AKTUELNOSTI<>
122015<><>

Blizzcon 2015

Šestog i sedmog novembra, po deveti put u jedanaest godina, održan je Blizzcon, proslava svega u vezi sa slavnom kompanijom iz Irvajna i njihovim igrama. Po deveti put se u Konvencioni centar u Anahajmu u Kaliforniji sjatilo više od 25.000 posetilaca kako bi prisustvovali prezentacijama koje su pokrivale sve relevantne teme za Blizzardove igre: dizajn i mehanika igara, sinematici, muzika i neizbežne diskusije o budućnosti. Bez obzira na temu, fanovi su mogli da uživo i putem Twittera postave pitanja razvojnim timovima.

U okviru konvencije održana su i četiri e-sports finala sa nagradnim fondom od milion dolara: Starcraft II, Heroes of the Storm, World of Warcraft Arena i Hearthstone. U SC2, u okršaju šampiona od prošle i pretprošle godine, sOs je savladao Lifea u sedam napetih partija. U Hearthstoneu Ostkaka je sa tri pobede glatko porazio Horforma. U WoW Arena okršaju, SK Gaming je u pet partija bio bolji od tima Skill-Capped EU. U prvom šampionatu u HotS-u, Cloud9 je pobedio Team Dignitas sa 3:0.

Svaku od prethodnih osam konvencija obeležila je najava nekog velikog naslova koji bi bio u centru pažnje tokom celog Blizzcona. Ova godina je bila specifična po tome što prave velike najave nije bilo, a pažnja je bila veoma ravnomerno raspoređena između svih šest naslova ovog studija. Ipak, ako gledamo jedan događaj koji je izazvao najburnije reakcije posetilaca, za to nije bilo tokom prezentacije bilo koje od igara, već kada je tokom svečane ceremonije otvaranja konvencije premijerno prikazan trejler za film „Warcraft” Dankana Džounsa koji stiže u bioskope sledećeg juna. Na drugom mestu po jačini ovacija je bila prezentacija uvodnog sinematika za sledeću ekspanziju World of WarcraftaLegion – koju treba očekivati otprilike u isto vreme kada i pomenuti film.

Odgovorni u Blizzardu su odlučili da u novembru vrše saturaciono bombardovanje igračke zajednice svojim sadržajem. Na konvenciji bilo više detaljnih prezentacija posvećenih ekspanziji Starcraft II: Legacy of the Void. Sem diskusije o radnji, novom balansu jedinica i mrežnim modovima i unapređivanju Arcadea bilo je i priče o budućem sadržaju koji će biti dodavan putem patcheva (uz mogućnost da će neki od tih dodataka morati da se kupe). Prve nove misije, u kojima će glavni protagonista biti Nova, treba očekivati na proleće. Ipak, kako je samo tri dana nakon Blizzcona LotV pušten u prodaju, više reči o ovom naslovu u našem opisu igre u rubrici „Test Play”.

Slična situacija je i sa Overwatchom, Blizzardov timski šuter započeo je zatvoreno beta testiranje deset dana pre konvencije. Na Blizzconu su najavljena tri nova heroja, jedna nova mapa, okvirno vreme izlaska igre i cene njenih različitih oblika (da, Overwatch ipak neće biti f2p, bar u trenutku izlaska). Bilo je i priče o načinima na koje će Blizzard da predstavlja zajednici svet igre, njene likove i interesantne odnose među njima. Kako „Svet kompjutera” ima priliku da učestvuje u beta testu Overwatcha, više detalja o našim utiscima, kao i pregled novih informacija sa Blizzcona o ovoj igri naći ćete kada okrenete stranu, u rubrici „Prvi utisci”.

Pod parolom „nema zezanja i razloga za čekanje” predstavljena je nova (treća po redu) avantura za igrače Hearthstonea koja je takođe postala dostupna igračima manje od nedelju dana nakon konvencije (po ceni od 20 dolara ili 700 golda za svako krilo ekspanzije). U pitanju je League of Explorers koji je zasnovan na slavnom azerotskom istraživačkom udruženju, predvođeno Branom Bronzebeardom i sa sedištem u poznatom delu Ironforgea, Hall of Explorers. Ova avantura donosi nam četrdeset pet novih karata, a tu su i Branove kolege istraživači: Elise Starseeker, Reno Jackson i najveći avanturista među murlocima – Ser Finley Mrrgglton. Njih četvoro uputiće se u dubine drevnih ruševina u potrazi za moćnim titanskim artefaktom. Nova mehanika koju donosi ova avantura je discover, koja funkcioniše slično trackingu, ali birate jednu od tri nasumično ponuđene karte koje su inače dostupne vašem heroju, a nisu deo vašeg špila. Discover može da vam da i opciju da promenite herojsku moć vašeg lika, ponovo između tri ponuđene opcije. Tu je i mogućnost da tokom borbe obavite „istraživačku misiju” tako što vam svaka karta koju odigrate daje sledeću u nizu da biste na kraju dobili vrednu nagradu – moćnog Zlatnog majmuna.

Samo pet meseci od prelaska u live status, Heroes of the Storm stoji rame uz rame sa najigranijim MOBA naslovima. Na Blizzconu su predstavljena nova unpređenja i proširenja Nexusa – novi heroji, mape i modovi koji će biti dodati u HotS, neki tokom sledećih nedelja, a drugi tokom meseci pred nama. Sem Tracera iz Overwatcha, predstavljena su tri heroja iz univerzuma Warcrafta. Najzabavnija najava je svakako slavni dvoglavi ogar – Cho’Gall. Fanovi Blizzardovih igara se možda sećaju da je pre više od jedanaest godina, u okviru priprema za pokretanje World of Warcrafta, napravljena prvoaprilska šala da će dva igrača moći da vode jednog dvoglavog ogra. Ta najava se sada, donekle, obistinila u HotS-u. Cho’Gall su efektivno dva heroja u jednom telu, Cho je warrior i igrač koji vodi Choa upravlja celim Cho’Gallom kao bilo kojim drugim herojem – pokreće ga, koristi veštine i bira talente. Gall je, sa druge strane, ranged assassin sa sopstvenim komplementom veština i talenata samo što je sve vreme vezan za Choa. Takođe, postoji sinergija između veština Choa i Galla pa ako igrači pažljivo koordinišu svoje radnje rezultat je osetno destruktivniji po protivnika.

Sem Cho’Galla, predstavljeni su i gilneanski kralj Gen Greymane i Lunara, drijada inspirisana istoimenom jedinicom iz Warcrafta 3. Verno predlošku, Greymane može da menja oblik iz ljudskog (ranged) u worgenski (melee). Predstavljene su i nove mape. Na mapi Towers of Doom, inspirisanom Halloweenom, timovi se bore za prevlast nad pet malih gradova koji im daju bonuse i indirektno nanose oštećenje protivničkom coreu. Sa druge strane, Arene su potpuno nova vrsta manjih mapa koje favorizuju direktnu borbu timova. Heroji za arene se biraju po nasumično generisanim pravilima, partiju počinju na desetom nivou i dalje ne leveluju. Brojni fanovi pitali su kada će njihov omiljeni lik iz Blizzardovih igara biti ubačen u HotS kao heroj. Tačku na sve odgovore u stilu: „radimo na tome,” stavio je slavni Semvajz Didijer rekavši da tim koji neprestano radi na HotS-u ima u planu više od 200 heroja, ali da nisu u mogućnosti da ih izdaju brže nego što to sada rade, u intervalima od tri do pet nedelja.

Predstavljene su i novosti koje će da donese Diablo 3: Reaper of Souls patch 2.4. Tu su dva nova regiona postojećih zona kao i jedna potpuno nova zona, sa sve novim monstrumima. Tako će igrači iz Ruins of Sescheron moći da izađu u Eternal Woods, šumu preplavljenu undeadovima. Iza nekada blokiranog stepeništa u Leoric’s Manoru sada stoji ulaz u Royal Quarters, gde će igrači moći da otkriju još malo lorea o Leorikovoj vladavini. Potpuno nova zona je Greyhollow Island, ukleto ostrvo u petom činu, severno od Briarthorn Cemetery.

Promene su pretrpeli brojni predmeti i setovi. Veoma velika promena pogodila je predmete sa bonusom na stečeno iskustvo. Sada svi predmeti daju samo jednu desetinu dosadašnjeg bonusa, ali zato sada eliminacija svih monstruma daje 50 odsto više iskustva. Zatim, svi setovi specifični za klase sada imaju po šest delova, a svaki igrač će, nakon što sklopi određeni set, moći da uđe u specijalne dungeone koji imaju sopstveni stepen težine i izazove prilagođene tom setu. Igrači koji uspešno završe te tamnice i izazove dobiće simpatične kozmetičke dodatke (zastavice na leđima). Legendary predmeti prestaju da budu ekskluzivni za sezone u kojima su nabavljeni, a tu je i opcija rebirth koja nam omogućuje da lika iz stare sezone prenesemo u novu, ali bez opreme iz prethodne sezone (koju igra privremeno „čuva” i vraća je na kraju sezone). Najavljeno je i da četvrta sezona završava krajem decembra, a da će, zatim, peta sezona trajati tri meseca i imati brojne nove, opet kozmetičke, nagrade.

Dodato je skoro 200 novih bountya kao i brojna unapređenja interfejsa i izjednačavanje mehanika između konzolne i PC verzije. Ovde su na prvom mestu massacre i rampage, bonusi za iskustvo i brzinu koje dobijate ako ne prekidate niz ubistava monstruma i uništavanja objekata oko sebe. Vlastiti bafovi premešteni su na skill bar vašeg heroja, a buff bar sada drži do dvadeset bafova koje vam daju saigrači. Tu su i obavezni novi recepti za Kanaijevu kocku kao i novi način za trošenje zlata – pojačavanje Greater Riftova da daju sve bolje nagrade. Sve ove promene dostupne su na PTR-u od desetog novembra.

Za kraj smo ostavili neizbežni WoW: Legion. Dizajneri su govorili o novoj ekspanziji do najsitnijih detalja, od pravljenja impresivnog uvodnog sinematika, novosti u mehanikama svake klase, artefakata, kraftinga, transmogrifikacije i slično, preko predstavljanja novih zona, dungeona i raidova, sve do brojnih unapređenja koja bi igračima trebalo da olakšaju život u Azerothu. Jedna od najinteresantnijih novina je skaliranje okoline prilikom levelovanja od stotog do sto desetog nivoa. Naime, sem endgame zone Suramar, igrači će moći da uđu u bilo koju zonu Broken Islesa i kvestuju sa prijateljima, bez obzira na međusobnu razliku u nivoima, a da zauzvrat svako dobije nagrade prilagođene nivou njegovog (ili njenog) lika. Zbog tog skaliranja, na 110. nivou sve zone Broken Islesa biće ispunjene stvorenjima vašeg nivoa što omogućuje pregršt dnevnih kvestova i izazova bilo gde u svakoj zoni, umesto u malim „endgame džepovima” kao što je do sada bio slučaj.

Challenge mode sada podseća na riftove iz Diabla 3 sa keystoneovima koji pojačavaju protivnike i kvalitet nagrada. To će omogućiti igračima konstantan razlog da rade izazove (umesto da ih urade jednom i batale). Sem toga, manje grupa od pet prijatelja će moći da, ako žele, potpuno zaobiđu raidove jer će oprema koju dobijaju kao nagrade za sve teže challenge modeove biti konkurentna sa endgame sadržajem. Taj sadržaj, za sada, podrazumeva dva rada, jedan sa sedam, jedan sa deset bossova, kao i specifične endgame kvestove u svim zonama, pomalo nalik garrison campaignu iz WoD, ali sa više sadržaja i izazova.

Sve klase pretrpeće veće ili manje promene. Demonology vorloci se više neće transformisati u demone, to je posao demon huntera, već će imati naprednu kontrolu nad većim brojem demonskih sledbenika. Shadowpriestovi su promenjeni iz korena i više ne koriste manu već moraju da balansiraju sa resursom zvanim insanity. Hunteri su gotovo rascepljeni na tri klase – beastmasteri ostaju gotovo nepromenjeni, marksmani više nemaju peta i dobijaju većinu dosadašnjih survivalist talenata, a survivalisti postaju melee spec. Balance druidi dobiće novu, manje strogu rotaciju, a guardianima se fokus sa dodgea prebacuje na oklop i HP. Sa druge strane, brewmaster monkovi postaju specijalisti u izbegavanju napada, a ne upijači kao do sada. Mistveaweri postaju specijalizovani hileri, a ne hibrid napadača koji leči. Promene windwalkera trebalo bi da ih približe likovima u arkadnim borilačkim igrama. Enhancement šamanima se fokus menja sa velikog arsenala magija na pojačavanje oružja i fizičkih napada. Slično njima, i rertribution paladinima se smanjuje broj dalekometnih napada i stavlja naglasak na melee.

Kako bi svako mogao da uživa bez limita u svim specijalizacijama svoje klase, otklanja se limit od samo dva alternativna speca već će svaka klasa moći da slobodno menja između svih specijalizacija koje imaju (dve kod demon huntera, četiri kod druida, i tri kod ostalih 10 klasa). Takođe, većina ovih promena postaće aktivna, kao i obično, nekoliko nedelja pre izlaska same ekspanzije, ali prava moć svake klase neće biti potpuno otključana dok svaki igrač u Legionu ne nabavi svoje moćno artifakt-oružje koje će tokom nivoa, a kasnije i tamnica i raidova, da postaje sve moćnije. Ipak, kako je menjanje između specova olakšano tako će biti implementirana i mehanika za brže levelovanje i unapređivanje artefakta specifičnih za vaše ostale specijalizacije.

Sledi more malih i većih promena gotovo svakom aspektu igre. Promene u sistemu PvP-a smo najavili u našem izveštaju sa Gamescoma, ali novost je da ova ekspanzija neće donositi nove battlegrounde, a čak se pominje da pri lansiranju Legiona Broken Isles neće imati svoju specifičnu open world PvP zonu. Krafting će sem kozmetičkih dodataka u vidu preglednijeg interfejsa imati sistem nadogradnje predmeta i specijalne klase naprednih recepata koje će se veoma teško nabavljati. Transmogrifikacija će biti pojednostavljena putem garderoba, sistema za kolekciju koji pamti izgled bilo kog predmeta koje je bilo koji lik na vašem nalogu opremio. To znači da bi torbe u bankama i void storage konačno trebalo da se rasterete.

I ovaj Blizzcon je, tradicionalno, okončan velikim koncertom. Ove godine to je bila grupa Linkin Park. Do sledeći put, fanovi igara ovog studija imaće šest zaraznih razbibriga za prekraćivanje vremena.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
Blizzcon 2015
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
Genius HS-G500V i HS-G650 Junceus Gaming Headset
Corsair Raptor M30

 GAME TALK
BeoKon 2015
U slavu imperatora

 JA, IGRAČ
Achtung, minen!

Adresa:
Blizzcon .com
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera