Kada je pre deset godina Jon Van Caneghem stvorio igru pod nazivom King’s Bounty nije ni pretpostavljao kakvu će slavu steći. Razvoj je išao u različitim pravcima tako da su nastala dva poznata serijala FRP avantura Might and Magic i strateških igara Heroes of Might and Magic. Serijali prate događaje u nekoliko oblasti jedne mitske zemlje, a u Heroes of Might and Magic III reč je o Erathii, divljoj oblasti istočno od Enrotha (pozornice nekoliko prethodnih igara). Kao što većina poklonika serijala zna, centralna ličnost igre je Katarina Ironfist (rođ. Gryphonheart), žena zlosrećnog Rolanda, i kraljica Enrotha. Svi koji su igrali Might and Magic VI sećaju se da je neposredno pre nestanka kralja Rolanda i izbijanja krize u Enrothu kraljica morala hitno da otputuje u rodnu Erathiu zbog vesti o smrti svog oca. Zašto je grifonsko srce plemenitog oca prevremeno popustilo, ostavljajući zemlju bez naslednika na milost i nemilost đavolima i divljim plemenima sa zapada, ostaje da se razreši u sedam kampanja koje su pred igračem.
Na početku je moguće igrati tri kampanje sa po tri scenarija, koje praktično predstavljaju uvod u priču i prate pripremanje snaga lojalnih kraljici, đavola i varvara za konačni obračun. Po završetku prve tri kampanje moguće je igrati nove, nastavke prethodnih kao i izuzetno interesantnu kampanju sa nekromanserskom rasom Deyja koja će vaskrsnuti preminulog kralja i postaviti ga za vojskovođu mrtvaca. Iako u izmenjenom obliku, Heroes of Might and Magic III je zanimljiv kao i prethodni delovi. On pleni svojom zaraznošću i kvalitetnom igračkom atmosferom. Komandni interfejs je neznatno izmenjen. Mape su složenije i veće, pogotovo ako se uzme u obzir da su rađene u dva nivoa: podzemni i nadzemni. Podzemni nivoi mape mogu se videti preko jedne od ikonica u interfejsu, mada se u njih silazi samo preko specijalnih prolaza u obliku džinovskih lobanja. Prisutna je opcija za „uspavljivanje” heroja koga ne želite koristiti određen broj poteza. Mapa na kojoj se heroji kreću kipti od detalja i sitnih lokacija, a uvedene su i dodatne misije (obično nevezane sa glavnim tokom kampanje) koje vam mogu zadati likovi koje sretnete na mapi i koje se beleže u posebnu knjigu (slično kao i u Might and Magic VI). Sistem sa prikupljanjem resursa je identičan, sem što je do materijala sada teže doći jer je gotovo svaki izvor dobro čuvan. U igri postoji osam različitih gradova, odnosno naroda. Za svaki narod su karakteristične po dve vrste heroja - jedna okrenuta ka čarolijama i magijama, druga ka fizičkoj spremnosti i borbenosti. Tako npr. u Inferno gradovima se mogu naći demoni i jeretici, Necropolis gradovi okupljaju vaskrsle vitezove i nekromansere, itd. (maskota svih prethodnih delova igre, student generacije u klasi Ludog Etrika, najveći kicoš Enrotha i Erathie, nekromanser Sandro i dalje žari i pali!). Naravno, poštovane su i određene karakteristike vezane za same narode, tako da varvarski borbeni magovi nikada neće moći da se mere sa drugim čarobnjacima po magijskoj moći, ali će zato imati neuporedivo bolje borbene karakteristike. Kada se spominju novi narodi, treba reći da je broj bića koje je moguće voditi znatno povećan u odnosu na prethodni deo sage. Pored onih koji su se pojavili u Might and Magic VI (đavoli, harpije...) ima i bića koje se po prvi put pojavljuju (anđeli, trogloditi...). Bestijarij sada prevazilazi cifru 100, pogotovo ako se zna da svako od bića ima i svoju poboljšanu varijantu (npr. poboljšana varijanta anđela su arhanđeli, i sl.). Tehničke karakteristike igre veoma podsećaju na ono viđeno u prethodnim delovima (grafika ne može da bude lepša, animacije između scenarija su i dalje dosta statične...). Ipak, postoji nešto što odskače od trenutnih standarda i nagoveštava promene ne samo među strategijama. Naime, muzička podloga igre (dobrih stotinak MB) data je u mp3 formatu (sami izračunajte koliko je to sati muzike). Za razliku od nemačkih opera iz prethodnog dela, ovde dominiraju izvanredni klasicistički i romantičarski instrumentali izvedeni na renesansnim i baroknim instrumentima (vrlo interesantna kombinacija stilova i epoha). Obilje muzike omogućava da gotovo svaka lokacija bude obeležena posebnim instrumentalom što izuzetno doprinosi atmosferi. Naravno, okončanjem kampanja uživanje u igri se ne završava. Obilje single i multiplayer scenarija sigurno zaslužuje pažnju. Posebno je interesantan scenario „Mandate of Heaven”, koji obrađuje događaje iz igre Might and Magic VI, ovaj put iz strateškog ugla. Šta li nas tek očekuje kad se na Internetu pojave nezavisno napravljeni scenariji... |