TEST DRIVE<>
112016<><>

EnerGenie EG-PWC-033

220 V u kolima

Dobar deo elektronskih uređaja koje svakodnevno koristimo napaja se uz pomoć baterija, a njihova autonomija često nije dovoljna da obezbedi funkcionisanje uređaja tokom čitavog dana. Zato smo navikli da uz njih redovno vucaramo eksterne baterije i/ili punjače, ali šta raditi kada se zateknete na putu, a utičnice nema u blizini?

Invertori su sprave koje se odavno koriste u elektrotehnici u svrhu pretvaranja jednosmernog u naizmenični napon. Proizvode se u skladu sa namenom, a model kojim smo se pozabavili ovoga puta predviđen je za upotrebu u automobilu. Izgledom neodoljivo podseća na automobilska pojačala, jer aluminijumsko kućište ima i ulogu hladnjaka ispravljačkih tranzistora.

Stavljanje u pogon je više nego jednostavno i svodi se na povezivanje kabla sa invertorom i izvorom napajanja, odnosno akumulatora. Kako je izlazna snaga invertora deklarisana na čak 500 vati, povezivanje je moguće izvesti dvojako u zavisnosti od uređaja koji će biti priključen. Za uređaje koji troše do 120 vati, može se koristiti klasična „upaljač” utičnica u kabini vozila, dok upotreba većih potrošača zahteva direktno povezivanje invertora sa akumulatorom uz pomoć posebnog kabla. To baš i nije elegantno rešenje, ali je neophodno usled ograničenja instalacija u vozilu koja se odnose na maksimalno dozvoljenu jačinu struje. Međutim, invertor je relativno kompaktnih dimenzija, a kućište mu je predviđeno i za fiksnu montažu unutar kabine vozila. U slučaju fiksne instalacije, provlačenje kabla do akumulatora vozila biće jednokratan, iako ne baš sasvim lak posao.

Invertor raspolaže zaštitom od kratkog spoja i preopterećenja, a ugrađena je i indikacija preniskog napona akumulatora. Tu je i jedna USB utičnica koja obezbeđuje struju jačine jednog ampera i prekidač za uključivanje. Uređaj košta oko 50 evra, ali većini korisnika bi sasvim dovoljan bio i neki model višestruko manje snage, jer će za gotovo svaki laptop biti dovoljan invertor izlazne snage od oko stotinak vati, a takvi modeli su i znatno jeftiniji. Ovo je prosto jedna od sprava koju bi trebalo da ima svaki kompjuteraš koji je ujedno i vozač, ili makar čest saputnik.

Vladimir TRAJKOVIĆ

 
Asus GeForce Dual GTX 1060 O3G i Sapphire Radeon RX 470 Nitro 8 GB
Antec Kuhler H2O H600 Pro
Adata HC660 2TB
TP-Link HS110 Wi-Fi Smart Plug with Energy Monitoring
HP Omen X
Asus ZenBook UX510UW
LC-Power USB Hub LC-HUB-ALU-2B-4/7/10
Benq BL2420U
Adata Ultimate SU800 SSD 240 GB
Dell S2417DG
A4Tech HS-780 i HS-800
EnerGenie 4-port USB charger
LG 55E6V OLED TV
Reloop Mixtour
Native Instruments Maschine Jam
BenQ TH530
EnerGenie EG-PWC-033
Šta mislite o ovom tekstu?
TP-Link TD-VG5612 Wireless N VoIP VDSL/ADSL Modem Router
V-Tac A60 RGB LED Bulb

Dimenzije i masa:

227 × 103 × 60 mm, 973 g
Maksimalna snaga priključenog potrošača:
500 W (1000 W peak) direktno povezivanje sa akumulatorom, 120 W preko 12 V konektora (upaljača) u kabini
Ostalo:
USB izlaz (1 A), aktivno hlađenje, indikacija preniskog ulaznog napona, zaštita od preopterećenja i kratkog spoja, izmenjivi osigurači
Proizvođač:
EnerGenie
Kontakt:
Gembird
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera