TEST PLAY
Imperialism 2: Age Of Exploration
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. april 1999.

Prošlogodišnji hit u žanru strateško-upravljačkih simulacija dobio je naslednika. Imperialism 2 spada u standardnu kategoriju nastavaka (nalik na Heroes of Might & Magic 3) koji pre svega stavljaju akcenat na „fejslift” i polituru prethodnika, bez ključnih izmena koncepcije i načina igre. Izvesno pojednostavljivanje relativno komplikovane šeme snalaženja i kontrole koje je karakterisalo Imperialism ipak je prisutno, sve u cilju pridobijanja manje iskusne, ali strateško-upravljački orientisane publike.

Bez obzira na izbor mape (realna ili random) igru počinjete na pragu XVI veka kao „ekselencija” jedne od velikih sila tadašnje Evrope. Cilj zvuči veoma jednostavno: osvojiti pola starog kontinenta, koristeći kombinaciju mirno-nasilnih metoda, trgovine i osvajanja, špijuniranja i istraživanja (savet guvernera više ne postoji). Ostajući u granicama vašeg feuda, gde su resursi bitno ograničeni, nećete imati nikakvog uspeha. Ključ za pobedu je vrli Novi svet, odnosno, neotkrivena Amerika čije se teritorije mogu i moraju kolonizovati. Za razliku od Imperialisma, ovde je politika „ekspanzije po svaku cenu” mnogo bitnija za opstanak i napredak. S tim u vezi je i prilično simpatičan političko-diplomatski model, koji nudi bitno drugačije opcije i mogućnosti pri kontaktu sa velikim silama u komšiluku u odnosu na varvarske narode u Americi (buduću koloniju napadate bez objave rata, možete je bezobzirno eksploatisati, dok sa konkurentskim monarhijama morate pažljivo balansirati na tankoj žici diplomatije, saradnje i sporazumevanja).

Istraživanje novih tehnologija, iako znatno unapređeno u odnosu na prethodni nastavak, ipak kaska za konceptom iz Civilizacije 2: bez obzira na korisne inovacije, nekako manjka malo veća složenost „tehnološkog drveta”, kao i epski osećaj i bonusi koje donose svetska čuda i slični radikalno-evolutivni koraci u razvoju. Borbena komponenta, odnosno primena nove ratne tehnike i nadogradnja stare najbolji su motiv za davanje prioriteta nauci, jer se golom silom u kratkom roku može postići više nego diplomatijom.

Vizuelno gledano, Imperialism 2 deluje znatno ispeglanije nego „kec”: prelepa grafika u visokoj rezoluciji (800*600), sa ikonama, interfejsom i celokupnim izgledom urađenim u baroknom maniru svakako je u skladu sa aktuelnim trendom. Uporedo sa takvim napretkom, komandni interfejs je umešno pojednostavljen, neke stvari i radnje moguće je izvesti bez zamornog žongliranja kroz gomilu ekrana, a većina ključnih vesti i obaveštenja vam u sažetoj formi biva automatski dostavljana posle svakog odigranog kruga (ne morate kopati po „virtuelnim” novinama kao ranije). Transport trupa i resursa, kao i skladištenje dobara sledi opšti trend intutivne simplifikacije: nema više nepotrebnog mikromenadžmenta i pojedinačnog izdavanja špediterskih naređenja, već se sve odvija automatski; skladišta ne morate posebno da gradite, a njihovu ulogu preuzimaju putevi koji vode do glavnog grada; kapacitet transportne mreže više ne predstavlja usko grlo, a resursi slobodno i automatski „kolaju” putno-pružno-pomorskom mrežom koju ste izgradili (jedino što u vezi transporta morima morate definisati određeni broj brodova koji će služiti za trgovinu - ostali mogu da istražuju, patroliraju, ili ih možete koristiti za potrebe invazije na protivničku obalu).

Kao i ranije, diplomatija je veoma bitan segment ukupnog doživljaja, i kao takva neophodna za bilo kakav veći uspeh u igri (po tome znatno nadmašuje jednostavne pregovore iz Civilization 2, pa i one iz Alpha Centauri). Sarađujući sa carskim kolegama i indijanskim poglavicama, imaćete priliku da uspostavljate trgovinska predstavništva, ambasade, da nudite pakt o nenapadanju ili alijansu, pa i da uspostavljate složene trgovinske aranžmane koji uključuju popuste pri razmeni robe, da stičete i gubite status najpovlašćenije nacije u trgovinskoj razmeni (zvuči poznato?) i slično.

Budući da je na tržište izbačen pre dva manje-više oficijalna nastavka Civilizaction 2 (Test of Time i Call to Power), Imperialism 2 ima sve šanse da preuzme dobar deo upravljačko simulacionog kolača u predstojećem periodu. Alpha Centauri, iako objektivno bolji, ipak mu nije konkurencija zbog suštinski različitog „feelinga” i koncepcije, pa i tačke u vremenu od koje počinje izgradnja imperije. Na vama je da izaberete između dve staze: „ponovnog preživljavanja istorije”, ili izleta na susednu zvezdu i uspona do transcendencije. Možda je najbolje da krenete duž obe?


PLATFORMA:
Pentium/100 MHz, 16 MB RAM-a
Oficijelni softver dobili smo od firme „Mindscape”
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama