TEST PLAY
Do sada ste verovatno već saznali da je Battlefield 2042 potpuna katastrofa. Ono što prkosi shvatanju ove nesreće nije samo neobjašnjiva odluka izdavača (Electronic Arts) da na tržište lansira igru na kojoj je trebalo da se radi još nekoliko godina, već i docilnost DICE studija koji je pristao da stavi potpis na to blamiranje. U poslednje dve godine pandemije, standardi svega su otišli u debeli minus, ali nisam verovao da smo dostigli ove dubine ’adske. Battlefield je franšiza stara tačno dvadeset godina, tokom kojih je sabrala milione fanova, što ovu proneveru poverenja čini još bizarnijom. Battlefieldu 2042 neće pomoći nikakav protok vremena, jer je igra upropašćena na molekularnom nivou Igra nema single-player, preko čega bi se moglo preći da je multiplayer bogat kao nekad, ali nije Ako se sećate drevne 2013. i pojave Battlefielda 4, niste zaboravili ni frku koja se tada podigla oko tone ozbiljnih bagova koji su propratili premijeru. Suštinska razlika između četvorke i dve hiljade četrdeset dvojke je u tome što je prvoj trebalo nekoliko meseci peglanja kôda i „utezanja” mehanike da bi sve leglo na svoje mesto. Battlefieldu 2042 neće pomoći nikakav protok vremena, jer je igra upropašćena na molekularnom nivou. Svi problemi leže u korenu njenog dizajna i moguće ih je srediti samo bacačem plamena. Igra je beznadežna kao poslednja tri „Star Wars” filma uzeta zajedno - čak i da promene sve glumce i snime ih ponovo, i dalje bi bili jezivi. Svestan sam da postoji procenat najvernijih fanova Battlefielda koji su sigurni da će sve leći na svoje mesto ako kritičari prestanu da vrište i developerima daju malo vremena da dišu, majku mu, ali oni su u teškoj zabludi. Želim da izbegnem da ova recenzija bude puki spisak stvari koje ne valjaju, ali bojim se da neću moći da pobegnem od licitiranja. Kao i svaki Battlefield, i ovaj sam nabavio u verziji za PC, shvatajući da je to primarna platforma oko koje će se developeri najviše potruditi. Ispostavilo se da sam uboo prstom u mandibule džinovske tarantule, jer je stepen neoptimizovanosti PC verzije nezamisliv civilima koji nisu bili na ratištu. Ako je igra u stanju da se vuče i zapinje na RTX 3080, čak i na srednjem nivou detalja u 1440p, onda možemo da govorimo samo o giga-neoptimizovanosti. U svim mečevima na većim mapama (Conquest, Conquest Large i Breaktrough) prisutan je permanentni lag koji pravi užasan rubberbanding, zbog kog drastično otežava igranje. Lokovanje vazdušnih ciljeva protivavionskom raketom praktično je nemoguće kad cilj koji zahvatate nije u sektoru neba koji nišanite, već negde drugde. Nekoliko sati sam pokušavao da budem dobar vojnik i da lovim helikoptere, tenkove i hoverkrafte, a onda sam shvatio da, ako ne želim da sebi skratim život šizenjem, treba da igram kao snajperista koji juri druge snajperiste. Stacionarni ciljevi ne prave lag, ali ko želi tako da igra? Vozilima je dat preveliki boost u snazi i borbenoj upotrebljivosti: teže ih je uništiti, jer imaju kontramere na manjem kuldaunu, više HP-a i pri pogotku ne daju nikakvu indikaciju o stepenu nanete štete. Helikopteri i hoverkrafti bukvalno su smešni koliko su nabudženi - prvi će vas slistiti pre nego što budete čuli elisu, a s drugima možete da se penjete i vozite bezmalo po vertikalnim terenskim preprekama. Koliko li je samo razbijenih tastatura i rejdžkvitova uzrokovano ovim developerskim iživljavanjem s vozilima, ne usuđujem se ni da pomislim. Battlefield 2042 nema single-player, preko čega bi se moglo preći da je multiplayer bogat kao nekad. Ali, nije. Multiplayer je podeljen na tri celine: All out Warfare (Conquest i Breaktrough), Hazard Zone i Portal. Prva „celina”, koja se sastoji od čitava dva režima, ono je što se oduvek smatralo suštinskim Battlefield iskustvom. Problemi u tim klasičnim i masivnim režimima za 128 igrača jesu prevelike mape koje su, pride, besmisleno dizajnirane, s kilometrima brisanog prostora koji se efikasno prelazi samo u vozilima. Ali, Qzmo, zar masivne mape nisu oduvek bile poenta Battlefielda? Da, ali developer je sada baš preterao sa ekspanzijom - stiče se utisak da ih je DICE dizajnirao za neki nepostojeći Battle Royale režim, umesto za Conquest i Breaktrough. Igrači ARMA bili bi zadovoljni ovolikim mapama, ali ta igra je kategorija za sebe, nije casual zabava kao Battlefield. Hazard Zone je režim čiji princip je prekopiran od Hunt: Showdown i Escape from Tarkov. Na prostranoj mapi sedam četvoročlanih timova takmiči se u lociranju oborenih satelita. Prvo treba da ih pronađete, pa da im povadite drajvove, pa da se naposletku evakuišete helikopterom. Pored ljudskih protivnika, mape su prepune i NPC vojnika, koji će vas dodatno maltretirati i otežavati vam posao. Ovaj režim bi možda bio kul kada vas ne bi forsirao da igrate u četvoročlanoj ekipi, u kojoj će neumitno biti makar jedan retard koji će da ide na svoju stranu i ignoriše plan. Režim za soliranje ne postoji, a ako nemate RL prijatelje s kojima ste zakačeni na Discord (Battlefield 2042 nema sopstveni VOIP), samo ćete se nervirati. Jedina korist od ovog režima jeste u tome što će vas naterati da ponovo instalirate Hunt: Showdown i uživate u propisnom multiplayeru, za promenu. Jedina dobra stvar u vezi sa igrom jeste Portal. U pitanju je modernizovani prozor u prošlost, to jest, u najpopularnije režime i mape iz tri najbolje Battlefield igre u istoriji. Fragmenti Battlefielda 1942, Battlefielda: Bad Company 2 i Battlefielda 3 upakovani su u verziju Frostbite enginea koji pokreće BF2042. Dostupne sadržaje iz te tri igre možete da modifikujete koristeći online construction kit, dostupan na adresi i.sk.rs/358246, i da plod svoje kre(ten)ativnosti podelite s drugim igračima. Portal je ujedno jedini segment Battlefielda 2042 koji podržava dedicated servere. Loša strana Portala po osnovnu igru je evidentna - Battlefield 2042 ni u jednom univerzumu ne može da izdrži poređenje s tim legendarnim, prošlim nastavcima. OK, vreme je za povratak na fundamentalne probleme. Najveći od njih ima gotovo jeretički karakter - DICE je ukinuo klase i zamenio ih „specijalistima”, po ugledu na buđavi Call od Duty. Umesto assaulta, medica, engineera i recona (BF1 i njegova peta klasa su izuzetak), sada imamo gomilu specijalista sa unikatnim sposobnostima koji mogu da ponesu bilo koji borbeni komplet (imate tipske, predefinisane ili ih pravite sami). Činjenica da svi mogu da rade sve, da koriste bilo koju kombinaciju oružja i da rezuju onesposobljene igrače totalno demotiviše borbenu saradnju na terenu. Ukinite ljudima sva ograničenja i svi će rapidno izgubiti interesovanje za bilo šta. Ja bar jesam. Kao kontrapunkt toj slobodi, oružani arsenal je smanjen na svega dvadesetak primeraka. Da, dobro ste pročitali, veliki Battlefield, koji je igrače davio u izobilju pušaka, automata, snajpera i lansera, spao je na ovu sirotinju. Time to kill je povećan, a rasipanje metaka na srednjim i većim distancama pri rafalnoj paljbi pojačano, što mi se, takođe, ne sviđa, ali sam svestan toga da je u pitanju stvar ukusa. Nema namenskih servera, već je matchmaking automatski i potpuno netransparentan. Nema ni klasičnog scoreboarda s rang-listom, a ni lobiji ne perzistiraju nakon mečeva, već se odmah rasformiraju. Već sam naglasio da igri fali interni VOIP, a nedostaje joj i /all chat u mečevima. Dakle, nećete biti u stanju ni da pobeđenima uputite jedno GG ili EZE LOL, verovatno da bi se izbegao toksični maskulinitet ili neka druga pojava koja topi pahuljice. Ovo, nažalost, nije kraj zlog spiska problema od kojih igra pati, ali ja više nemam snage da zabadam eksere u njen kovčeg. Ako vas zanimaju baš svi perverzni detalji, idite na reddit (i.sk.rs/358245). Gotovo sve u vezi sa igrom je grdno, ali je još grđa činjenica da Battlefield 2042 košta 60 evra. Dati toliki novac za ovo đubre koje se raspada, ima svega nekoliko bazičnih režima i pati od zmiliona problema sulud je prospekt. Xbox Game Pass još jednom uskače u pomoć, jer omogućava desetosatni free trial igre - ako izdržite toliko, smatrajte se mentalno jačim od vašeg voljenog mene. Potrebno: Intel Core i5-6600K / Ryzen 5 1600, 8 GB RAM-a, GeForce GTX 1050 Ti/Radeon RX 560 Poželjno: Core i7-4790 / Ryzen 7 2700X, 16 GB RAM-a, GeForce RTX 3060 / Radeon RX 6600 XT Ova igra je: najgori nastavak Battlefielda u istoriji franšize Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Xbox One/SXS Veličina: 48 GB Studio: EA DICE Izdavač: Electronic Arts Adresa: i.sk.rs/358247 PEGI: 16 44
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||