TEST PLAY<>
032013<><>

Dead Space 3

Dead Space 3 je žrtva straha. Straha da neće biti dovoljno strašan, straha da neće biti dovoljno isplativ, straha da će publika igru proglasiti već viđenom i monotonom.... Svi problemi sa igrom i svi upitnici u pogledu njenog dizajna uzrokovani su drhtavim izdavačem i cvokotavim developerom koji nisu bili sigurni u sebe i svoju veštinu, te su etablirano (i iščekivano) survival horror iskustvo mutirali u šuter sa horor elementima i tonom dijaloga. Sa pucačinom se ne može pogrešiti, right?

Žrtva straha.

Treće poglavlje priče o Markerima i Nekromorfima našeg junaka Isaka i njegove nove drugare, nakon kraćeg uvoda u mesečevoj koloniji, baca u dve krupne sadržajne celine – ruinirane ostatke flote brodova u orbiti ledene planete Tau Volantis, i njenu površinu, gde je zlosrećna ekspedicija pre dve stotine godina prvi put došla u kontakt sa Markerima i završila kao svako ko se uhvatio u kolo sa tim vanzemaljskim zlom. Isakova motivacija da spase svet i sazna tajnu njihovog porekla više ne leži u sferi jurcanja za duhom mrtve supruge, već za suknjicom cice sa kojom je završio Dead Space 2. Eli Langford ga je otkačila audio porukom u uvodu igre i otišla da juri Nekromorfe, kontakt sa njenim timom je izgubljen, a njen novi momak kapetan Robert Norton zna da jedino Isak može da pomogne da sve ponovo bude u redu k’o u Beču. Uvod je grčevit, nategnut i neuverljiv, ostatak igre nije ništa bolji, a smisleni kraj je u poslednjem trenutku upropašćen nepotrebnim cliffhangerom, koji vam sledi nakon deset minuta creditsa.

Rekosmo već da gameplay sada više podseća na pucačinu, a manje na survival horror. Početak strimlajninga vidimo u municiji koja je sada univerzalna za svo oružje, sa mogućnošću za saginjanje, zauzimanje zaklona i prevrtanje po tlu, obiljem ljudskih protivnika (Unitologisti) sa kojima ćete se napucavati s distance, kao i sa resursnim sistemom koji štednju municije čini izlišnom. Dakle, igra više vuče na Gears of War, a manje na Resident Evil, što je dizajn koji nam se ne dopada.

Gameplay sada više podseća na pucačinu, a manje na survival horror.

Jedan od retkih uspelih elemenata igre je crafting oružja, dodataka za njega i potrošne robe (municija, stazis punjenja, HP paketi...). Oružje pravite iz delova/modula ili sirovih resursa koje nalazite usput, pojačavate ga dodacima za dmg, reload, veličinu šaržera i drugim, i menjate mu karakter modifikacijom usta cevi (npr. modul za projektilsku municiju može postati sačmara, minigan ili automat). Ovaj sistem dozvoljava neviđeni stepen slobode i predstavlja nešto što bi vredelo kopirati u akcionim igrama u širem smislu.

Za kompletiranje igre sa svim opcionim misijama biće vam potrebno dvadesetak sati, što je cifra do koje se nije stiglo normalnim dizajniranjem sadržaja, već njegovim beznadežnim rastezanjem, pogotovo u poslednjoj trećini igre, kada će vas štrapaciranje po identičnim hodnicima i stalni backtracking podsetiti na Halo, „How I met your mother” ili neku treću aktivnu ili pasivnu TV gnjavažu.

Krupan problem Dead Spacea 3 je činjenica da nije strašan.

Umesto pomalo čudnog multiplayera iz DS2, trojka donosi samo mogućnost co-op igranja single player kampanje, koju igrač B odrađuje u ulozi narednika Džeka Karvera, ključnog NPC-a u solo varijanti igre. Kooperativno igranje otvara vam nekoliko misija koje vam nisu dostupne ako igrate sami.

Krupan problem Dead Spacea 3 jeste činjenica da nije strašan. Horor je predividljiv i već viđen, a survival je obezbeđen novim sistemom resursa i municije, koji donosi obilje svega. Od početka do kraja, igra vam razvija jedan jedini uslovni refleks – ako aktivirate neki mehanizam ili pritisnete taster koji odmotava dešavanje, iz obližnje ventilacije/rupe u zemlji/rupe u plafonu iskočiće omanji talas protivnika, koji ćete smlatiti i nastaviti dalje. DS3 nije ni grozan u smislu creva, limfe i otkinutih udova, niti u smislu suspensa i neizvesnosti koji su u velikoj meri utuljeni „društvenim” karakterom sadržaja i sistemom „prekidač –> nasilje –> idemo dalje”. Osećaj teskobe, beznađa i fejsles horora u tihim zarđalim hodnicima keca ublažen je u dvojci, a u trojci ga je dokusurilo radio-čavrljanje. Autorima nije bilo dovoljno to što u svakom chapteru imate po jedan ili dva „reuniona” sa ekipicom koja se stalno smanjuje, već su rešili da vam samoću prekrate radio-dijalozima, koji su 30 odsto smisleni i 70 odsto isprazni i van karaktera (Nortonovi tripovi da Isak planira da mu otme devojku, bez obzira na sveopšti haos i smrt). Blablala, on and on, truć-bla-bla-bla... Kako tvorcima igre nije bilo jasno da se time baca ćebence na hladna ramena straha i neizvesnosti?

Motivisani strahom od neisplativosti i željom za „monetizacijom targetirane demografije”, Electronic Arts kravate odlučile su da u igru, pored desetak Day-1 DLC-ova sa oružjem, kostimima i drugim glupostima koji se separatno prodaju za po pet dolara, ubace i mogućnost pazara crafting resursa. Ako vam nedostaje virtuelni tungsten, metal, poluprovodnici ili gel, možete pljucnuti realni novac i napraviti dream komadić oružja o kojem ste budni sanjali... Da nije glupo i nepotrebno (igra je laka kao perce), bilo bi bezobrazno.

Dead Space 3 je komercijalni kliše, made by studio koji je izgubio bitku sa moćnim izdavačem i njegovim ultimatumima da se igra na sigurno i ne rizikuje. Time se krug Electronic Artsove „Operacije šarm”, započete pre pet godina prvim Dedspejsom, uspešno zatvorio, uz kolektivni uzdah olakšanja i nas i njih. Nekako je lakše kada ne glume da su sa iste planete kao i mi...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Crysis 3
Fieldrunners 2
Anodyne
Strike Suit Zero
Dead Space 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Special Forces: Team X
Aliens: Colonial Marines
Snapshot
Rush Bros
The Cave
Dungeonland
Sonic & All-Stars Racing Transformed
Antichamber
Omerta: City of Gangsters
Proteus
Primal Fears
They Breathe
Seduce Me

...još jedno mišljenje
Savremeni igrač video igara je čudna zverka kojoj je teško udovoljiti. Kada nastavak popularne igre suviše podseća na prethodne, ne valja, jer onda igra „nije inovativna” i sledi rečenica: „Pa ovo je isto kao ono pre”. Kada igra ima gomilu novih i redizajniranih momenata, opet ne valja, te sledi: „Bah, nije trebalo ništa da diraju”, i „Ranije igre su bile bolje”. Sa DS3, Electronic Arts je pokazao da ne želi samo da „na’rani svinje”, već je u dizajn treće igre uvrstio priličan broj novih momenata, dovoljno da serijalu daju potrebnu svežinu i radnju pokrenu u nekim novim i interesantnim pravcima.
Osim promenjene dinamike igranja koja donosi atraktivnije osmišljene nivoe, što tera na napredovanje i otkrivanje šta vas novo očekuje iza sledećeg ćoška, dobrodošla novina je i prisustvo mnogo sporednih NPC likova, koji su odlično implementirani u univerzum trojke i od Isaka više nisu odvojeni staklima, pregradama i vratima koja se zatvaraju u poslednji čas (o co-op režimu da ni ne pričamo). Takođe, specifičan dizajn pojedinih klastera nivoa daje mnogo prostora za slobodno istraživanje i odrađivanje sporednih misija, što takođe nije postojalo ranije.
S druge strane, nisu svi novi izbori odrađeni na podjednako zadovoljavajući način. Legendarno komadanje udova raspomamljenih Nekromorfova istrivijalizovano je utiskom da se dotični sasvim dobro raspadaju i umiru i klasičnim roštiljanjem bilo gde po telu. Napredno apgrejdovanje i kreiranje oružja nekako je previše u fokusu igre i potencira ionako previše akcion karakter cele stvari, a hermetični dizajn pojedinih nivoa pati od suviše jednoličnog izgleda.
Aleksandar DINIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Pentium 4 / 2,8 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, GeForce 6800+ ili ATI X1600 Pro
Poželjno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GT ili Radeon 3800+
Veličina:
12 GB download
Adresa:
www .deadspace .com

69
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera