Battleplan: American Civil War | Igra Battleplan: American Civil War je čudni, minimalistički eksperiment na temu strateških igara, čiji autor pokušava da progura pojam „fastplay wargaming” kao novu, zabavnu stvar koja je zadesila svet wargaminga.Čudan, minimalistički eksperiment na temu strateških igara. |
Tema igre je, naravno, Američki građanski rat, koji možete da odigrate iz perspektive Unionista ili Konfederacije. Kampanja u igri je potpuno linearna i sastoji se od svih ključnih bitaka (Šajlo, Getisburg...) koje možete da odigrate u istorijski realnom sastavu i sa istorijskom dispozicijom snaga. Dizajn igre je minimalistički, ali taj pridev koristimo zato što je teško naći izraz za nešto što je minimalnije od ovoga. Nano-minimalistički možda? Jedinice su predstavljene kao formacije kockica, koje se na jednobojnom terenu tuku sa drugim kockicama i opkoljavaju kockice sa nacrtanim trouglom koje predstavljaju artiljeriju... Igra odaje utisak naslova starog 30 godina, kome i Johnny Reb 2 sa C64 može da zada domaći zadatak na vizuelnom planu. Dobra osobina Battleplana je zaista brz i efikasan gejmplej, a svaka partija će posmatraču sa strane da liči na šematizovani prikaz bitke sa History kanala koji se brzo premotava unapred. Svaka partija traje desetak minuta, tako da igra može da se konzumira tokom puš-pauze na poslu. Konjici i pešadiji možete da zadajete manevarska i naređenja za ukopavanje (vatru će otvarati sami), dok u slučaju artiljerije imate opciju za izbor cilja. Sve jedinice raspolažu ograničenom municijom, a imaju i rudimentaran sistem morala: „postrojba” koja je opkoljena i trpi gubitke veoma lako kreće u nekontrolisanu bežaniju preko polja. U igri postoje i efekti terena i vremenskih prilika, a taktički činilac koji ćete najviše da eksploatišete biće stealth manevrisanje šumom i prepad na bokove neprijatelja. Loša strana igre, pored spartanske grafike, jeste odsustvo bilo kakvog napredovanja između kampanjskih misija (jedinice ne stiču iskustvo, gubici se ne prenose, itd.). Najbolja strateška igra na temu Američkog građanskog rata i dalje je Sid Meier’s Gettysburg, kome i posle deceniju i po niko ne može da priđe ni na puškomet. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |