TEST PLAY
The Waylanders
Aleksandar ĐURIĆ
1. mart 2022.

Tužna istina je da neke ptice nikad ne polete. Kada se The Waylanders, ambiciozni, ali srazmerno niskobudžetni indie RPG, pre godinu i po dana pojavio u Early Accessu, iskazao je puno potencijala i bio interesantan, ali i zagađen ekstremnom količinom bagova. Nažalost, sve to, i dobro i loše, može se reći o ovoj igri i nakon što je „završena” verzija puštena u prodaju. Činjenica da je EA počeo sa ranom alfa fazom izrade dovodi do zaključka da je autorima ponestalo novca i da su bili prinuđeni da igru sada objave kako bi pokrili goruće troškove produkcije. Neizvesno je da li će The Waylanders ikada biti ispeglan kako treba, s obzirom na to da nije privukao naročitu pažnju igrača i medija (čitaj: izgledno se nije dobro prodao). To je zaista grehota, jer je evidentno da su u izradu ovog naslova uloženi velika količina truda i kreativnosti. Sem toga, oni aspekti igre koji su sada, zapravo, kompletni, prilično su prijemčivi.

Na svakom koraku, primetno je da su autori tražili „prečice” kako bi igru što pre pustili u prodaju

Recimo, nama je već puko bivstvovanje u antičkom svetu igre, nadahnutom keltskim mitovima, bilo veoma prijatno. Audio-vizuelno, igra je zaista lepa, a ambijenti i modeli likova su ne samo prijatni oku, već neretko i upečatljivo maštoviti i neobični. Primera radi, prva veća oblast je arhitektonski veličanstveno i raskošno kraljevstvo Murijanaca, besmrtnih bića plave kože i (doslovno) zlatnih očiju. Ispod njega, prognani su Fomorijanci, fizički gnusna stvorenja koja preživljavaju hraneći se mesom svog gigantskog predvodnika. Ljudi k’o ljudi su na pomolu građanskog rata, i to u okviru ujedinjenog kraljevstva Kelta, Egipćana i Grka, ali njihove naseobine i dalje možete da posetite i da tamo uživate u krasnom zelenilu i žamoru prolaznika koji (duhovito) ćaskaju o detaljima iz svojih života ili burnom stanju u zemlji. Imajući u vidu, ipak, generalno vedar ton atmosfere, The Waylanders je fin (mada svakako preskup) „turistički” eskapizam.

Sama priča o „izabranom junaku” (tj. našem liku) koji istražuje pojavu mračne sile koja nagriza narod, životinje, pa čak i bogove, umereno je intrigantna, a glasovna gluma je najčešće vrlo ubedljiva. Zanimljivo je da se drugi (ujedno i završni) čin igre dešava 16 vekova posle prvog, u srednjem veku, kada se magična bića kriju pred naletom surove inkvizicije. Nažalost, o kvalitetu kompletne priče teško se formira mišljenje, jer se ubrzo po započinjanju drugog čina (posle dvadesetak sati igranja) nailazi na bag koji onemogućava dalje napredovanje kroz glavni quest. Mada je i prvi čin pun sitnijih tehničkih nesavršenosti, sasvim je igriv, pa to ne smeta mnogo. Drugi čin, pak, ne samo da sadrži game-breaking bagove, nego i odaje generalni utisak pucanja po šavovima.

Questovi u čitavoj igri, takođe, čine se zbrzanim. Izbori igrača u priči gotovo da ne postoje, određene oblasti su prostrane, ali u pogledu igračkog sadržaja maltene prazne, nema alignmenta, niti interakcije sa okruženjem. Borba u realnom vremenu sa mogućnošću pauze jeste kudikamo zabavna i estetski dovoljno sočna, sa finim izborom od devet tipičnih klasa likova (njih, inače, vodite najviše pet) i sa po deset različitih (mada, takođe, neinventivnih) borbenih sposobnosti za svaku klasu. Međutim, encounteri su ujedno i taktički monotoni, mahom jednostavni i neizazovni, pa borba ne može da nadomesti simplističke questove. Uostalom, ovo nije akcioni RPG, već „kinematični” RPG sa naglaskom na pripovedanju i mnoštvu (adekvatno režiranih) cut-scena, odnosno dijaloga, koji svaki čas prekidaju akciju.

Na svakom koraku, nešto nam daje do znanja da su autori „tražili prečice” kako bi igru što pre pustili u prodaju. Simptomatičan je, recimo, način na koji je rešena romansa sa članovima družine. Ako, vrlo brzo nakon početka igre, prihvatite zavođenje nekog od saputnika, dobićete nespretnu animaciju snošaja, par novih linija dijaloga i to je sve. Gde je produbljivanje odnosa pre i posle zavođenja, večera u krčmi i fantasy bioskop? Autorima igre srce je bilo na pravom mestu i verujemo da su imali dovoljno znanja i želje, ali ne i novca. Šteta.

Potrebno: Core i5-7600K 3,8 GHz / Ryzen 7 1700, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060, Windows 7 64-bit

 

Ova igra je: party-based RPG nadahnut klasicima tipa Dragon Age: Origins i KotOR

Platforma: Windows

Veličina: 62 GB

Studio: Gato Studio

Izdavač: Gato Studio

Adresa: thewaylanders.com

PEGI: nema

63


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama