TEST PLAY
U poslednjih par meseci, imali smo prilike da se sretnemo sa nekolicinom igračkih naslova koji su na ovaj ili onaj način obrađivali tematiku alpinizma. U najskorijem sećanju nam je svakako Jusant, simpatična platformsko-logička avantura koju smo vam predstavili u jednom od prethodnih brojeva (SK 12/23, i.sk.rs/32822). Surmount „prilazi istom problemu” iz sasvim drugog ugla. Simpatičan i dopadljiv platformer, kog krase, na prvu loptu, izuzetno trapava mehanika i fizika Za početak, valja napomenuti da je igra delo svega dvojice developera, upečatljivih pseudonima, čije ćete zanimljive strimove moći da vidite i na zvaničnoj Steam stranici igre. Surmount je vrlo simpatičan i dopadljiv platformer, kog krasi, na prvu loptu, izuzetno trapava mehanika i fizika, ali koja nakon samo par gejmova ulazi u prste. Igra ima i svojevrstan roguelite karakter, koliko god to smešno zvučalo, jer vas na putu do vrha planine Om vodi kroz sijaset nasumično generisanih planinskih etapa, a u igru je implementiran i neki vid kvazi-meta progresije, s obzirom na to da između nivoa možete otključati neke dodatne perkove koji će vam sledeću etapu učiniti lakšom (15 odsto bolji grip, 50 procenata boost prilikom trčanja na ravnom i slično) ili od lokalnog vendora možete pazariti neka pomagala koja će vam pomoći da uspešno prebrodite sledeću deonicu (padobran koji će vam ublažiti pad sa visine ukoliko se otkačite sa stene ili kuku kojom ćete moći da napredujete vertikalno naviše na platforme koje vam, inače, nisu dostupne). Resurse za kupovinu ovih power upova ćete sakupljati izvršavanjem sporednih questova, koji su, opet, veoma maštovito napisani, iako u biti uvek predstavljaju samo izgovor da se uspentrate uz još neko brdašce (pomažete gorskoj službi spasavanja da spasi nespretnog paraglajdera). Ipak, ono što ovu igru zaista čini superzabavnom je co-op režim, u kome sa svojim kompanjonom pokušavate da savladate uspon uz ograničenje manevarskog prostora u vidu užeta kojim ste međusobno vezani. Teško je rečima dočarati sve moguće vratolomije i smehotresne situacije i scenarije koje blesava fizika igre može da servira, ali vam svakako preporučujemo da ne propustite priliku da se dobrano zabavite ako vam igra padne šaka. Isto je tako pomalo nezamislivo naslov iskusiti na tastaturi (nismo imali prilike da isprobamo), a uzevši u obzir kontrole koje su, očigledno, prilagođene isključivo za gejmpede i džojstike. I dok je hvatanje za stene i usmeravanje karaktera no brainer na tastaturi, kontrola okretanja oko svoje ose i katapultiranja sa jedne stene prema sledećoj ili ka nekoj od platformi na koje se možete zakačiti izvedena je besomučnim okretanjem thumbstickova u željenom pravcu, dok jačina okretanja određuje i jačinu kojom će vaš heroj biti katapultiran sa stene. Ovakva šašava mehanika (koju ćete relativno lako savladati, uprkos početnom zbunu) istovremeno je i direktan razlog brojnih bagova i nelogičnosti u igri, a koji, nažalost, nisu retki. Tako će vaš junak neretko biti katapultiran na sasvim drugi kraj mape (kao da je prošao kroz neki portal) ili će, pak, padajući direktno na stenu, volšebno odskočiti od nje uz manijakalno treskanje kamere. Elem, problemi koje igra ima verovatno će biti ispeglani nekim od patcheva, ali ni u ovoj meri i ni u ovom obliku ne predstavljaju dilbrejker i ne remete uživanje u igri. Surmount je odlična razbibriga koju možete konzumirati i u društvu i koja će vam verovatno potrajati duže od jedne večeri. Sve je u ovoj igri podređeno zabavi i jedino zabavi. Igra budi sećanja na neka (bolja?) vremena kada su se (kvalitetne) igre masovno konzumirale u društvu u establišmentima koje smo većinom kolokvijalno nazivali segatekama i sonitekama, ali i na kućnim okupljanjima. Bila bi šteta da Jasper i (Indiana) Jonas ne nastave sa stvaranjem igara. A kako se čovekov rad u današnjem kapitalističkom društvu stimuliše novcem, igra može da se pazari za manje od petnaest evra na Steamu, pa, izvolite. Potrebno: Core i3-2100 / Phenom II X4 965, 4 GB RAM, GeForce GTS 450 / Radeon R7 250, 1 GB VRAM, DirectX 10, Windows 7 Poželjno: Core i5-3470 / FX-6300, 8 GB RAM, GeForce GTX 960 / Radeon R9 380, 4 GB VRAM, DirectX 11, Windows 10 Ova igra je: instant zabava za jednog ili dva igrača Platforma: Windows Veličina: 4 GB Studio: Jasper Oprel, Indiana-Jonas Izdavač: Indiana-Jonas, Jasper Oprel, popagenda Adresa: PEGI: 3 75
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||