GAME TALK<>
122015<><>

U slavu imperatora

Već neko vreme popularnost kospleja u Srbiji sve više raste, postao je deo gotovo svih većih događaja, a svoj vrhunac je taj zanimljivi hobi doživeo upravo ove jeseni kad je srpska takmičarka, inače pobednica kospleja na ovogodišnjem „Japanizmu”, odnela ubedljivo prvo mesto na takmičenju Cosplay World Masters 2015 u Portugaliji. Tim povodom porazgovarali smo s Andreom „Dolores” Milanović.

SK: Kako si uopšte rešila da počneš da se baviš kosplejem? U kojoj je meri to što studiraš primenjenu umetnost kod tebe uticalo na ovaj hobi?

Andrea: Kosplejem sam počela da se bavim od prošle godine, gledajući druge kosplejere, a budući da me zanima i dizajn odeće, odlučila sam da se oprobam i u tome. A i volim taj svet, volim da igram igre, zanima me ta tematika. Studije primenjene umetnosti umnogome su mi u tome pomogle jer sam naučila dosta stvari koje su i te kako primenjive u izradi kostima ove vrste.

SK: Da li sve sama radiš ili ti neko pomaže?

Andrea: Najveću pomoć i podršku imam od svog dečka Miloša. On mi je uvek pružao inspiraciju i bodrio me da svoje ideje sprovedem u delo. Stvarno ne znam kako bih bez njega to ostvarila.

SK: Odakle inspiracija za Svetu Selestinu i, uopšte, za Warhammer 40k?

Andrea: I za to je delimično kriv moj dečko Miloš, ali i celo društvo s kojim igramo takve igre, skupljamo figurice iz tog univerzuma, a u liku Svete Selestine sam se baš pronašla pošto je u pitanju žena koja je stala za sebe, koja je moćna, ali nije tipičan lik. Zato sam i mogla da je iznesem jer mi je bilo lako da se uživim u lik. A, generalno, u kospleju nije bitan samo kostim već i kompletan nastup.

SK: Kakvi su ti opšti utisci iz Portugalije? Kako si se provela?

Andrea: Bilo je fenomenalno, pogotovo kad je reč o upoznavanju drugih kosplejera: svi su bili veoma druželjubivi, nije se uopšte osećalo kao da smo jedni drugima konkurencija, već smo se veoma lepo družili. Među svim tim sjajnim i iskusnim ljudima, moja pobeda me je prilično iznenadila: konkurencija je bila baš velika, a to je zapravo bio moj prvi ozbiljan kosplej.

SK: Da li imaš neku preporuku za ljude koji bi tek hteli da se upuste u svet kospleja? Odakle da krenu?

Andrea: Na samom početku, potrebno je obavestiti se o nekim osnovnim tehnikama izrade. Ja isprva jesam znala neke stvari, a onda sam s vremenom sve te stvari kombinovala u jedno: treba odabrati kako će se kostim izraditi, kako će se delovi spojiti, s kojim materijalima raditi... Ljudima koji znaju sve te tehnike preporučujem da odmah krenu s izradom, a oni koji su ipak potpuni početnici moraju u početku da se malo pozabave istraživanjem.

SK: I, za kraj, reci nam još samo, ako nije tajna, šta ti je sledeći veći projekat?

Andrea: Razmišljala sam o jednom većem projektu, Diablu, ali je to možda preveliki zalogaj, pa... videćemo. Svakako će biti nešto baš veliko.

SK: Puno ti hvala na vremenu koje si izdvojila za ovaj intervju.

Jovana KUZMANOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
Blizzcon 2015

 TEST JOY
Genius HS-G500V i HS-G650 Junceus Gaming Headset
Corsair Raptor M30

 GAME TALK
BeoKon 2015
U slavu imperatora
Šta mislite o ovom tekstu?

 JA, IGRAČ
Achtung, minen!
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera