![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
Šta nam čuveni izdavač priprema za predstojeću sezonu Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Atine
Avatar
S obzirom na to da smo u „Svetu kompjutera” već nekoliko puta pisali o Avataru, pretpostavljamo da ste upoznati sa početnim zapletom – na udaljenom mesecu Pandora dolazi do sukoba ljudskih pridošlica i tamošnjih starosedelaca, gorostasnih, plavih pripadnika naroda Na’vi. No, umesto da sledi priču filma, razvojni tim Ubisofta iz Montreala rešio je da osmisli sopstveni zaplet za igru, koja se samo odvija u istom univerzumu, ali dve godine pre događaja prikazanih u filmu. Ako se uzme u obzir to da je rad na igri počeo još 2007. godine, dizajneri igre su u nekim aspektima prednjačili u odnosu na dizajnere filmske scenografije i rekvizita, što se Kameronu naročito dopalo. Tako su neka vozila i oružje, osmišljeni za potrebe igre, na kraju ubačeni i u film, jer se reditelj oduševio idejama i načinom razmišljanja autora igre. Igrači će moći da izaberu bilo koju od zaraćenih strana – tehnološki razvijenu RDA korporaciju Zemljana ili fizički snažniju, mada nešto primitivniju rasu Na’vi. Zemljane ugrožava doslovno sve živo na Pandori, dakle i flora i fauna. Zato oni sve nesporazume rešavaju vatrenim oružjem, a na raspolaganju su im i vozila, helikopteri i mechovi. Na’vi barataju arhaičnim oružjem – toljagama, sekirama, lukom i strelom (treba da poverujemo u to da je svaka sličnost sa američkim Indijancima slučajna), ali mogu da uzjašu zmajolika stvorenja i druge moćne živuljke i tako se suprotstave „mrskim agresorima”. Borba je uzbudljiva u oba slučaja, a igru pokreće modifikovani Far Cry 2 engine, što garantuje veliku detaljnost okoline, sa posebnim naglaskom na bujnu vanzemaljsku vegetaciju. Sigorni Viver, Mišel Rodrigez, Đovani Ribizi i Stiven Lang pozajmiće glasove virtuelnim dvojnicima svojih likova iz filma. R. U. S. E.
U igri R.U.S.E. ne postoji Fog of War. Igrač može u svakom trenutku da vidi raspored neprijateljskih snaga, ali ne može znati jesu li jedinice koje vidi prave ili lažne i kolika je njihova stvarna snaga. To, naravno, otežava smišljanje strategije, a jedna jedina pogrešna odluka i pogrešno usmeravanje snaga dovoljni su za gubitak bitke. Igru pokreće spektakularni Iriszoom 3D engine koji omogućava pregled bojišta na nekoliko različitih nivoa. Kada se posmatra iz ptičje perspektive, bojište je prikazano u vidu strateške mape na stolu generalštaba, zatim je tu uobičajeni real-time prikaz 3D ratišta sa visine, a moguće je i zumiranje akcije izbliza. R.U.S.E. (kose) ćemo rasplitati u prvom kvartalu 2010. godine. Splinter Cell: Conviction
Izvođenje igre pretrpelo je više velikih promena. Za početak, natpisi, zadaci i flešbekovi koji razjašnjavaju pozadinsku priču igre projektuju se po raznim površinama – zidovima zgrada, prostorija i tako dalje, stvarajući tako jedan neuobičajen kinematografski šmek. U najvećem delu igre Sem neće imati svoj čuveni zeleni trosenzorni vizir niti uobičajene gedžete, već će igrači morati da improvizuju od predmeta koji su im pri ruci. Kolorit ekrana sada igra važnu ulogu. Kada neprijatelji vide Sema, boje na ekranu su normalne, a ako mu pođe za rukom da se sakrije, ekran posivi u zavisnosti od uspešnosti skrivanja. Ako Sem uspe da se sasvim skloni sa vidika nekom protivniku, na ekranu ostaje njegov „duh” na poslednjem poznatom položaju, što igraču omogućava da osmisli valjanu taktiku za eliminisanje stražara i ostalih neprijatelja koji, prirodno, jure ka mestu gde očekuju da će zateći Sema. Pored toga, i veštačka inteligencija NPC likova znatno je poboljšana, te oni realistično reaguju na Semovo ponašanje. Na primer, ako nasred ulice izvadi pištolj i ispali hice u vazduh, ljudi će se razbežati i pozvaće policiju kao i u stvarnom životu. Pored svega toga, primetna su i grafička poboljšanja. Semovi pokreti su tečniji nego ranije, on se sada brže kreće, vere, skače, trči itd. Assassin’s Creed 2
Zahvaljujući znamenitoj Leonardovoj letećoj mašini, Ecio može da leti iznad grada i lakše se prikrada svojim žrtvama. U Veneciji može i da pliva kanalima, pa čak i da zaroni (premda brzo ostaje bez daha, pa tome treba pribegavati samo u krajnjoj nuždi). Na raspolaganju mu je više od 30 vrsta oružja. Sada izbacuje bodeže iz obe ruke istovremeno, efektno eliminušući stražare koji stoje jedan blizu drugog, na primer. Pored toga, na raspolaganju mu je i vatreno oružje, doduše ograničenih mogućnosti. Tu su još i mačevi, buzdovani, sekire, jatagani i maljevi, a Ecio može i da preotme halebardu od stražara i potom ga njome proburazi. Akrobatske sposobnosti su mu poboljšane, a primena parkur tehnike neprekidnog kretanja, odskakanja i ostalih vratolomija garantuje uspeh u izvršavanju zadatka. Inače, najavljeno je više od 130 zadataka-ubistava u igri. Za završetak glavnog toka priče, obećavaju autori, prosečnom igraču biće potrebno oko 27 sati igranja. U Atini je prisutnima bio predstavljen jedan od zadataka u Veneciji, koji je podrazumevao saradnju sa lopovskim esnafom i veranje po krovovima u cilju eliminisanja petorice stražara, čija su mesta potom zauzeli ranije angažovani lopovi. Posebne ovacije izmamio je trenutak kada Ecio, viseći sa spoljne strane balkona, naglo izviri, zgrabi stražara i preturi ga u ambis! Brojni uzbudljivi momenti poput ovog prosto mame igrača da odmakne što dalje u igri. Nakon što ukloni spoljni krug stražara, Ecio može na lukaviji način da prodre dublje u palatu svog mrskog neprijatelja, angažujući pri tom grupu kurtizana među koje se ušunja i nestane u mraku dok one odvraćaju pažnju stražara svojim ženskim čarima. Jedini neočekivani trenutak jeste brzina kojom Eciova glavna meta, inače vremešni starčić, „štrika” stepeništem dok se razgibani atentator jedva vuče za njim. Po svemu sudeći, autorski tim uspeo je da očuva duh originalne igre unoseći prekopotrebnu raznolikost kako bi igrači nastavili da slede Atentatorsko Vjeruju. Verzija za konzole pojaviće se već 20. novembra, dok ćemo za PC verziju morati da sačekamo prvi kvartal 2010. godine. Ali, vredi čekati. Nenad VASOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |