Call of Duty: Black Ops 4 | Kompanija Activision-Blizzard, zapravo više Activision, a mnogo manje Blizzard, rešila je da se malo kocka s kokom koja joj više od decenije nosi dijamantska jaja. Call of Duty, nekada neprikosnoveni etalon pucačkog multiplayera, poslednje dve godine ozbiljno posrće pod naletom sveže krvi oličene u battle royale pucačinama kao što su Fortnite i PUBG. Zao jezik bi rekao da je to posrtanje evidentno još od Black Ops II, koji je po mnogima najbolji CoD sa modernim multiplayerom koji je započeo Modern Warfareom. Od Black Ops II ovaj serijal pati od zakucanosti u mrtvu tačku, a kerefeke sa specijalistima, džetpekovima, duplim skokovima, trčanjem po zidu i moronskim svemirskim nastavkom (Infinite Warfare) fanovi nisu doživeli kao evoluciju, već kao tumaranje bez cilja. Dakle, razloga za eksperimentisanje i smišljanje nečeg novo i te kako ima, a kompaniji s neograničenim resursima ne bi trebalo da predstavlja problem da nerealno velikim novcem privuče talente koji će te novine smisliti i implementirati. Right?Umesto toga, angažovan je umorni Treyarch da napravi četvrti nastavak Black Opsa, u kom neće biti single-player kampanje, ali će biti battle royale moda pod nazivom Blackout. Sve će to, naravno, da se prodaje po skromnoj ceni od 60 evra, što je, u kontekstu odnosa snaga na aktuelnoj multiplayer pucačkoj sceni, totalni kockarski blef. Na osnovu višesatnog igranja bete na PlayStationu 4 i PC-ju, mogu da primetim samo jedno: Call of Duty: Black Ops 4 je star i umoran, a sve što nudi već NJ puta je viđeno. Medved u umu da u beti nije mogao da se proba Blackout mod, koji je najavljen za septembar. On, potencijalno, može da preokrene kompletan utisak koji zajednica ima o igri, a koji generalno nije nimalo pozitivan. Call of Duty: Black Ops 4, zapravo, Black Ops IIII kako glasi naziv/logo igre, u beta verziji za konzole i PC doneo je klasične modove kao što su Team Deathmatch, Kill Confirmed, Domination, Hardpoint i nekoliko drugih koje smo igrali u ranijim nastavcima. Novo za Call of Duty multiplayer jeste Heist mod u kom se dva tima bore za paket keša koji treba da maznu i pobegnu helikopterom. Igra se pet na pet, u pet rundi, bez respawna u okviru jedne runde; počinjete naoružani pištoljem s jednim okvirom municije, a pobeda u rundi vam daje manje ili više novca za opremanje jačim oružjem, opremom, perkovima i killsreaksima, u zavisnosti od pobede ili poraza (svako ko je jednom probao Counter-Strike može da pretpostavi kako ovo funkcioniše). Mod je specifičan i zbog „revive” mehanike. Izrešetan protivnik je po defaultu onesposobljen i može da puzi (u stilu Gears of War) do najbližeg živog i mrdajućeg saveznika koji kratkotrajnim pritiskom na taster ’F’ može da ga vrati u akciju, naravno, ukoliko ga protivnik prethodno ne overi tako jadnog i bauljajućeg. Heist je zabavan zbog RPG eskalacije koju donosi svaka nova runda i u beti se najviše igrao, sudeći po brzini mečmejkinga.Najkontroverznija stvar u igri jeste pancir, deo opreme koji vam je otključan praktično na početku i koji drastično produžava otpornost na pogotke onoga ko ga nosi (naravno, u beti ga bukvalno svako nosi). Pancirno-probojna municija oduvek figuriše kao opcija za neke vrste oružja. Iako prvi put ima realnu poentu (osim generično većeg demidža kao ranije), u opštem kontekstu igre je besmislena jer svako ko ne želi da bude zigovan ripitidli oprema pancir na telo, a AP municiju tura u svako oružje u koje takva municija pasuje. Igrači bete su, što na Redditu, što na forumima, složno graknuli protiv pancira, zahtevajući da se ukine, a Activision je obećao da će „pogledati” statistike i doneti odluku pre izlaska pune verzije igre. Sledeća krupna novina jeste odsustvo ručnih granata kao dela standardne opreme – neke klase ih imaju, ali zahtevaju da se, poput killstreaka, njihova aktivacija „napuni” killovima i sticanjem poena na druge načine. Gledao sam napregnuto, ali s vizuelne strane nisam primetio baš nikakav napredak u odnosu na Black Ops III ili Advanced Warfare, osim hardverske zahtevnosti koja je iz nepoznatog razloga veća nego ranije. Black Ops 4 izgleda kao generički pripadnik moderne CoD serije, kojoj je jedino prošlogodišnji CoD: WWII malo narušio monotoniju. Kao i nekoliko drugih izdavača na čelu sa Bethesdom, i Activision odnedavno aktivno pokušava da zaobiđe Steam, računajući da će ekskluzivna dostupnost PC verzije igre putem Blizzardovog Battle.net launchera biti dobitna kombinacija. Sa četiristopostotnom sigurnošću mogu da im kažem da neće... Call of Duty na PC-ju i njegov multiplayer preko Steama sinonimi su već dobrih deset godina: Steam je razvijena zajednica sa naprednim podrškama za grupe, prijatelje i komunikaciju, a Blizzardov lončer je merde koje niko ne bi koristio da ne mora, da izvinete na mojim francuskim izrazima. Uostalom, setimo se kako je Destiny 2 potonuo na PC-ju, najvećim delom zato što je bio nevidljiv publici koja je balansirala odluku o kupovini, a tek manjim delom zbog Bandžijevih propusta i glupih odluka. Na osnovu svega što sam video, nemam vere u dobru budućnost za Call of Duty: Black Ops 4 (makar na PC platformi). Kor gejmplej je i dalje zabavan, ali to više nije dovoljno, pogotovo što igra i dalje košta 60 evra, a ne donosi čak ni single-player kampanju. Možda battle royale mod bude toliko dobar da ljudi polude za njim i zaborave na besplatni Fortnite i tri puta jeftiniji PUBG, ali takva čuda se više ne događaju ni u Holivudu. Mislim da je ovo slučaj klasičnog APP-a (ako prođe, prođe) od strane Activisiona, kompanije kojoj sledi klasičan rude awakening kad krajem godine baci pogled na Excell spredšite. Ne bi me nimalo čudilo da ovo na kraju ispadne poslednji Call of Duty koji je urađen za PC. Oh well... Miodrag KUZMANOVIĆ | | |