Left4Dead za siromašne? Zombie Panic: Source, naslednik istoimenog moda za prvi Half-Life, besplatan je, ali nadasve kvalitetan zombi multiplayer šuter, o kojem bi svet imao sasvim drugu sliku kada ne bi imao priliku da igra i uživa u komercijalnoj i superispeglanoj alternativi u formi Ostavljenih2Umru. Razlika između pojmova „džabe” i „fortinajnnajtifajf juros”, prema našem mišljenju, drastično bledi pred kalkulacijom utroška slobodnog vremena, stvari koju svaki igrač ceni više sa svakom godišnjom reckom na stolu sa PC-om. Iz tog razloga, vrednost ovog moda može biti isključivo individualno percipirana: igrač sa zakrpljenim gaćama, student ili srednjoškolac bez posla i plana, sa PC-om starim četiri godine, 56 K modemom ili kabl/ADSL paketom za 400 dinara mesečno, koji je kupio HL2 na popustu imaće field day(s) i obezbeđenu zabavu za vetrovite i hladne noći ove sumorne i posne igračke sezone. Njegov komšija, koji je imao 4 K dinara i kupio Left4Dead, u istoj će jedinici vremena imati drastično veći užitak, gustirajući sličnu, ali neuporedivo profesionalnije urađenu igru bez bagova i anomalija. And thats it. Zombie Panic: Source, druga najbolja multiplayer igra sa zombi/survival tematikom, ima mnogo sličnosti, ali i nekoliko bitnih razlika u odnosu na Left4Dead. Pre svega, ovde ne postoji nikakav oblik PVE survival moda i borbe preživelih sa hordama AI zombija: igra je u potpunosti bazirana na PVP-u, to jest šibanju zombija i neinficiranih ljudi. Osnovna kvaka igre i element koji je čini egzotičnijom od prosečnog multiplayer shootera jeste „fluidnost” odnosa snaga, oličena u činjenici da se „ljudski” igrač koji nastrada od strane zombija posle respawna priključuje hordi undeada u napadu na svoje doskorašnje saborce. Ovaj koncept nipošto nije nov, ali je ovde krajnje uspešno implementiran i dobija na snazi uporedo srazmerno trajanju vaše borbe u neinficiranoj formi i „bondu” koji ste stekli sa ostalima, bez obzira na to da li igrate sa nasumičnim pugovima ili u LAN-u sa drugarima. Snaga ovog emotivnog momenta leži u nekoliko faktora, od kojih je najznačajniji onaj koji se tiče krajnje ograničenosti ubojnih sredstava kojima ljudi raspolažu, a koji po oskudnosti podseća na neki rani nastavak Resident Evila. Da bi opstali i da ne bi postali moždani obrok za zombije, ljudski igrači moraju da dele i razmenjuju municiju i med kitove, moraju da sarađuju pri barikadiranju prolaza i da pokrivaju jedni druge, ispunjavajući unikatne zadatke koje sadrži svaka mapa. Ovaj cameraderie dobija na snazi sa svakim humanom koji postane žrtva zombija: situacije nalik, recimo, onoj kada vas posle desetak minuta očajničke borbe ostane troje u zabarikadiranoj sobi, imate ukupno četiri metka za glok, praznu sačmaru, dve lopate i jednu PC tastaturu (melee weapon u igri), ili kada zombiji probiju vrata i ubiju jednog koji je mlateći lopatom omogućio drugima da uteknu - neprevaziđene su. Ako ste vi bili taj čiji je mozak postao večera, vratićete se u akciju na suprotnoj strani i juriti svoje doskorašnje saborce s apetitom (pogotovo ukoliko je vaša smrt bila nečija greška ili plod tri promašena headshota nekog „nuba” za koji ste mu vi obezbedili municiju jer je kukao što je ostao suv). Šmek ovog moda ne može se objasniti plastičnije od ovoga. Atmosferi doprinosi i nativni VOIP modul, koji je implementiran u sâm mod.Velika vrednost Zombie Panic: Source moda jeste pažljivi balans „rasa” i inicijalnog setupa igre: na samom početku igre (ne u browseru pre početka partije kao u sličnim igrama) birate stranu kojoj ćete se priključiti; ukoliko niko ne izabere zombije, igra će nasumično odabrati jednog humana, transferovati ga u zombi tim i dati mu nekoliko supermoći, od kojih se potencijom izdvaja mogućnost inficiranja jednim udarcem (bez potrebe da ubijete ljudskog igrača, što bi bilo malo teže usled brojčane disproporcije). Na ovaj način svaka partija će za minut-dva „izbalansirati” samu sebe, suočavajući dva podjednako snažna tima s krajnjim rezultatom koji će zavisiti od individualne i timske veštine, kao i međusobne koordinacije (koja je no brainer zbog VOIP-a). Sledeći bitan element balansa jeste fakat da su ljudi 20 odsto brži od zombija, ali samo ako nose jedan komad hladnog oružja i pištolj. Svako pretrpavanje odbrambenim hardverom imaće za posledicu manju brzinu trčanja, što će vam onemogućiti kiting, koji je u nekim situacijama jedina šansa za preživljavanje. Više informacija, download sekciju i forum možete naći na službenom sajtu moda, mod alternativno možete preuzeti i sa samog Steam servisa (tab „Store”, stavka „Demos”). Za njegovo pokretanje biće vam, pored Steam klijenta, potrebno i vlasništvo nad nekom od Source engine igara (Half-Life 2, Counter-Strike: Source itd.), koja mora biti instalirana pre pokušaja instalacije moda. Non-warez verzija se podrazumeva. |