World of Warcraft: Battle for Azeroth | Vreme leti kada se čovek zabavlja. Ko bi rekao da je prošlo skoro četrnaest godina otkako je Blizzard pokrenuo svoj nezaustavljivi MMO World of Warcraft, ali zaista je tako. Nakon neverovatne kulminacije Legiona, gde su se igrači borili kako za opstanak cele planete, tako i za sudbinu celog kosmosa, najava sedme ekspanzije, Battle for Azeroth (BfA), delovala je nekako antiklimaktično. Istina, univerzum franšize Warcraft utemeljen je u sukobu između orkova i ljudi, to jest Horde i Alijanse, ali nakon obračuna sa Sargerasom i njegovom legijom, vraćanje fokusa na neprestani sukob između dve najveće frakcije Azerotha delovalo je nekako sitničavo i nedovoljno epski. Ipak, pripovedači iz Blizzarda su majstori svog zanata i tokom nedelja uoči lansiranja BfA održali su demonstracionu vežbu kako se uzbuđenje oko novog poglavlja vremešne igre podiže do stepena usijanja. Zaista je bilo impresivno gledati kako se Blizzardovci poigravaju sa emocijama igrača kroz nekoliko kratkih serija kvestova i fantastičnih sinematika, pogotovo onog naslovljenog „Stari ratnik” sa Varokom Saurfangom, koji je postao novo otelotvorenje duše i identiteta Horde.U centru sedme ekspanzije za World of Warcraft je ponovo sukob između Horde i Alijanse. |
O okvirnoj priči ove ekspanzije smo pisali u nekoliko navrata. Pre nego što je poražen, Sargeras je uspeo da rani Azeroth i cela planeta „krvari”, ali umesto da se nastavi briga za sudbinu povređene planete, počinje nova trka u naoružanju jer supstanca koja kulja iz Azerotinih rana – azerit – omogućuje pravljenje moćnog oružja, magija i ratnih mašina. Srećom, dijamantni Magni Bronzbeard i dalje misli pre svega na Azeroth i zajedno sa vama, junakom (ili junakinjom) priče, započinje plan za isceljenje ranjene planete. Eskalacija sukoba između Alijanse i Horde završava se uništenjem Teldrasila i Undercityja, a svaka frakcija okreće se potrazi za novim saveznicima sa jakim mornaricama. Horda se okreće staroj imperiji trolova na Zandalaru, dok Alijansa pokušava da ponovo uspostavi diplomatske odnose sa Kul Tirasom. Čak i ako vam se nije svidela premisa BfA, biće dovoljno manje od sat vremena da vas radnja, kvestovi i dizajn fantastičnih okruženja ponovo uvuku u svet igre. Raznovrsnost zona i priča koje se odmotavaju pred vama ponovo su za svaku pohvalu i postepeno otkrivanje novih regiona je prava uživancija, kao što je, uostalom, slučaj kod svake ekspanzije za WoW. U skladu sa temom sukoba između frakcija, umesto jedinstvenog novog kontinenta dobili smo dve odvojene ostrvske celine, Zandalar i Kul Tiras. Svaka se sastoji od tri ogromna regiona ili, tačnije, dva izuzetno velika i jednog gargantuanskog. Pošto ponovo nema letenja, zone deluju još veće i njihovo istraživanje je izazovnije, a neki segmenti mape kao da su namerno dizajnirani da nateraju igrače da čupaju kosu (osobu odgovornu za deo Stormsong Valleya sa razorbackovima čeka poseban tretman u paklu). Takođe, na svakom ostrvu postoji po jedno ogromno gradsko okruženje sa manjim, neutralnim delom, koje predstavlja hab svake od frakcija, i većim segmentom, koji je efektivno nova zona za kvesting, u stilu Suramar Cityja iz Legiona. Ukoliko ste igrač koji voli da očisti celu zonu pre prelaza na sledeću, dostići ćete 120. nivo (novi maksimum) pre nego što istražite dve trećine sopstvenog kontinenta. Tu je i opcija da uspostavite ispostave na protivničkom ostrvu, gde vas čeka uglavnom sadržaj vezan za sukob sa protivničkom frakcijom, uz nešto „neutralnih” chainova. Nakon što dostignete maksimalni nivo, slede tradicionalne pripreme za prvi raid (vrata za Uldir otvaraju se tek početkom septembra) u deset novih heroic i mythic instanci za pet igrača. Tu su i novi world questovi, koji se otključavaju mnogo lakše nego što je bio slučaj u Legionu. Postepeno otkrivanje novih regiona i priča je prava uživancija, kao što je, uostalom, slučaj kod svake ekspanzije za WoW. |
Novi mod su takozvane ostrvske ekspedicije u kojima troje igrača traga za azeritom po ostrvima oko Kul Tirasa i Zandalara. U pitanju su prilično male zone sa nasumično generisanim stvorenjima i nagradama, gde je najveći izazov kada imate protivnike iz druge frakcije (NPC-ovi ili pravi igrači), koji takođe pokušavaju da skupe što više azerita. Novost su i specifična bojišta zvana warfronts, koja su efektivno organizovana kao misija RTS Warcrafta gde dvadeset igrača, poput jedinica u strategiji, izgrađuje i unapređuje bazu dok postepeno slama protivničke odbrane. Tu su ponovo pratioci koje šaljete u misije, mada je ovaj put sistem još jednostavniji od onog iz Legiona, koji je i sam bio pojednostavljenje originala iz WoD. Na veliku žalost svih kojima se smučio grind artifact powera u Legionu, u BfA jurite azerite power kojom jačate svoju ogrlicu Heart of Azeroth. Sa druge strane, ogrlica otključava specifične traitove (slične onim sa relica za oružja iz Legiona) koji se nalaze na komadima oklopa za grudi, ramena i glavu. Što veći nivo oklopa, to je potreban veći nivo ogrlice da bi otključao sva tri ili četiri traita. Ipak, čini se da su dizajneri naučili nešto od reakcija na artifact power jer je sticanje azerite powera, bar na početku ekspanzije, manje naporan zadatak. Samo lansiranje BfA prošlo je prilično bezbolno, što je verovatno najveća pohvala koju može da dobije jedan MMO pogođen groznicom nove ekspanzije. |
Samo lansiranje BfA prošlo je prilično bezbolno, što je verovatno najveća pohvala koju može da dobije jedan MMO pogođen groznicom nove ekspanzije. Nažalost, već drugog dana, kada je veći broj igrača krenuo da stiže na servere u večernjim časovima, počeo je da se javlja prepoznatljivi lag (koji će verovatno nestati za koji dan, kada Blizzard prilagodi serversku snagu igračkoj populaciji). Novi PvP sistem ukinuo je PvP i PvE servere i sada svaki igrač može da po želji uključi i isključi war mode, što ga stavlja u PvP ili PvE fazu istog servera. BfA možda nije bombastičan na prvu loptu kao Legion, ali vas brzo „kupi” svojim šarmom. Možda vaša omiljena klasa trenutno nije u najboljem stanju, ali MMO je živa stvar i promene će biti deo života i u ovoj ekspanziji. Kao što se dešava svake dve godine, WoW je ponovo dobio preko potreban novi sadržaj. Milioni igrača koji su privremeno digli ruke od igre će joj se vratiti i, tokom prvih nekoliko nedelja ili meseci, biti zaokupljeni novim pričama i okruženjima. Kako će se stvari odvijati nakon toga, zavisi od svakog igrača i društva sa kojim igrate, jer to je glavni razlog za igranje MMO naslova, pa i odličnog kao što je WoW: Battle for Azeroth. Dragan KOSOVAC | | |