TEST PLAY<>
032013<><>

Strike Suit Zero

Kao profesor Stinkbaum kada se pretvori u Bugermana, kao Erik kada se pretvori u Bananamena, automobil, avion ili svemirski lovac postaje znatno moćniji kada se transformiše u robota. Ista količina metala, samo pretumbana tako da izgleda kao nešto sa rukama i nogama – to je recept za višestruko veću vatrenu moć i razne specijalne sposobnosti. Voz „Železnica Srbije” transformisan u robota uvek bi stizao na vreme, „fića” pretvoren u robota probio bi zvučni zid, a čak bi i običan frižider transformisan u mecha bez po muke razneo na komade čitavu tenkovsku brigadu. Stoga se ugradnja dodatnih motora potrebnih za ovakav metalni origami i trošenje energije na njega i te kako isplate. Tako nam barem kažu crtani filmovi.

Zabavna arkadna akcija i dobre tehničke karakteristike.

Prvenac britanskog Born Ready Gamesa Strike Suit Zero razlikuje se od klasičnih svemirskih simulacija po tome što upravljate svemirskim lovcem koji se transformiše u mecha. Igra se odlikuje zabavnom arkadnom akcijom i dobrim tehničkim karakteristikama, ali je tanka priča i slabo osmišljeno okruženje sprečavaju u tome da postane nešto više od kratkotrajne zanimacije.

U protekloj deceniji, svemirske simulacije postale su retke poput kiše na Tatuinu. Kickstarter će to možda promeniti, barem u domenu srednjebudžetnih i niskobudžetnih ostvarenja. Pored Star Citizena i Elite: Dangerousa, tu su i naslovi koji su podigli manje prašine: Starlight Inception i Skyjacker (Kickstarter nije uspeo, ali je igra i dalje u planu). I autori Strike Suit Zeroa koristili su Kickstarter, ali ne za finansiranje kompletnog razvoja igre, već su tražili sredstva da je dovrše i dodatno ispoliraju.

Mogućnosti Strike Suita čine gameplay drugačijim od onog u uobičajenim svemirskim simulacijama.

Poput animiranih filmova sa transformišućim robotima i mechovima, ni Udarno odelo Nula nema velike literarne domete. Priča kaže da rat za nezavisnost između Zemlje i njenih kolonija dobija novi smer kada kolonijalne snage uz pomoć misterioznog oružja onesposobljavaju i uništavaju skoro celu zemaljsku flotu, i zatim se s tim oružjem, sposobnim da uništava planete, upućuju prema Zemlji. Šačicu preostalih brodova zemaljske flote tada kontaktira hibrid veštačke inteligencije i čoveka, znan kao Kontrola, sa porukom da zna kako se tok naizgled izgubljenog rata može preokrenuti. Kontrola postaje taktičar zemaljskih snaga i bira vas za pilota letelice koju je dizajnirala. Ostaci flote daju se u misiju otkrivanja prirode misterioznog oružja kolonijalaca i traženja načina da se spreči uništenje Zemlje.

Stiče se utisak da pri osmišljavanju okruženja autori nisu išli dalje od malobrojnih detalja datih u igri, tako da svet koji su stvorili ne deluje uverljivo. Priča, osim što je tanka, ima i dosta nelogičnosti. Ključni sastojci lepka kojim su klasici žanra držali igrače uz monitore jesu odlična priča i atmosfera. Kako Strike Suit Zero nema ni deseti deo atmosfere i šmeka Freelancera ili Wing Commandera, osuđen je na to da bude samo naslov koji će vas zabaviti tokom dva popodneva, ali na koji ćete brzo zaboraviti.

Tanka priča i slabo osmišljeno okruženje.

Mogućnosti Strike Suita čine gameplay drugačijim od onog u uobičajenim svemirskim simulacijama. U pursuit modu, Strike Suit izgleda i ponaša se poput običnog lovca. Transformacija u mecha (strike mod) donosi veću vatrenu moć i bolje manevarske sposobnosti. Mech može brzo da strejfuje po horizontali i vertikali, što mu omogućava da lakše izbegava protivničku paljbu. Takođe, može i da se automatski okreće prema trenutnoj meti, da je brzo uništi svojim jačim topovima, odmah se okrene prema sledećoj meti, uništi nju, i tako dalje. U strike modu imate i neograničen broj projektila (mogu da se potroše, ali će sledeći put kada pređete u strike mod opet biti tu), koje možete da lockujete i ispalite na više meta odjednom. Sve ovo čini mod strike mnogo ubojitijim – možete očas posla da slistite čitavu eskadrilu lovaca ili da strejfujete oko kapitalnog broda i lockujete sve njegove turete. Za transformisanje u mecha potrebna je određena količina flux energije, koja se dopunjava nanošenjem ili primanjem štete, a troši paljbom iz mechovog oružja.

Pored Strike Suita, sešćete za komande još tri broda: lovca, presretača i bombardera. Prvi put kada prelazite svaku misiju, nije vam ponuđeno da birate koji ćete brod koristiti, već je to unapred određeno, i u 80 odsto slučajeva to je Strike Suit. U svakom trenutku možete ponoviti bilo koju od prethodno pređenih misija, i tada vam je najčešće dat izbor između sva četiri broda. Možda ćete biti motivisani da odigrate neke nivoe više puta time što igra ima nekoliko različitih krajeva, a koji kraj ćete dobiti zavisi od toga da li ste odrađivali sporedne zadatke, kao i od vremena za koje ste kompletirali misije i od broja poena koje ste u njima osvojili.

Od upravljačkih uređaja podržani su tastatura i miš, džojstik i džojped. Kao uzor za šarenilo i žive boje kojima se odlikuje grafički dizajn igre autori navode Homeworld. Njihovo divljenje ovom RTS biseru nije se zaustavilo na tome, već su angažovali i Pola Raskina, autora muzike oba Homeworlda.

Branislav GAGIĆ

 
Crysis 3
Fieldrunners 2
Anodyne
Strike Suit Zero
Šta mislite o ovom tekstu?
Dead Space 3
Special Forces: Team X
Aliens: Colonial Marines
Snapshot
Rush Bros
The Cave
Dungeonland
Sonic & All-Stars Racing Transformed
Antichamber
Omerta: City of Gangsters
Proteus
Primal Fears
They Breathe
Seduce Me

Eksplozivna akcija
SSZ karakteriše brza i eksplozivna akcija, često sa bitkama većeg obima. Nosači lansiraju lovce i bombardere, lovci se upuštaju u dogfighting ili napadaju veće brodove, bombarderi i korvete ispaljuju salve torpeda, a kapitalni brodovi se brane flak turetima od lovaca i torpeda i tuku iz beam i plazma tureta po kapitalnim brodovima protivničke strane.
Kroz 13 misija branićete svoje kapitalne brodove, praviti zasedu neprijateljima, uništavati njihove zalihe, napadati njihovu bazu i slično. Većina misija ima i sporedni zadatak i njegovim ispunjavanjem otključavate unapređenja broda. Nema animiranih ili odglumljenih brifinga između misija, čime je propuštena šansa da se dodatno izgradi atmosfera. Umesto njih dobijate statične ekrane sa tekstom.

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Dual Core / 2,4 GHz ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce 250 GTS ili Radeon HD 4800
Poželjno:
Intel Quad Core ili ekvivalent, 8 GB RAM-a, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 5850
Veličina:
3 GB download
Adresa:
www .strikesuitzero .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera