Stellaris: Synthetic Dawn Story Pack | Novi DLC za Stellaris, najbolju 4X igru u ovom stoleću, bavi se temom zbog koje Ilon Mask ne spava noćima i koluta očima – veštačkom inteligencijom u formi robotske civilizacije koja je svoje organske kreatore asimilovala, uništila ili ih drži u stanju docilne pokornosti. Synthetic Dawn nije klasična ekspanzija poput Utopije, već je u pitanju story DLC kao Leviathans, dopunjen novim rasama i izdat kao pratilac velikog besplatnog apdejta za osnovnu igru.Novi DLC za Stellaris, najbolju 4X igru u ovom stoleću, bavi se robotskim civilizacijama koje su svoje organske kreatore asimilovale, uništile ili ih drže u stanju docilne pokornosti. |
Najveća novina ovog DLC-a jesu tri osnovna tipa „sintetičkih” civilizacija, zapravo tri nova civilizacijska arhetipska modifikatora kojima možete definisati svoje robotske imperije (ako vam se tri ponuđene iz nekog razloga ne dopadaju). Prvi su asimilatori čiji se egzistencijalni kredo poklapa s Borgom – svaki organski oblik života jednog dana mora da postane deo uniformne celine: njegova biološka i intelektualna različitost će biti dodata kolektivu, a njegova kultura će se adaptirati da mu služi... Drugi, najmanje zanimljiv tip jesu robotski eksterminatori koji funkcionišu kao metalna verzija devouring swarma – svaki „organik” postoji samo da bi bio uništen. Treći, daleko najinteresantniji model jesu servitori, robotski gospodari koji su istovremeno i sluge kojima organski oblici života daju svrhu i smisao postojanja. Servitori egzistiraju da bi se brinuli o organicima i titrali im bele bubrege, slično robotima iz filma „Wall-E” koji se brinu o debelim ostacima čovečanstva. Upravljajući njima, uvek ćete voditi računa o tome da na osvojenim planetama imate procenat organske populacije, jer bez njih nećete moći da funkcionišete. Mnogo drugih elemenata igre takođe je obojeno sintetičkim bojama. Ascension perkovi su umiveni u smislu da robotske civilizacije imaju drugačije, „robotski obojene” deskriptore za iste bonuse. Tako, recimo, umesto diplomatskog bonusa, sintetici imaju „protokole kompatibilnosti s drugim civilizacijama”, što doprinosi uživljavanju. U igri sada postoje i sintetičke fallen imperije, a dodato je nekoliko novih questova i potpuno nova end-game kriza vezana za pobunu veštačke inteligencije. Naposletku, tu je 15 minuta nove muzike, tonalno prilagođene robotskim civilizacijama, novi glasovi za vaše pomoćnike, kao i pregršt novih liderskih portreta i pozadina. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |