NA LICU MESTA<>
112009<><>

Ubistveni Ubisoft

Šta nam čuveni izdavač priprema za predstojeću sezonu

Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Atine

Renomirani izdavač igara Ubisoft održao je sredinom oktobra u Atini manifestaciju pod nazivom „Kick-Off Day” sa ciljem da predstavi svoje favorite sa kojima će ući u nastupajuću prazničnu sezonu. Ubisoftova pozicija trenutno je veoma zanimljiva s obzirom na to da je tržište PC igara podeljeno mahom između Electronic Artsa i Activision Blizzarda, koji uzimaju po pozamašan deo kolača. Ubisoft je treći po snazi, znatno manji od njih, ali je istovremeno i dokazani izdavač igara pouzdanog kvaliteta, u šta su u Atini još jednom mogli da se uvere regionalni predstavnici distributera i poslovnih partnera, kao i brojni novinari. Nakon obraćanja predstavnika kompanije, prisutni su imali prilike da u showroomu i sami isprobaju predstavljene igre na konzolama i računarima.

Avatar

 
Vlada nezamislivo velika euforija zbog filma „Avatar” Džejmsa Kamerona. Za početak, to je prvi igrani film proslavljenog reditelja nakon više od deset godina. Premda je požnjeo Oskare „Titanikom”, Kameron je gejmerima poznatiji (i draži) po delima kao što su prva dva „Terminatora”, „Aliens” i „Ambis”. Zato se od njega s pravom očekuje dobar naučno-fantastični film. Međutim, tehnološki aspekt cele priče takođe pleni pažnju geek publike. Kameron je film snimao imajući na umu prevashodno prikazivanje u 3D tehnici, a isti uslov postavio je i autorima igre. Ubisoftov razvojni tim odgovorio je rediteljevim zahtevima i pravio igru tako da pun sjaj pokaže na sistemima za 3D prikaz. S obzirom na to da smo se i u ovom i u prošlom broju bavili nVidijinom sistemom sa 3D naočarima, možete naslutiti do koje mere takva tehnologija menja utisak o igri i uživanje u njoj. Sve su to razlozi zbog kojih se s nestrpljenjem očekuje druga polovina decembra, kada će film početi da se prikazuje u bioskopima, a i igra će se zvanično pojaviti na evropskom tržištu (premda na američkom tržištu treba da se pojavi već 24. novembra).

S obzirom na to da smo u „Svetu kompjutera” već nekoliko puta pisali o Avataru, pretpostavljamo da ste upoznati sa početnim zapletom – na udaljenom mesecu Pandora dolazi do sukoba ljudskih pridošlica i tamošnjih starosedelaca, gorostasnih, plavih pripadnika naroda Na’vi. No, umesto da sledi priču filma, razvojni tim Ubisofta iz Montreala rešio je da osmisli sopstveni zaplet za igru, koja se samo odvija u istom univerzumu, ali dve godine pre događaja prikazanih u filmu. Ako se uzme u obzir to da je rad na igri počeo još 2007. godine, dizajneri igre su u nekim aspektima prednjačili u odnosu na dizajnere filmske scenografije i rekvizita, što se Kameronu naročito dopalo. Tako su neka vozila i oružje, osmišljeni za potrebe igre, na kraju ubačeni i u film, jer se reditelj oduševio idejama i načinom razmišljanja autora igre.

Igrači će moći da izaberu bilo koju od zaraćenih strana – tehnološki razvijenu RDA korporaciju Zemljana ili fizički snažniju, mada nešto primitivniju rasu Na’vi. Zemljane ugrožava doslovno sve živo na Pandori, dakle i flora i fauna. Zato oni sve nesporazume rešavaju vatrenim oružjem, a na raspolaganju su im i vozila, helikopteri i mechovi. Na’vi barataju arhaičnim oružjem – toljagama, sekirama, lukom i strelom (treba da poverujemo u to da je svaka sličnost sa američkim Indijancima slučajna), ali mogu da uzjašu zmajolika stvorenja i druge moćne živuljke i tako se suprotstave „mrskim agresorima”. Borba je uzbudljiva u oba slučaja, a igru pokreće modifikovani Far Cry 2 engine, što garantuje veliku detaljnost okoline, sa posebnim naglaskom na bujnu vanzemaljsku vegetaciju. Sigorni Viver, Mišel Rodrigez, Đovani Ribizi i Stiven Lang pozajmiće glasove virtuelnim dvojnicima svojih likova iz filma.

R. U. S. E.

Francuski Eugen Systems proslavio se raskošnom real-time strategijom Act of War: Direct Action (i ekspanzijom High Treason), što mu je obezbedilo sledeći angažman: R.U.S.E. Glavni adut ove igre i novotarija koja je izdvaja od ostalih RTS-ova jeste – blef. Naime, igraču su na raspolaganju kartice kojima u svakom trenutku igre može da aktivira neku obmanu ili mamce na bilo kom delu bojišta i tako zavara neprijatelja, ostvarujući taktičku prednost. Na raspolaganju su kartonski tenkovi i lutke koje predstavljaju pešadince, kamuflaža jedinica kojom se lažno predstavlja njihova snaga, presretanje neprijateljskih poruka i razotkrivanje naređenja, diverzije kojima se glavnina snaga namamljuje na pogrešnu stranu, izviđanje, špijuniranje itd. Igrač na raspolaganju tokom misije ima ograničen broj i vrstu kartica, ali zauzvrat kartice koje je dobio može da koristi neograničen broj puta na bilo kom delu bojišta. Poeni za korišćenje kartica stiču se protokom vremena, pa je u nekim situacijama bolje sačekati i akumulirati poene kako bi se kartice što efikasnije iskoristile.

U igri R.U.S.E. ne postoji Fog of War. Igrač može u svakom trenutku da vidi raspored neprijateljskih snaga, ali ne može znati jesu li jedinice koje vidi prave ili lažne i kolika je njihova stvarna snaga. To, naravno, otežava smišljanje strategije, a jedna jedina pogrešna odluka i pogrešno usmeravanje snaga dovoljni su za gubitak bitke.

Igru pokreće spektakularni Iriszoom 3D engine koji omogućava pregled bojišta na nekoliko različitih nivoa. Kada se posmatra iz ptičje perspektive, bojište je prikazano u vidu strateške mape na stolu generalštaba, zatim je tu uobičajeni real-time prikaz 3D ratišta sa visine, a moguće je i zumiranje akcije izbliza. R.U.S.E. (kose) ćemo rasplitati u prvom kvartalu 2010. godine.

Splinter Cell: Conviction

 
Montrealski studio Ubisofta privodi kraju posao na novom nastavku serijala Tom Clancy’s Splinter Cell pod naslovom Conviction, koji treba da se pojavi na tržištu 26. februara 2010. godine. U njemu Sem Fišer istražuje smrt svoje ćerke Sare, koja je poginula u Double Agentu. Ono što je izgledalo kao automobilska nesreća zapravo je bio svirepi atentat. Osećajući se izdanim od strane svoje agencije Third Echelon i očajan zbog Sarine smrti, Sem je neuobičajeno surov i nemilorsdan u obračunu sa zlikovcima, a naročito prilikom ispitivanja zarobljenika. Ima tu davljenja, čupanja za grkljan, lupanja glavom o zid, lavabo, karoseriju automobila itd.

Izvođenje igre pretrpelo je više velikih promena. Za početak, natpisi, zadaci i flešbekovi koji razjašnjavaju pozadinsku priču igre projektuju se po raznim površinama – zidovima zgrada, prostorija i tako dalje, stvarajući tako jedan neuobičajen kinematografski šmek. U najvećem delu igre Sem neće imati svoj čuveni zeleni trosenzorni vizir niti uobičajene gedžete, već će igrači morati da improvizuju od predmeta koji su im pri ruci. Kolorit ekrana sada igra važnu ulogu. Kada neprijatelji vide Sema, boje na ekranu su normalne, a ako mu pođe za rukom da se sakrije, ekran posivi u zavisnosti od uspešnosti skrivanja. Ako Sem uspe da se sasvim skloni sa vidika nekom protivniku, na ekranu ostaje njegov „duh” na poslednjem poznatom položaju, što igraču omogućava da osmisli valjanu taktiku za eliminisanje stražara i ostalih neprijatelja koji, prirodno, jure ka mestu gde očekuju da će zateći Sema. Pored toga, i veštačka inteligencija NPC likova znatno je poboljšana, te oni realistično reaguju na Semovo ponašanje. Na primer, ako nasred ulice izvadi pištolj i ispali hice u vazduh, ljudi će se razbežati i pozvaće policiju kao i u stvarnom životu. Pored svega toga, primetna su i grafička poboljšanja. Semovi pokreti su tečniji nego ranije, on se sada brže kreće, vere, skače, trči itd.

Assassin’s Creed 2

 
Naravno, trenutno najjači naslov Ubisofta, od kog se najviše očekuje u narednom periodu, nesumnjivo je Assassin’s Creed 2, nastavak velikog prošlogodišnjeg hita. Ubistveni predak Dezmonda Majlsa, u čiji se život ovog puta uživljavamo, jeste Ecio Oditore da Firence (Ezio Auditore da Firenze), mletački plemić koji silom prilika postaje vešt ubica da bi se osvetio nitkovima koji su mu ubli oca. Igra je smeštena u 1486. godinu, u doba renesanse, a Ecio će u svojoj pustolovini prokrstariti Venecijom, Firencom, Toskanom, Rimom i drugim italijanskim gradovima. Pored toga, srešće i nekoliko istorijskih ličnosti, među kojima se izdvajaju Nikolo Makijaveli, Katarina Sforca, Lorenco di Mediči i neizbežni Leonardo da Vinči, kome je ovde data zanimljiva uloga. Naime, on je Eciov blizak prijatelj i pomaže mu u njegovim poduhvatima tako što smišlja razne korisne napravice i pomagala kao Q iz filmova o Džejmsu Bondu.

Zahvaljujući znamenitoj Leonardovoj letećoj mašini, Ecio može da leti iznad grada i lakše se prikrada svojim žrtvama. U Veneciji može i da pliva kanalima, pa čak i da zaroni (premda brzo ostaje bez daha, pa tome treba pribegavati samo u krajnjoj nuždi). Na raspolaganju mu je više od 30 vrsta oružja. Sada izbacuje bodeže iz obe ruke istovremeno, efektno eliminušući stražare koji stoje jedan blizu drugog, na primer. Pored toga, na raspolaganju mu je i vatreno oružje, doduše ograničenih mogućnosti. Tu su još i mačevi, buzdovani, sekire, jatagani i maljevi, a Ecio može i da preotme halebardu od stražara i potom ga njome proburazi. Akrobatske sposobnosti su mu poboljšane, a primena parkur tehnike neprekidnog kretanja, odskakanja i ostalih vratolomija garantuje uspeh u izvršavanju zadatka. Inače, najavljeno je više od 130 zadataka-ubistava u igri. Za završetak glavnog toka priče, obećavaju autori, prosečnom igraču biće potrebno oko 27 sati igranja.

U Atini je prisutnima bio predstavljen jedan od zadataka u Veneciji, koji je podrazumevao saradnju sa lopovskim esnafom i veranje po krovovima u cilju eliminisanja petorice stražara, čija su mesta potom zauzeli ranije angažovani lopovi. Posebne ovacije izmamio je trenutak kada Ecio, viseći sa spoljne strane balkona, naglo izviri, zgrabi stražara i preturi ga u ambis! Brojni uzbudljivi momenti poput ovog prosto mame igrača da odmakne što dalje u igri. Nakon što ukloni spoljni krug stražara, Ecio može na lukaviji način da prodre dublje u palatu svog mrskog neprijatelja, angažujući pri tom grupu kurtizana među koje se ušunja i nestane u mraku dok one odvraćaju pažnju stražara svojim ženskim čarima. Jedini neočekivani trenutak jeste brzina kojom Eciova glavna meta, inače vremešni starčić, „štrika” stepeništem dok se razgibani atentator jedva vuče za njim.

Po svemu sudeći, autorski tim uspeo je da očuva duh originalne igre unoseći prekopotrebnu raznolikost kako bi igrači nastavili da slede Atentatorsko Vjeruju. Verzija za konzole pojaviće se već 20. novembra, dok ćemo za PC verziju morati da sačekamo prvi kvartal 2010. godine. Ali, vredi čekati.

Nenad VASOVIĆ

 
 NA LICU MESTA
Ubisoft „Kick-Off Day”, Atina
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
nVidia GeForce 3D Vision

 STARO ZA NOVO
Doom 3: The Dark Mod 1.0
Civilization IV: Beyond the Sword: Dune Wars

 JA, IGRAČ
Hajde da podelimo crva

Izveštavanje našeg novinara omogućio je domaći distributer igara Extreme CC
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera