![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Merenje brzine udaraca u tenisu
A proces pripreme za teniske mečeve ne odnosi se samo na uporno treniranje i udaranje loptice reketom. Dobar trener i zainteresovan igrač će izvršiti i detaljnu analizu svojih mečeva i mečeva protivnika i na taj način će otkriti i svoje i slabosti protivnika. Jedan od segmenata koji može da se iskoristi za tu svrhu je i Tennis Speed Radar koji zahteva samo jedno – da postoji snimljen teniski meč ili trening.
Hajde da se „na brzaka” podsetimo kako može da se izračuna brzina. Ako znamo razdaljinu između dve tačke, kao i vreme koje protekne dok loptica pređe od jedne do druge tačke, izračunavanje brzine je mačiji kašalj. Ali, kako da tu jednostavnu matematičku formulu primenimo na video-snimak teniskog meča? Upravo tu se ogleda inovativnost koju donosi Tennis Speed Radar. Osim video-snimka, on ima i pomoćnu sliku koja pomaže tačnom određivanju parametara. Ali, krenimo redom... Da bi se izračunala brzina udarca, neophodno je dakle da posedujemo video-snimak. Podržani su svi popularni video-formati, a učitani snimak će se reprodukovati u ugrađenom video-plejeru. Na prvi pogled taj video-plejer liči na embedovane plejere (kao YouTube snimak na web stranici, na primer), ali uz dodatak nekih posebnih kontrola. Kada poželimo da izračunamo brzinu nekog konkretnog udarca dovoljno je da pauziramo snimak u tom trenutku. Tada se otvara nova kontrola za precizno pozicioniranje snimka na tačan trenutak kada jedan od tenisera udara lopticu reketom. Zatim se reprodukcija pušta normalno do trenutka kada drugi teniser vraća udarac i tu se ponovo precizno definiše trenutak udarca. Zahvaljujući ovim podešavanjima dobićemo prvi parametar – vreme koje je proteklo dok je loptica prešla sa pozicije A na poziciju B. Tu dolazimo do druge nepoznate u jednačini – razdaljine. Pređeni put loptice nemoguće je odrediti na video-snimku, ali zato je tu pomoćni crtež. To je teren prikazan iz ptičje perspektive, na kome je moguće uneti pozicije tenisera u trenucima kada udaraju lopticu. Pošto su dimenzije terena standardizovane i nepromenljive, ako znamo tačne pozicije A i B lako je izračunati pređeni put loptice, odnosno razdaljinu. Dakle, sada imamo sve što nam je neophodno za izračunavanje brzine. Program će taj podatak prikazati na ekranu, kao i neke dodatne informacije. Snimak tog udarca može da se sačuva i da se kasnije detaljnije analizira, a ceo postupak može da se ponovi za sledeći udarac... Iako ovo deluje kao genijalno rešenje, uočili smo jedan nedostatak na koji bi trebalo obratiti pažnju. Na primer, često se dešava da jedan ili oba tenisera udaraju lopticu na pozicijama koje su daleko izvan polja za igru. Nažalost, program nije predvideo takvu situaciju i po njemu teniseri lopticu uvek udaraju unutar teniskog terena. Nije da će to izazvati preveliku grešku u računu, ali ne vidimo zašto ne dozvoliti i pomenutu varijantu. Mesta za još neka unapređenja svakako ima. Možda bi u nekoj narednoj iteraciji mogla da se doda statistika pozicija udaraca, da se obeleži da li je u pitanju forhend, bekhend udarac, smeč, servis ili volej, pa da se dobije i statistika brzine u zavisnosti od tipa udarca... Ideje samo naviru na pamet... Na nama je da se nadamo, a na autorima da tako nešto implementiraju. Ali, to što ne postoji sve što bismo želeli ne umanjuje inventivnost ovog programa. Autori su pokazali kako neke, u suštini komplikovane, operacije mogu da se efikasno reše samo ako se malo „mućne” glavom i ako se pomeri ugao sagledavanja problema. Sa tog aspekta Tennis Speed Radar ima našu punu podršku. Branislav BUBANJA | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |