PRVI UTISCI
U poluigrivoj formi, Prison Architect 2 sam video na prošlogodišnjem Gamescomu, gde mi je developer dozvolio da igru „isprobam iz njegove ruke”. PA 2 mi je bio prilično odbojan na prvi pogled, ali ne zbog mučne teme, već zbog vizuelnog stila koji je bio okruglast i simpatično nonšalantan, kao da je u pitanju farma teletabisa, a ne zatvor. Sve u vezi sa igrom mi je delovalo nakrivo nasađeno, a potvrdu da nisam istripovao stvari dobio sam obaveštenjem da sve što sam video podleže višemesečnom embargu. Igru sam isprobao u avgustu, a o utisku sam mogao da pišem u oktobru, kada sam svaki fragment utiska odavno iznojio iz sistema, te se taj preview nije obistinio. Glavne inovacije u novoj simulaciji upravljanja zatvorom su unapređeni prikaz i mogućnost izgradnje više spratova Nedavnu vest da je izdavač, Paradox Interactive, nakon devet godina zamenio studio koji radi na igri primio sam kao nešto što ima logike. Double Eleven napolje, Kokku unutra. Ni za ove druge nisam čuo (verovatno niste ni vi), ali Švedski menadžment verovatno zna šta radi. Uporedo sa tom rokadom, na test smo dobili poslednju verziju igre, onu gde je sav posao još uvek bio delo prethodnog tima, a ovo što sledi su utisci nakon nekoliko sati igranja. Vredi napomenuti da je početak prodaje igre sa maja tekuće godine pomeren za septembar, tako da ne verujem da ima vremena za neke fundamentalne promene. To je, što je. Prison Architect 2 je „duhovni naslednik” Prison Architecta koga potpisuje Introversion software, a koji je i pored vremenske distance od bezmalo deceniju, neuporedivo interesantniji i igriviji naslov (pride, može da se kupi za samo pet evra). Dvojka, pre svega, donosi 3D izometrijsku grafiku, što za neposrednu posledicu ima zatvorske komplekse sa više spratova. U prvoj igri, zbog njene 2D perspektive, zatvori su bili ravni kao palačinke, dok ovde možete da gradite i ekvivalent kazneno-popravnog zavoda u Sremskoj Mitrovici, sa svojim lepim, trospratnim zgradama od fasadne silikatne opeke. Taj zatvor pamtim sa prakse iz druge godine Pravnog fakulteta u Novom Sadu, o čemu ću detaljnije nekom drugom prilikom. Dvojku možete igrati u kampanjskom ili sandbox režimu. Prvi nudi kampanju sa progresivno sve težim i složenijim izazovima, koji će vas pripremiti za potpunu slobodu sandboxa. Kao i u prvom delu, glavni cilj je profit, koji ostvarujete uspešnim „prevaspitavanjem” zatvorenika. Novac zarađujete i opcionim aktivnostima, poput angažovanja zatvorenika na raznim poslovima, pa i zakulisnim radnjama (vođenje duplih knjiga, recimo). Sve objekte i aktivnosti, osim osnovnih, otključavate kroz talente, a XP sakupljate ispunjavanjem mini-ačivmenata. Suštinska mehanika se, i pored 3D perspektive, uopšte ne razlikuje od prethodne igre. Da bi zatvor profunkcionisao, morate da podignete žicu, izgradite ćelije i u svaku ubacite krevet i klonju, napravite kancelariju za upravnika, izgradite tuševe, kuhinju i trpezariju. Onda možete da naručite dostavu zatvorenika, gde birate i kategoriju (opasniji donose više love na dnevnoj bazi) i da gledate kako dani teku. Naravno, pre ili kasnije ćete fasovati pobunu, jer će krimosima biti dosadno bez teretane, kluba ili prostorije za „kondžugalne” posete. Uvek ćete morati da balansirate između dnevnih prihoda i rashoda, a odlučivaćete i u kom smeru želite da razvijate svoju apsanu. Izbor između represivnih mera i opuštenog služenja kazne, ipak, nije prost i binaran, već možete da ga nijansirate. Vizuelni stil igre je nešto sa čime nikako ne mogu da se pomirim. Glavate čikice sa stilizovanim, eliptičnim telima i udovima i šalalala pristup svemu ne idu uz koncept zatvora. Ne treba da vas iznenadi ni činjenica da je zatvor predstavljen u solidno sanitizovanoj formi, bez internih bandi podeljenih po ideološkoj osnovi, što je konstanta u američkim zatvorima. Sav interni kriminal, tuče i nasilje posledica su neispunjenih potreba za zabavom i slobodnim aktivnostima, što deluje kao pokušaj izbegavanja realnih kontroverzi. Politički korektan zatvor neće biti interesantan ni devojčicama, pa igri predviđam meteorski pad u ad.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||