![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gamescom 2018, Keln, Nemačka
Novi najveći igrački sajam starog kontinenta tradicionalno je bio bogat igrama svih žanrova, ali većina onih najzvučnijih nisu mogle da se igraju na Gamescomu
Svake godine svaki posetilac Gamescoma (pa tako i mi) dođe na sajam s određenim očekivanjima, željama i ličnim spiskom naslova koje želi da vidi. Na veliku žalost svih tih ljudi (pa tako i nas), većina „velikih” izdavača još jednu godinu na sajam je došla bez najzvučnijih naslova koje publika najviše želi da vidi. EA nije imao igrivu verziju Anthema, Ubisoft je došao na Gamescom bez Beyond Good and Evil 2, Bethesda je od Fallouta 76 prikazivala samo trejlere, a Microsoft je odlučio da ne prikaže većinu naslova koji su nedavno najavljeni na sajmu E3, na čelu s igrom Battletoads i sva tri nova naslova u franšizi Gears (of War). Čak ni Blizzard, prvi put u poslednje četiri godine, nije imao veliku konferenciju na kojoj bi predstavio nešto impresivno, makar to bili sinematici. Ipak, i pored toga što nekih zvučnih naslova nije bilo u igrivom obliku na ovogodišnjem Gamescomu, za svaku od tih „odsutnih” igara tu su bile desetine odličnih naslova koji svakako zaslužuju vašu pažnju i vreme. Zapravo, mi smo rešili da podelimo naš fokus između igara koje bi nekom mogle da prolete ispod radara i klasičnih „velikih naslova”.
Među zvučnijim Microsoftovim naslovima moramo da izdvojimo Forza Horizon 4 kojem je to što izgleda fantastično zapravo najmanji adut. Promena godišnjih doba na ogromnoj mapi sačinjenoj spajanjem upečatljivih delova krajolika Velike Britanije nije samo kozmetičke prirode nego direktno utiče na vožnju po svim terenima. Proleće je najkišnije doba na britanskom ostrvu, pa ima najviše blata i mokrih puteva. Leto je suvo, pa se za svim vozilima diže prašina. Jesen je, iako kišna, drugačija od proleća, a zimu više obeležava poledica nego sneg. Godišnja doba u igri smenjivaće se na svakih sedam dana, a u igri će se neprestano pojavljivati izazovi i događaji koji moraju da budu izvršeni za sat, dan ili nedelju dana. Tokom prvih šest meseci igre, svake nedelje će biti dodavana po dva nova vozila, a svake četiri nedelje novi DLC će proširivati svet igre. Društveni aspekt počiva na udruživanju u auto-klubove sa do 2000 drugih igrača i specijalnim aktivnostima koje možete da obavljate timski sa članovima svog kluba. Mod Team Adventure predstavlja PvP trku za 6v6 igrača u kojoj svaki igrač samostalno osvaja bodove, ali pobeđuje onaj tim čiji je ukupni zbir poena veći. Na štandu dobrih ljudi iz Paradox Interactivea ponovo smo se sreli sa Mičom Gitelmanom iz Harebrained Schemesa i tima koji neumorno radi na Battletechu. Otkako je igra stigla u prodaju u aprilu ove godine, razvojni tim nastoji da svaka dva meseca izda mali patch koji kombinuje dodatni sadržaj i rebalans postojećih elemenata igre. Jedan od takvih besplatnih dodataka trebalo bi da postane aktivan tokom prve nedelje septembra i donosi ne samo doterivanje postojećih veština svih mechwarriora u igri nego i nekoliko novih veština. Ipak, srž prezentacije bio je Battletech: Flashpoint, prva zvanična ekspanzija koja će se pojaviti ovog novembra po ceni od dvadeset dolara. Nova mehanika koju donosi ekspanzija zove se upravo flashpoints i predstavlja specifične mini-kampanje koje će se pojavljivati na mapi galaksije. Ove kampanje biće kombinacija proceduralnog generisanja i ručno dizajniranog sadržaja, pre svega originalnih priča. Smisao svakog flashpointa jeste serija izbora. Tu su specifični uslovi za svaku bitku u okviru mini-kampanje, zatim račvanje toka misija i na kraju vredne nagrade ako uspete da izgurate flashpoint do kraja. Po rečima autora igre, ako je originalni Battletech bio poput celovečernjeg igranog filma, onda su flashpointi kao mini-serije. Ekspanzija takođe donosi tri nova mecha, novo okruženje (tropi), kao i novi tip misija – Acquisition – u kom morate da dva poteza držite po jednog mecha na tri tačke oko mete.
Iako autori ističu da je gejmplej inspirisan nastavcima XCOM-a, Mutant Year Zero najviše podseća na legendarni Fallout Tactics. Igra vuče korene od švedskog tabletop fenomena iz prošlog veka i predstavlja kombinaciju real-time i potezne taktike u kojoj vodite nekoliko interesantnih mutanata, od kojih je šou ukrao Dux, lik sa pačjom glavom i facom zlog Paje Patka. Igra se sastoji od fiksnih misija na prostranim mapama, nakon kojih ćete praviti pauze u bazi radi craftinga i nadograđivanja oružja i opreme. Ljubitelji kooperativnih multiplayer pucačina u stilu Left4Deada učiniće sebi uslugu ako bace dug i ozbiljan pogled na GTFO, jedno od najprijatnijih indie iznenađenja na ovogodišnjem Gamescomu. Četvročlana ekipa zatvorenika je poslata da iz napuštenih postrojenja koja vrve od mutanata pronađe i iznese nešto što su gazde tamo zaboravile. Protivnici reaguju na zvuk, svetlo baterijske lampe, a municija je retka, tako da su šunjanje i tesna kooperacija među igračima imperativi. U igri je permanentno aktivan friendly fire, tako da morate da pazite gde praznite šaržer i da vodite računa o tome da ne ulećete u liniju vatre svojih kolega. Na igri radi švedski studio 10 chambers collective koji ispod pojasa ima slavni Payday, a igru najavljuju za kraj godine ili početak sledeće. Na Nintendovom štandu imali smo prilike da iz prve ruke isprobamo neke od najzabavnijih društvenih igara koje ovaj izdavač sprema za svoju konzolu Switch. Super Mario Party je naslov koji obuhvata seriju mini-igara u kojima se do osam igrača takmiči u lokalu na istoj konzoli. Svaka mini-igra je specifičan izazov, kao što su trke, rudimentarne platforme ili igre spretnosti i svaka ima veoma interesantnu upravljačku šemu, pa morate neprestano menjati način na koji držite i koristite kontroler (a tu je i odlična podrška za force feedback). Specijalnu mini-igru u kojoj se nekoliko Switch konzola koristi kao jedinstveno igračko polje ipak nismo videli iz prve ruke. Nova iteracija u franšizi Super Smash Bros donosi više od trideset okruženja i preko 60 likova iz Nintendovih igara. Akcija je prosto furiozna. Bojna polja se neprestano pomeraju, a nasumično se generišu i na mapi pojavljuju objekti koji mogu da iz korena promene tok okršaja. Ovaj naslov svideće se svim ljubiteljima tabačina koji cene brze reflekse i nekonvencionalno razmišljanje. Na kraju, Super Mario Kart je novo izdanje u ovom popularnom serijalu sa prepoznatljivom borbenom vožnjom kartinga, mnoštvom popularnih likova iz Nintendovih igara i novim specijalnim napadima i efektima tokom trka. Kad smo već kod naslova za Switch, na Blizzardovom štandu pogledali smo kako izgleda Diablo III u verziji za Nintendovu prenosnu konzolu i odgovor je – prilično dobro. Mehanički gledano, akcija predstavlja minimalno modifikovanu verziju konzolnog Diabla III. I dok je prikazani multiplayer demo u greater riftu bio dinamičan i zabavan, za ljude koji su navikli na veliki ekran, kao i miš i tastaturu, Diablo III na Switchu jednostavno nije ono što bi trebalo da bude. Ako neko zna kakva igra nalik na Diablo treba da bude, to je Maks Šefer, čovek koji je stvorio serijale Diablo i Torchlight. Novi studio ovog autora jeste Echtra Games, a njihov novi projekat jeste Torchlight Frontiers. U pitanju je MMO naslov smešten u svet Torchlighta kom prete novi užasi nastali pod dejstvom embera, moćnog izvora magije koji ne može svako da kontroliše. U ovoj igri, koja bi trebalo da dostigne live fazu tokom sledeće godine, akcija je prepoznatljiv dinamički akcioni RPG u koji su se zaljubili fanovi prva dva Torchlighta. Takođe, prepoznatljiv je dizajn svega – od likova i oružja do stvorenja i okruženja. Novost u odnosu na prethodnike jeste to što u Frontiersu svaka zona u koju ulazite predstavlja novi delić sveta koji delite s drugim igračima.
Što je bliže datumu izlaska, Anno 1800 izgleda sve bolje, ali i kompleksnije. Na ovogodišnjoj prezentaciji predstavnici Blue Bytea prikazali su nam kako kultura daje moć vašem industrijalizovanom gradu. Građevine kao muzej ili zoološki vrt podižu standard i kvalitet života, što daje dodatne diplomatske mogućnosti, kao i priliku da vam se pridruže novi vredni članovi društva. Sem toga, dodate su ekspedicije gde šaljete brod sa specifičnom posadom i opremom da istražuje daleka mora. Kad se posada susretne sa specifičnim, nasumično generisanim izazovima, na vama je da odlučite šta je najbolje za njih, ali i vaš grad.
Imali smo priliku da igramo i Assassin’s Creed Odyssey, naravno kao Kasandra. Demo verzija je sadržala nekoliko manjih borbi i veliki okršaj sa ozbiljnim bosom (radi se o poznatom stvorenju iz grčke mitologije). Borba je veoma tečna, sa klasičnom kombinacijom jakih i brzih odnosno bliskih i dalekometnih napada, kao i izbegavanja blokiranja i nekoliko specijalnih sposobnosti. Sama priča igre produbljuje sukob templara i ubica oko kontrole nad tehnologijama pracivilizacije, a većini igrača biće potrebno bar stotinu sati da prvi put pređe igru.
Underworld Ascendant, dungeon crawler u stilu Ultime Underworlda, igra je na kojoj radi tandem originalnih autora (Warren Spector i ekipa) i ne zove se Ultima Underworld II samo zato što Electronic Arts ima prava na ime. Verzija koju smo probali izgleda i funkcioniše prilično razočaravajuće, što je posebno zabrinjavajuće jer datum izlaska nije daleko (jesen/zima 2018). Da nam nisu rekli u šta gledamo, imali bismo utisak da se radi o beta verziji nekog moda za Morrowind čiji je razvoj napušten 2006. godine. Blede teksture s minimumom detalja, neubedljiva borba, dosadni dungeoni... Svesni smo da je u pitanju mali indie studio koji ne raspolaže milijardama, ali na Gamescom se ne dolazi da bi se ovako blamiralo. Ako igru izdaju ove godine, novi Bard’s Tale će ih pojesti za doručak i neće ni primetiti šta je pojeo. Focus Home Interactive, pored ostalog, ove godine predstavlja i Battlefleet: Gothic Armada 2, nastavak za koji autori kažu da radi sve što i kec, samo kompletnije i kvalitetnije. Za razliku od prvog dela, igra donosi sve Warhammer 40K frakcije koje imaju sposobnost da putuju svemirom, a autori su najponosniji na Tiranide i Nekrone, koje su nam demonstrirali u jednoj skirmish bici. Primetna je i unapređena grafika, kao i nekoliko novih opcija za napad i odbranu flotnih sastava. Igra će imati čak tri single-player kampanje, a junak osnovne je ponovo admiral Spire, koji se nakon potere za demonima u warpu nakon 800 godina vraća u Gothic sektor i zatiče ga u ruševinama. Ovoga puta ne može da mu pomogne, ali može da ga osveti... Kod istog francuskog izdavača videli smo i Space Hulk: Tactics, novu kompjutersku verziju slavne stone igre smeštene u okruženje Warhammera 40K, a jedinstvena je po tome što će igrači prvi put moći da vode Genestealerse. Igra donosi dve kampanje, jednu za Blood Angelse, a drugu za Genestealerse, dok će u multiplayer okršajima igračima biti dostupni još i redovi Ultramarines, Dark Angels i Space Wolves. Najveća promena u odnosu na klasični Space Hulk model jeste uvođenje akcionih karata koje su vezane za svakog od likova u vašem odredu i zavise od njegove klase, opreme i reda. Kad bitka počne, sve karte se mešaju i nasumično vučete tri karte, a kad se ukažu potreba i mogućnost, možete da ih aktivirate i time ostvarite bitan bonus. Igra će imati i integrisan alat za stvaranje mapa, pa će igrači moći da prave i međusobno dele sopstvene taktičke izazove. Predstavljen je i The Surge 2, naslednik hard-core akcionog RPG-a iz studija Deck 13. Radnja nastavka odvija se samo nekoliko meseci nakon događaja iz prve igre, ali sa potpuno drugim protagonistom i na novom mestu – u ostacima ogromnog Jericho Cityja. Nastavak unapređuje većinu stvari iz originala. Taktička borba je kompleksnija, s direkcionim blokovima koji otvaraju mogućnost za moćne protivnapade. Broj tipova oružja je udvostručen na deset, a neka od njih imaju višestruku namenu kao, na primer, velika sekira koja se rastavlja na dva manja oružja i omogućuje seriju brzih napada. Svako dalekometno oružje sada može da se ugradi na dron koji vas prati. Specijaliste za vožnje iz italijanskog Milestonea dale su nam da se malo veselimo, a malo više blamiramo – uz Ride 3. Nova moto-simulacija u slavnom serijalu zamišljena je kao igriva enciklopedija istorije motora s više od 230 modela, od kojih svaki ima brojne varijacije, i preko 500 delova koji mogu da se menjaju i doteruju u skladu s vašim željama. Tu je i opcija stvaranja sopstvenog izgleda za svaki motor, koji zatim možete da podelite s ostalim igračima. Svoje motore ćete voziti na tridesetak realnih staza u različitim vremenskim uslovima. Pomenuto blamiranje odnosilo se na neprestano izletanje sa staze u normalnom režimu igre, a kad smo uključili olakšani, arkadniji režim, sve je bilo mnogo zabavnije. Ipak, za iskusnije vozače postoji i realistični režim koji je hard-core simulacija vožnje motora. Poljski studio The Farm 51 omogućio je mrežne okršaje 8 na 8 u igri World War 3. U pitanju je moderna igra koja po konceptu podseća na starije naslove u serijalu Battlefield, gde se timovi koordinisano bore za kontrolu nad bitnim tačkama na mapi. Tu su i brojna borbena vozila, od kvadova koji poboljšavaju mobilnost vojnika do tenkova. Ipak, za pobedu u mečevima neophodni su koordinisano timsko igranje i saradnja jer od soliranja nema sreće. MuHa Games, još jedan poljski indie studio, doneo je beta verziju Thea 2: The Shattering, potezne 4X igre inspirisane slovenskim folklorom čiji smo prvi deo opisali u SK 01/2016. Fantasy svetu iz prve igre desila se klasična fantasy katastrofa – razbijen je na komade. Na jednom od fragmenata vaš porodični brod nasukao se na ostrvo. Goli, bosi, bez resursa i baze, moraćete da dobrano zapnete pre nego što dobijete priliku da osnujete selo (u igri ih, ovoga puta, možete imati više od jednog).
Njihova druga igra jeste (pre)dugo očekivani Dying Light 2. Nekoliko decenija nakon zombi apokalipse, preživljavanje više nije individualno i totalno haotično, već se formiraju organizovane grupe ljudi koji dele slično viđenje sveta, života i civilizacije. U prevodu, frakcije su sada predominantne, a s njima dolazi i totalna nelinearnost u open world okruženju koje je nekoliko puta veće od onoga iz prve igre. Parkur je takođe pretrpeo kvalitetne izmene, pre svega one koje se tiču fizike objekata u prostoru (konopci koji se klate, kutije koje padaju i tako dalje). Igra je surovija nego ikad ranije jer pored zombija s kojima nema empatije u klinčeve sa sečenjem i razbijanjem glava stalno ulazite i sa ljudima. Njeno glavno obeležje je ipak nelinearna kampanja, koja pored nekoliko mogućih krajeva ima na desetine račvanja manjeg obima koja menjaju odnose snaga na terenu. Igra dolazi tokom sledeće godine, a vredi istaći da je legendarni Kris Avelone jedan od ključnih ljudi u timu dizajnera. Finalni poljski kuriozitet jeste Irony Curtain, point & click avantura u kojoj vodite američkog studenta idealistu u poseti fiktivnoj verziji SSSR-a. Voljeni lider u ovoj simpatičnoj parodiji od igre vizuelno liči na vanbračnog sina Staljina i Lukašenka, a cilj igre jeste da uradite intervju s njim. Naravno, možete da pretpostavite seriju peripetija koju izazivaju sudar civilizacija, odnos smotanog zapadnog studenta sa sovjetskom birokratijom i situacije u koje upada. Mali, slatki i potezni Achtung! Cthulhu Tactics, na kom radi sedmočlani tim iz britanskog studija Auroch Digital, potezna je taktička igra smeštena u Drugi svetski rat. Vaša ekipa, sastavljena od vojnika zapadnih saveznika, boriće se s nemačkim snagama koje predvode sledbenici Ktulua. Probali smo demo verziju bitke na taktičkoj mapi iz rane faze kampanje u kojoj nije bilo natprirodnih monstera, ali nije nedostajalo esesovaca. Igra je koncipirana na sistemu klasičnih akcionih poena (bez moderne podele na fazu pucanja i kretanja) i izlazi krajem ove godine. Control je nova akciona avantura na kojoj radi finski Remedy Entertainment. Igra po formi podseća na njihov prethodni hitić Quantum Break, makar po efektima koje nadnaravne moći vaše heroine imaju na protivnike i okruženje. U ulozi ste šefice nekakvog biroa koji se bavi natprirodnim pojavama (Federal Bureau of Control), koji postaje kolektivna žrtva supernaturalne sile zlokobnog imena Hiss. Mlada šefica Džesi Fejden, pored specijalnog, autotransformišućeg modularnog pištolja, ima i sposobnost levitacije i telekinetičnog nasilja u stilu Darta Vejdera. Control očekujemo 2019. godine.
Veseli momci iz nezavisnog studija CrazyBunch rade na point and click avanturi Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry. U pitanju je duhovni nastavak slavnog serijala, a mladi autori novog naslova pre svega su ljubitelji originalne igre. Premisa nove Larijeve avanture jeste da mu se nešto čudno desilo krajem osamdesetih i da je nekako transportovan u današnjicu. Umesto da ga čudi to što je putovao kroz vreme i da pokuša da otkrije kako se to desilo, Lari rešava da nastavi s onim što mu je najbitnije u životu – da (bezuspešno) muva ženske. Naš protagonista ponovo sreće plejadu otkačenih likova i upada u brojne nevolje. Sve je praćeno specifičnim humorom koji će ljubitelji serijala umeti da cene.
Izdavač 1C Company je na Gamescom došao s velikim brojem nezavisnih igara iz manjih studija, među kojima su cyberpunk kombinacija RTS-a i RPG-a Re-Legion, kao i nordijski RPG Eternity – The Last Unicorn. Stygian: Reign of the Old Ones je takođe RPG, ali sa taktičkom borbom i mračnim, lavkraftovskim okruženjem. Ipak, borba je manje bitna od istraživanja sveta i borbe sa ludilom koje preti svima. Jedini način da očuvate zdrav razum jeste da se uvek ponašate u skladu s vrednostima koje čine jezgro ličnosti vašeg lika. Devil’s Hunt je akciona igra s borbom prsa u prsa koja je rađena po romanu „Equilibrium” Pavela Lešniaka. Priča prati Dezmonda, čoveka s demonskim moćima, koji mora da izabere na kojoj strani će se boriti u večnom okršaju između raja i pakla. Fell Seal: Arbiters Mark je još jedan RPG, sa kompleksnim sistemom za razvoj likova i njihovih veština, ali je od potezne borbe mnogo bitnije pripovedanje (iako je priča kliše o spasavanju fantastičnog sveta od sila mraka). Na štandu Devolver Digitala predstavljena nam je igra Gris (španski za sivu boju). Protagonista igre je devojka koja nakon lične tragedije pokušava da ponovo pronađe kolorit i pobegne od sivila. Njena avantura smeštena je u fantastičan svet. Dok igra pre svega predstavlja platformu, bitni elementi su istraživanje i otkrivanje novih mogućnosti. Verovatno najupečatljiviji aspekt ove igre jeste vizuelni dizajn: sve izgleda kao animirana umetnička slika koja pozajmljuje elemente iz tehnika grafike i akvarela. Poigravanje s perspektivom čini gledanje ove igre jednako prijatnim kao dok je igrate. Sušta suprotnost Griesu, a na istom štandu, bila je igra My Friend Pedro. Rad na ovom jednostavnom ali ekstremno zabavnom naslovu traje više od tri godine jer je studio DeadToast Entertainment jedan jedini čovek. Igra vas stavlja u ulogu maskiranog osvetnika kom se obraća banana Pedro i šalje ga u misiju obračunavanja s kriminalcima širom grada. To obračunavanje jeste ono što privlači igri, jer se radi o akrobatskom kretanju praćenom neprestanim pucanjem i kreativnim korišćenjem okolnih predmeta. Smeh od srca u trenucima kad shvatite kakvi su potezi mogući nije retkost tokom igranja My Friend Pedro. The Sinking City iz Frogwaresa izgleda veoma mračno, ali šta drugo očekivati od još jedne igre s lavkraftovskim motivima. Kao detektiv u priobalnom gradu pogođenom natprirodnim problemima pokušavate da otkrijete šta se dešava, a „velika priča” je samo delić užasa koji se kriju ispod površine. Detektivski rad se svodi na otkrivanje informacija i njihovo ispravno povezivanje u smislene celine.
Gledali ste češku seriju „Bolnica na kraju grada”, voleli ste ER i Grey’s Anatomy i ne možete da se pomirite sa činjenicom da nakon Theme Hospital nije bilo dobre upravljačke simulacije opšte bolnice? Vaše multidecenijsko strpljenje ovog septembra će se konačno isplatiti jer na tržište dolazi Two Point Hospital, neodoljiva bolnička tycoon igra sa čije demo stanice su morali da nas skidaju kombinacijom skalpela i forcepsa. Izometrijska, stilizovana i u realnom vremenu urađena, igra vas stavlja u ulogu menadžera bolnice koji mora da je konstruiše od nule i učini profitabilnom, balansirajući mali milion faktora, od zaraznih bolesti, preko angažovanja sestara i lekara, do projektovanja cenovnika koji neće oterati mušterije. Imali smo priliku da popričamo s osnivačima Two Point Studiosa i tvorcima Two Point Hospitala – Markom Veblijem i Gerijem Karom – koji su uživali u Gamescomu jer je njihova igra već izašla u trenutku kad čitate ove redove. Sada ih čeka osluškivanje reakcija igračke zajednice kako bi nastavili da unapređuju igračko iskustvo. Ipak, kako se radi o dizajnerima stare škole, Two Point Hospital je osmišljen kao kompletan naslov, bez DLC-ova, patcheva i dodataka, gde je u igru implementirano sve što su naumili. U gostima kod THQ-a probali smo nekoliko naslova od kojih smo se ponajviše radovali sveže najavljenom Jagged Alliance: Rage! Entuzijazam nam je promptno splasnuo kad nam je developer rekao da se ne ložimo bez potrebe jer ovo nije reboot niti remake serijala, već mikro spin off s linearnim misijama. Igra je, inače, smeštena u period 20 godina nakon dešavanja iz Jagged Alliancea 2. Naši junaci, ostareli plaćenici, više nikome nisu potrebni jer su njihov posao preuzeli veliki vojni kontraktori poput bivšeg Blackwatera. Sticajem izuzetnih okolnosti, okupiće se još jednom u maniru koji slučajno ili namerno podseća na Staloneove „Expendables”. Druga krupna igra koju su premijerno predstavili bila je Desperados 3. Sa gejmplejem koji je očuvan u odnosu na prethodne nastavke, ali obogaćen ogromnim mapama koje imaju i „civilne” sektore u kojima ne morate da se krijete i šunjate i grafikom koja je stvarno fantastična, igri predviđamo lepu budućnost.
Ako već dugo tražite igru sličnu FTL-u koja ima glavu i rep, možda čekate baš Shortest Trip to Earth. Autor se kune da je razvoj započeo pre više od šest godina (znači, pre FTL-a) i naglasio je da mu je primarna inspiracija bio Star Control 2. U igri vas očekuje zdrava količina warp skokova iz sistema u sistem, borbi i trgovine s alienima, sletanja na planete, opremanja brodova i drugih seGsi svemirskih stvari. Kad smo već kod indie igara koje su nam zapale za oko, izdvojili bismo Big Day, postapokaliptičnu retro twin stick pucačinu koja podseća na Death Road to Canada, kao i Blazing Chrome, pucačinu u stilu Contre koju radi indie tim iz Brazila. Igra The Sojourn delo je nezavisnog studija Shifting Tides. Dok istražujete nestvarni svet Sojourna i razmišljate o razdobljima i ciklusima života svakog čoveka, moraćete da rešavate sve izazovnije logičke zagonetke kako biste dalje napredovali. Francuski Eugen Systems predstavio je Steel Division 2, WWII strategiju koja ima znatno veće ambicije od prethodnog nastavka, kako po bici koju obrađuje tako i po dodatnom strateškom sloju koji donosi. Nakon iskrcavanja zapadnih saveznika u Normandiji, relativno beznačajnoj epizodi (sa čisto vojne strane) u strašnoj istoriji Drugog svetskog rata, SD2 se seli na Istočni front gde obrađuje operaciju „Bagration”, sovjetsku ofanzivu iz 1944. godine koja je uništila nemačku grupu armija „Centar” i Hitlerovoj soldateski zadala udarac od kog se ova nikada nije oporavila. Igra ovoga puta ima i stratešku metamapu koja stopostotno sledi istorijski OOB (order of battle). Taktičkim bitkama bavićete se kad se umorite od grand strategije i zaželite bliskog zuma na šturmovike i kaćuše. Kampanju možete da igrate iz perspektive Vermahta i Crvene armije, a igru očekujemo na proleće. Bandai Namco na sajam je doneo pravi tovar novih igara, među kojima su Twin Mirror, Soulcalibur VI, Ace Combat 7: Skies Unknown, Jump Force, The Dark Pictures: Man of Medan, One Piece World Seeker... Ako izuzmemo manga naslove koje smo gledali kao hipnotisani, ne kontajući apsolutno ništa (redakcijski manga eksperti su, nažalost, ostali u Beogradu da čuvaju redakciju), možemo da kažemo da nam se ponajviše svideo Ace Combat 7. U pitanju je luda i brza avio pseudosimulacija u stilu „Top Gana” za novi vek, sa licenciranim avionima i spektakularnom grafikom. Vrlo interesantan je i Twin Mirror, narativna, račvajuća avantura koja liči na ono što kompanija Quantic Dream radi u igrama kao što su Heavy Rain i Detroit: Become Human. Soulcalibur VI je prva igra u slavnom tabačkom serijalu koja nije konstruisana kao serija borbenih mapa, već kao akciona avantura s nelinearnom kampanjom. Klasične borbe su i dalje tu, a među borcima primećujemo i uplive iz drugih fantasy svetova, od kojih najviše štrči Geralt od Rivije. Turski studio Tale Worlds Interactive privodi kraju rad na Mount & Blade II: Bannerlordu. Ovoga puta mogla je da se proba i kampanja, to jest slobodni mod u kom lutate krajolikom, borite se sa banditima i radite za velmože dok i sami ne postanete jedan od njih... Igra izgleda zapanjujuće dobro, a posebne hvale vredna je borbena inercija koja okršaje na konjima čini najrealnijim ikada u nekoj igri. Pola sata, koliko su iznosile demo sesije, prošlo nam je najbrže od svih igara na sajmu. Datum izlaska se još uvek ne zna, ali kontamo da je proleće sledeće godine savršeno realan termin. InXile Entertainment je na sajam doneo gotovo završenu verziju Bard’s Tale 4: Barrows Deepa (opis u sledećem broju, ako nam nebo ne padne na glavu). Od prethodnog nastavka prošlo je trideset godina, ali developer tvrdi da je to samo doprinelo cementiranju statusa igračke legende za sva vremena. Elem, novi Bard’s Tale je ponovo smešten u dungeone ispod grada Skara Brae u fantasy verziji Škotske. Vodićete šestočlanu grupu avanturista u sve dublje i dublje prepade u dubinu zemlje, makljati se sa raznovrsnim natprirodnim zverima, tražiti skrivene prolaze i provaljivati tajne puzzle weaponsa, drevnog elfškog oružja čije forice morate dešifrovati da biste otključali njihov puni potencijal.
Pošto fizički nije bilo moguće da dva čoveka tokom tri dana vide više igara od ovih pomenutih na ovih šest strana, sigurno smo vam ostali dužni nekoliko reči o više desetina (ili čak stotina) naslova. Srećom, o većini ćemo pisati tokom narednih meseci. Dragan KOSOVAC, Miodrag KUZMANOVIĆ |
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |