TEST PLAY
Street Fighter V
Bojan NOVAKOVIĆ
1. mart 2016.

Trebalo je skoro šest godina i četiri instance da bi Street Fighter 4 konačno otišao u penziju. Iako je posle Arcade Editiona (SK 8/2011) jasno naglašeno da je četvorci konačno odzvonilo, ipak smo bili počašćeni Ultra verzijom Street Fightera (SK 7/2014). Manje od godinu dana potom, najavljen je Street Fighter V. Zbog višegodišnjeg iskustva sa Capcomom, veliki broj fanova očekivao je Street Fighter V sa solidnom dozom rezerve.

Street Fighter V je definitivno nova igra, a ne copy/paste boraca i lokacija iz drugih Capcomovih borilačkih naslova.

Jednu stvar možemo reći odmah na startu, Street Fighter V je prokleto dobra igra. Ovoga puta smo definitivno dobili nešto novo, a ne copy/paste boraca i lokacija iz drugih Capcomovih borilačkih naslova. Mehanika igre je totalno promenjena i sada mnogo više podseća na Third Strike za kojim veliki broj igrača i dalje pati.

Capcom nas je iznenadio, i prijatno i neprijatno. No, krenućemo sa dobrim stranama igre. Ukupan broj boraca je šesnaest, od kojih su četiri nova. Od novajlija tu je Rashid (borac sa bliskog istoka u potrazi za izgubljenim prijateljem koga su oteli pripadnici Shadalooa), Necalli (divlji borac koji mrzi ljude), F.A.N.G. (jedan od članova Shadalooa, kineski ubica koji koristi otrov kao glavno oružje) i Laura (majstor Matsuda džiju-džicua iz Brazila). Ostali karakteri su stari znanci: Ryu, Ken, Chun-Li, Cammy, Vega, Birdie, Nash... Dizajn i izvedba karaktera su odlični. Borilišta ima deset i za njih imamo samo reči hvale. Grafika prosto ostavlja bez daha, a sama igra je izvanredno optimizovana i radiće sasvim lepo na mašinama srednje klase.

Sama srž igre je savršena, ali sve što bi trebalo da omogući igračima da potpuno uživaju u njoj ili nedostaje ili je prosto užasno.

Što se izmena u mehanici tiče, borci i dalje imaju dva bara. EX i V-bar. EX se puni kako primate udarce, zadajete ih, ili izvodite specijalne poteze. EX-bar se koristi za izvođenje pojačanih specijalnih poteza ili za Critical Art kombo kojim je zamenjena ultra iz Četvorke. V-Bar se može koristi za V-Reversal kada vas protivnik napada, ili za V-Trigger što je specijalan potez koji je jedinstven za svakog borca. Fokus udarci su totalno izbačeni i zamenjeni V-Skillom. Svaki karakter ima drugačiji V-Skill. Ryu upija udarce, Rashid se kotrlja, Nash upija udarce i puni V-Bar i tako dalje. Tech throw, glavni neprijatelj online igranja u Četvorci, izbačen je iz SFV. Takođe, sada kad čučite i stisnete hvatanje, vaš borac će ustati i izvesti željeni potez. Sem toga, protivnika više ne možete ubiti preko bloka, već ga morate dovršiti udarcem van bloka. Izuzetak od tog pravila su jedino super udarci.

Online mod je solidno urađen, a najveće iznenađenje je podrška za cross play sa PlayStation korisnicima koja radi izvanredno (kada radi, jer serveri povrmeno padaju). Jako su retke situacije u kojima će igra pokazati dobru konekciju, a da sama borba bude neigriva. Što modova za jednog igrača tiče, tu su Story (tutorijal), Survival, Versus i Challenge koji će biti dostupan tek u martu.

Street Fighter V je prokleto dobra igra, ali imamo utisak da još uvek igramo betu.

Trenutni Story mod prati priču svakog borca i moramo priznati da je traljavo urađen. Sve vreme ćete pratiti slide show uz priču svakog borca. Uglavnom postoje dve do tri borbe tokom celog story moda, a nema čak ni dobre stare kraljice. AI je totalno beskoristan, nije potrebno nikakvo znanje da bi se svaki story mode prešao bez problema. Ispostavlja se da je ovaj mod samo mini tutorijal, a da bi pravi, tradicionalni Story mod trebalo da se doda igri u junu. Survival je već zanimljiv. Naime, borite se po jednu rundu sa AI protivnikom i na kraju svake borbe birate bonus. Možete da jačate napad, odbranu, punite energiju koja se inače prenosi u sledeću borbu, punite EX ili V-bar... Versus, naravno, donosi mogućnost igranja u dva igrača, a tu je i Training mode, koji je znatno unapređen u odnosu na prethodnu igru. Što se online modova tiče, tu su samo rangirane i nerangirane borbe, što je takođe siromašno. Očekivali smo neki vid turnira ili nešto još bolje, ali smo ostali uskraćeni. Nerangirane borbe (Battle Lounge) trenutno podržavaju samo 1 vs 1 sobe, ali će tokom marta i to biti prošireno.

Igra je najavljena samo za PC i PlayStation 4 pa su vlasnici Xbox One ovu vest primili sa velikom količinom besa. Forumi su se usijali, a verujemo i mejl serveri Capcoma. Druga, jako loša stvar, je ozloglašena DLC politika koju je Capcom oberučke prihvatio. DLC borci su već najavljeni (Balrog, Guile, Juri, Ibuki, Urien i Alex), a veliki broj njih tek sledi. Navodno, svaki DLC će moći da se otključa ili virtuelnim novcem koji se skuplja u igri ili za realan keš. Ostaje nam da vidimo da li će farm in-game valute za otključavanje dodataka biti izvodljiv tokom jednog životnog veka. Čudna je odluka autora da onemoguće igranje random likova u ranked mečevima jer borca birate isključivo u podešavanjima svog online profila, pre nego što uopšte uđete u ranked match.

Mnogi gejmpedi i arkadni džojstici neće raditi sa igrom, tako da će igrači morati da koriste JoyToKey da bi igrali igru na kontrolerima na koje su navikli. Podrška za tastaturu je takođe urađena loše. Imate predefinisane tastere koje možete da kombinujete i samo njih možete koristiti za udarce ili kretanje. Tasteri koji nisu predefinisani u igrinom default settingu kao da ne postoje. Da stvar bude još čudnija, ne postoji mogućnost igranja na tastaturi i jednom gamepadu ukoliko sa računarom nisu povezana dva gamepada!?! Serveri su pri samom izlasku igre opako zakazali. Konekcija je pucala, nije postojala mogućnost pravljenja Loungea i slično, ali situacija se postepeno popravlja. Takođe, izostanak arcade moda i mogućnosti da igrate sa AI protivnikom van treninga je totalno neoprostiva. Sve u svemu, imamo utisak da još uvek igramo betu.

Ostaje nam samo konačan sud, a to je da je sama srž igre savršena (online, mehanika, ugođaj tokom igranja, dizajn, optimizacija, novine... itd). Sve ostalo je užas blagi. Prava je šteta što je Capcom pao na totalnim glupostima koje uopšte nije bilo teško ispraviti.


Platforma:
PC, PlayStation 4
Potrebno:
dual core procesor na 3,6 GHz, 6 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 480, DirectX 11
Poželjno:
quad core procesor na 3,6 GHz, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 960, DirectX 11
Veličina:
4 GB
Cena:
60 evra
Adresa:
www .streetfighter .com
Kontakt:
ComputerLand Games
75

PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama