TEST PLAY
U Rockstar Gamesu očigledno su pomislili da su sami bogovi. Nije ni čudo kad su iz njihove kuhinje izašli serijal Grand Theft Auto, dvojac Red Dead Redemption, Manhunt... i ko zna koliko još naslova koji uživaju kultni status. Pomislili su da su nedodirljivi, a bolje bi im bilo da pogledaju kako je završio Zevs u God of War, jer su na pragu da im se desi nešto slično. Preterujemo, ali fijasko sa GTA: The Trilogy - Definitivne Edition može da posluži kao dobra opomena za ono šta može da se desi kada na sebe navučete gnev igrača. Trilogija je u prodaju puštena sa previše bagova i grafičkih glitcheva koji su u potpunosti pokvarili užitak igranja Pomalo nam je već dojadilo da se jogunimo i negodujemo svaki put kada neka kompanija poželi da iz naftalina izvuče svoj stari hit i preproda ga u novom ruhu. Situacija je takva već godinama unazad, a kulminirala je sa pojavom igračkih konzola nove generacije. Talas su zajahali i u Rockstar Gamesu, došavši na „sjajnu” ideju da je ljudima potrebna modernizovana verzija trilogije GTA koja je žarila i palila PlayStation 2 scenom početkom ovog veka. U redu, Grand Theft Auto III (2001), Grand Theft Auto: Vice City (2002) i Grand Theft Auto: San Andreas (2004) zaista jesu hitčine koje se pamte i igre koje su, kako to mnogi vole da kažu, redefinisale žanr, ali pobogu ljudi, dajte GTA VI, RDR 3 ili nešto potpuno novo i manite se ćorava posla! Trilogija se u radionici kompanije Groove Street Games nalazila poslednje dve godine, a ono što je bitno istaći jeste to da je RenderWare zamenjen engineom Unreal 4, te da je korišćena veštačka inteligencija kako bi se obavilo upscaleovanje dostupnog sadržaja. Promenjeno je preko 100 hiljada tekstura, neki objekti su u potpunosti novi, a neodoljivom „smuti pa prospi” šmeku doprinosi podatak da je fizika u igri ostala netaknuta i preslikana je iz originala. Zamka u koju su programeri upali je i ta što, iako su na raspolaganju imali svu potrebnu tehnologiju, podizanje kvaliteta grafičkih rešenja urađeno je sa zadrškom, jer su, praktično, zadržani originalni modeli likova na koje su nabačeni dodatni detalji. Ne možemo ni da počnemo sa navođenjem razloga zbog kojih navedene stvari ne idu jedna sa drugom... Da ne bude baš da je sve rđavo, tu je podatak da igra na konzolama nove generacije fercera u rezoluciji 4K pri framerateu od 60 sličica u sekundi, da je na PC-u podržan Nvidia DLSS, da je renderovanje horizonta sveobuhvatnije (vidi se više sadržaja), te da je, opet zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, implementiran precizan sistem navigacije koji revnosno prati i beleži kretanje NPC-ova. Nažalost, igra je na rafove prodavnica poslata sa previše bagova i grafičkih glitcheva koji su u potpunosti pokvarili užitak igranja. Međutim, ono što još više smeta jeste podatak da sve tri igre sada izgledaju veštački nakalemljene i uopšte ne ostavljaju konzistentan utisak. Likovi odudaraju od pozadine, pozadina odudara od likova, a sve zajedno je bezukusna kaša koja će vam samo pokvariti, verujemo, predivna sećanja na originalna izdanja. Pritisak javnosti zbog svega toga postao je do te mere neizdrživ, da je Rockstar Games u jednom momentu povukao igru iz svoje „prodavnice”, a njeni autori doživljavali su pretnje i uvrede koje nisu za citiranje. Stvari su otišle toliko daleko da se Rockstar Games izvinio igračima za tehničke nedostatke, ali i da ih je pozvao na civilizovano ponašanje. Isto tako, civilizovano bi bilo da programeri što pre izbace neku verziju „zakrpe” koja će barem pokušati da reši neki od brojnih problema. Pred zaključenje broja tako nešto se i desilo, a patch je doneo ispravke za šezdesetak primećenih problema. Kamo sreće da su u Rockstar Gamesu ispali fer, pa da su spustili, inače sumanuto razrezanu, cenu trilogije - ni da je sve med i mleko, ona ne bi smela da ima price tag od neverovatnih 60 evra, a ne u ovakvom agregatnom stanju. Još jednom, ljudi, okanite se ćorava posla i ne pokušavajte da popravite nešto što je bilo sasvim dobro pre nego što ste počeli da mu uklanjate prašinu i patinu sa površina. Potrebno: Core i5-6600K / FX-6300, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 / Radeon R9 280, 2 GB VRAM, Windows 10 64-bit Poželjno: Core i7-2700K / Ryzen 5 2600, 16 GB RAM, GeForce GTX 970 / Radeon RX 570, 4 GB VRAM, Windows 10 64-bit Ova igra je: trilogija remasterizovanih verzija Gran Theft Auta sa PlayStationa 2 Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Xbox One/SXS, Switch Veličina: 31 GB Studio: Groove Street Games Izdavač: Rockstar Games Adresa: www.rockstargames.com/GTATrilogy PEGI: 18 50
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||