Serijal Ridge Racer, iako dugog životnog veka (prva igra se pojavila na arkadnim aparatima 1993. godine), sve do sada nije imao inkarnaciju na PC platformi, čemu pretežno kumuje činjenica da je ovaj naslov svoju slavu gradio u Japanu, a poznato je da „niponci” ne mirišu PC, barem kada su video igre u pitanju. Kratak pogled na intro animaciju i sve kockice se slažu - na igri je radio slavni tim Bugbear, što objašnjava i njihov naprasni nestanak iz creditsa poslednjeg FlatOuta. Ali, da li je ovaj izlet urodio plodom?Brze drumske mašine i driftovanje, temelji franšize, i dalje su prisutni. |
Odmah moramo biti konkretni - ukoliko ste zagriženi Ridge Racer fan koji ne prihvata nikakve izmene u serijalu, sva je prilika da ćete Unbounded odbaciti pri prvom pogledu na igru. Brze drumske mašine i driftovanje, temelji franšize, i dalje su prisutni, ali je kreativni tim odlučio da svemu tome treba dodati sveopštu destrukciju, nitro i akrobacije. Time smo dobili jedan neobičan miks poznatih arkadnih vožnji, koji postaje proporcionalno luđi sa količinom otključanog sadržaja. Osnovna kampanja igre podrazumeva osvajanje devet teritorija grada Shatter Bay. Vrlo je neujednačene težine, toliko da već prva trka u igri može propisno da vas iznervira, i to do granice iskaljivanja gneva po hardveru, dok će neke od kasnijih biti prava „boza”. Za svaku aktivnost na stazama grada osvajaćete iskustvene poene, tako da se potencijalna frustracija smanjuje vrlo brzim otključavanjem moćnijih automobila. Takođe, istim poenima otključavaju se i nove staze, ali i delovi za editor. Sama mehanika igre funkcioniše savršeno i ne zahteva predug period navikavanja. Kao i u mnogim sličnim igrama, opasna i atraktivna vožnja puni nitro pogon (power), koji se može aktivirati samo kada je na 100 odsto. Međutim, pored pukog ubrzanja, vozilo dobija i neuništivost, pa je u ovom modu olakšano izbacivanje protivnika sa staze, kao i aktiviranje posebnih prečica ili eksplozivnih prepreka prolaskom kroz njih. Vezivanje proklizavanja, sudara itd. tokom aktiviranog power moda zahteva dosta taktiziranja, ali je apsolutno spektakularno kada se uspešno izvede, naročito zato što je svet igre krcat objektima koje je moguće uništiti, tako da se trka vrlo brzo pretvara u sveopšti haos u kojem lete delovi automobila i eksterijera. Najhaotičniji mod je Frag Attack koji, paradoksalno, predstavlja najbrži mod u igri iako je glavni cilj slupati određeni broj protivničkih vozila - power skala neprestano se regeneriše i jedino u ovom modu je poželjno neprestano je koristiti.Trka se brzo pretvara u sveopšti haos u kojem lete delovi automobila i eksterijera. |
Iako sve zvuči više nego sjajno, veliko „ali” dolazi u vidu fizike vozila i destrukcije. Pre svega, često nije jasno koje je objekte moguće uništiti a koje ne, naročito kada mizerno tanka betonska ograda uspe da zaustavi vozilo koje je samo trenutak ranije bez ikakvih problema pravilo tunele kroz čitave zgrade. S druge strane, automobili izgleda da imaju promenljivu masu u svetu Unboundeda i povremeno će se dešavati da jednostavno polete ako ste, recimo, zapeli za komadić cigle ili kutiju šibica. Editor staza i online modovi su zato prava stvar! Izrada staza podrazumeva najpre slaganje blokova ulica kako bi se dobio layout staze, a nakon toga u naprednom editoru možete dodavati ukrase, rampe i mnoge druge objekte. Cela stvar neodoljivo podseća na igre iz serije Trackmania i, mada nije moguće napraviti drastične promene staze, krajnji rezultati mogu biti izuzetno zanimljivi. Finiširanjem izgradnje staze ona se šalje na server, odakle drugi igrači mogu da je testiraju i „nasele”, a popularnost staze se prikazuje brojem stanovnika, tj. odigranih trka. Popularne i zanimljive staze i gradovi pojavljuju se po Challenge zonama, koje rotiraju ponudu u određenim vremenskim intervalima. Igranjem tuđih kreacija osvajate exp, ali se i direktno takmičite sa autorom po osvojenom broju bodova. Prisutno je i klasično trkanje protiv živih protivnika, ali, začuđujuće, ne postoji mogućnost igranja više igrača na jednom računaru/konzoli.Novi Ridge Racer, nažalost, nije baš najbolje isplaniran za PC. |
Novi Ridge Racer, nažalost, nije baš najbolje isplaniran za PC - ne postoje nikakva podešavanja sem rezolucije, kontrole nije moguće menjati, a postoje samo dva predefinisana rasporeda tastera. Mnogi gejmpedi i volani neće raditi (tužno, jer je originalni aparat imao force feedback volan) ili prosto neće biti prikazane kontrole za njih, tako da se kao jedino rešenje nameću Xbox gejmped i tastatura, koja, zanimljivo, uopšte nije loše rešenje za ovaj naslov. Grafički - ništa spektakularno, sem modela automobila, ali mislimo da će igra ostati upamćena po najgorim svetlosnim efektima u istoriji trkačkih igara. Na nekim stazama i tokom noćnih trka svetla sa brojnih lampi toliko su bleštava da ometaju igranje i mučno je provesti duže od nekoliko minuta na tim lokacijama. Urnebesne su situacije kada od svog tog bleštavila ne vidite svoj automobil, tako da je ovo jedna od retkih igara za koju se može reći da njena grafika zaista smeta. RRU je cvećka specijalne vrste, igra koja naširoko pozajmljuje fore iz toliko igara da bi bilo bezobrazno sve ih navoditi, i postaje neopisivo luda kada sve funkcioniše. Igra koja u jednom trenutku izvodi briljantan salto, a u drugom se sapliće o ivičnjak. Nesumnjivo je to da je PC verzija blatantni „smuti pa prospi” port i da neke gluposti neće popraviti ni svi patchevi ovog sveta, ali se ispod svog tog blooma ipak krije jedna solidna razbibriga. Naravno, ukoliko ne očekujete da će zameniti vašu omiljenu trkačku igru. |