TEST PLAY
Captain Morgane and the Golden Turtle
Aleksandar ĐURIĆ
1. maj 2012.

Captain Morgane and the Golden Turtle je spin-off solidne avanture So Blonde francuskog tima Wizarbox, koji je u međuvremenu napravio i izvrsni Gray Matter. Možda će vas iznenaditi činjenica da je So Blonde igra od pre skoro četiri godine. Kako vreme leti! Zanimljivo je i to što se Wizarbox specijalizovao za obavljanje tehničkog dela posla oko izrade point & click avantura, dok se dizajnom i scenarijom bave celebrity face avanturističke scene. Na Gray Matteru su sarađivali sa Džejn Džensen, a u stvaranju So Blondea i ovog spin-offa glavnu reč imao je Stiv Ins. Za one koji su se kasnije uključili u program, Stiv Ins je najpoznatiji kao producent prva dva Broken Sworda, a bio je i glavni dizajner trećeg dela te slavne sage. Kasnije je zaplovio freelance vodama - radio je na gomili projekata, od The Witchera pa sve do The Whispered Worlda.

Lagana, holivudska, avanturistička priča.

Vratimo se Kapetanici Morgejn. Sa žaljenjem moramo da konstatujemo da igra nije na nivou koji se očekuje od imena kao što su Wizarbox i Stiv Ins. Au contraire. U pitanju je prilično mlako ostvarenje. Ne možemo baš reći da je igra katastrofa, ali u potpunosti upada u kategoriju „ništa posebno”. Klasična point & click avantura, tako da je praćenje priče nešto naglašenije od rešavanja zagonetaka (otprilike, odnos je 60:40 u korist priče). Nažalost, nijedan aspekt igre ne blista, što čak ide dotle da su zagonetke u globalu ispod proseka.

Radnja prati naslovnu junakinju, čiji je zadatak da pronađe naslovnu zlatnu kornjaču, legendarni artefakt za koji niko nije siguran da zaista postoji. U suštini, ovo je priča o Morgejn - kapetanici i ženi. Tokom svoje avanture ona mentalno evoluira - od devojčice postaje žena. Ili je barem tako na papiru, jer mi te promene nešto i nismo primetili - Morgejn je od samog početka igre odgovorna i sposobna devojka. Mislimo da je položaj žena ovde mnogo bitnija tema, pošto stalno nailazite na predrasude tipa lik ne želi da plovi pod vašom zastavom jer ste žensko. Bilo kako bilo, sve je to vrlo plitko, ali se igra barem bavi nekim konkretnijim temama, za razliku od ogromne većine igračke industrije.

Nažalost, nijedan aspekt igre ne blista.

Veliki problem tiče se prezentacije - međuanimacija ima retko, a i kad ih ima prilično su bedne, jer su predstavljene u vidu ružnjikavih i neupečatljivih pokretnih stripova. Likovi izgledaju kao da su izašli iz The Longest Journeya. Sve to, potpomognuto nizom drugih mana, dosta utiče na atmosferu - igra nije nimalo epska, a trebalo bi da bude. Recimo, pronašli ste skrivenu pećinu u koju ljudska noga nije kročila decenijama. Otvarate ulaz u pećinu kamenim diskom, čije ste delove prethodno tražili uzduž i popreko Kariba. Dah vam zastaje dok vam kroz glavu prolaze slike raznoraznih čudesa koje bi pećina mogla da krije... Samo što se ovo poslednje nikad ne dešava. Niste se uživeli jer igra ne nudi ništa - nema ni epske muzike koja bi propratila ulazak u pećinu, nema fensi međuanimacije koja bi prvo prikazala Morgejn kako se spušta u tamu a onda i sadržaj enigmatične pećine... I takva je cela igra. Neupečatljiva.

Zagonetke su čak i gore od toga. Otprilike 50 odsto izazova je solidno, ali ne i genijalno, jer su zagonetke prilično dosadne i neoriginalne. Međutim, druga polovina je izuzetno loša - mnogi izazovi pate od nedostatka feedbacka koji bi igra trebalo da šalje igraču. Recimo, ne možete da upotrebite predmet A na mestu B sve dok ne stavite lampu pored mesta B. Ali, svetlost vam ne treba, samim tim ni lampa, a ni Morgejn neće reći nešto tipa: „Ne želim da upotrebim predmet A na mestu B sve dok ne staviš lampu pored mesta B”. Posledica toga je da ćete misliti da predmet A uopšte ne pasuje na mesto B. Slične gluposti protežu se kroz celu igru. Ni mnoge zagonetke prosto nemaju smisla. Savet - pokušavajte da pokupite sve što vidite, bez obzira na veličinu predmeta. Ne dajte da vas zdrav razum zavara - Morgejn u džepu može da ponese i sidro i stenu i motku za skakanje...

Kao „Indijana Džons” bez Indijane Džonsa.

Skoro sve zagonetke su inventarskog tipa, ali se povremeno pojavi i pokoja mini-igra. Mnoge od tih mini-igara sasvim su OK i dobro razbijaju monotoniju, no mogu se i preskočiti.

Najveći kvalitet Zlatne kornjače ogleda se u tome što se odigrava na Karibima u doba gusara. Pratite tragove koje je ostavio legendarni istraživač, nalazite davno zaboravljene artefakte, budite vudu sveštenike iz transa... Takva osnova igre svakako ima dosta šarma. Ali, da li je to dovoljno? Mislimo da nije. Ako biste baš da igrate nešto sa dobrom piratskom pričom, mnogo bolji izbor je avantura Jolly Rover ili čak drevni The Elder Scrolls: Redguard.


Neupečatljivo
Kapetanica Morgejn je jedna lagana, holivudska, avanturistička priča. Žena-gusar koju niko ne poštuje zato što je žena – zvuči kao dobra ideja za animirani film, zar ne? Međutim, tu su autori debelo podbacili. Premda su likovi solidni i dobro odglumljeni, takođe su i prilično neupečatljivi i dosadni. Sve vreme nam se kroz glavu provlačilo poređenje sa animiranim filmom „Put u El Dorado” iz 2000. godine, u kojem glavnim junacima glasove pozajmljuju Kevin Klajn i Kenet Brana. Jeste da u „Putu u El Dorado” nema gusara, ali je sličnost očigledna, a razlika u kvalitetu neizmerna, za šta veliku zaslugu imaju upravo fenomenalno zabavni filmski junaci. Zabavno je pratiti Kevina Klajna i Keneta Branu, dok kapetanicu Morgejn – baš i nije. Kao „Indijana Džons” bez Indijane Džonsa.
Platforma:
PC, DS, Wii, PS3
Potrebno:
Pentium 4 / 1,6 GHz, 512 MB RAM-a, kartica sa 64 MB VRAM-a koja podržava DirectX 9
Poželjno:
1 GB RAM-a
Veličina:
1,48 GB
Adresa:
www .captainmorgane .com
62
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama