![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||
Saitek Cyborg Keyboard and Mouse
Svaki potrošač sa inteligencijom većom od prosečnog leminga, sa opravdanom skepsom će doživljavati advertajzing proizvoda generalne namene kojima je dodat elitistički šlagvort. Sportski ručni sat namenjen ronjenju na dubini od 100 metara, gumirani mobilni telefon za avanturiste (koji radi bez greške i u stomaku medveda koji je pojeo avanturistu), osvežavajuće bezalkoholno piće za dinamične tinejdžere koji ne skidaju stopalo sa pedale gasa, osmosečivni brijač sa piezoelektičnim sečivom za muškarca koji bespogovorno zahteva ultimativno glatko lice, tastatura za prave, beskompromisne igrače, superlaserski miš za nezaustavljive rulere FPS univerzuma... Osnovno pitanje koje se nameće u evaluaciji proizvoda nalik ovim jeste: da li je elitizam (i sa njim povezana viša cena) opravdan, ili se radi o zašećerenom, faktima neutemeljenom marketingu? Količina skepse sa kojom sam pristupio testiranju Saitekovog „gaming” seta (miš + tastatura), dodatno je augmentovana činjenicom da takav igrački hardver jednostavno nije moguće objektivno oceniti. Za razliku od procesora, grafičkih kartica, memorije i ostalih proizvoda u kojima je dominantni elemenat finalne ocene prosti alfanumerik postignutih performansi, ovde je to u velikoj meri svedeno na individualni osećaj ocenjivača, u najvećoj meri determinisan dugodišnjim navikama. Za nekoga (kao ja) ko već deceniju koristi najjeftiniju Logitech tastaturu za full time igranje, pisanje i lupanje po spejsu u čestim naletima besa, novi i „shining” elitni pridošlica mora da zapne kao konj da bi se „primio” i postao neprimentna ekstenzija uma i motorike u prstima. Saitek Cyborg Keyboard
Dodatni programabilni tasteri svakako su najznačajniji atribut svake tastature čiji proizvođač želi da privuče igrače. Saitek je u ovom slučaju krenuo putem Logitecha, koji je u svojoj „flagship” gaming tastaturi (G15 – SK 2/2008) dodao ekstra dugmiće sa leve strane tastature (Saitek donosi dve grupe tastera, s leve i desne strane). Ovako koncipiran sistem, to be perfectly honest, nije previše upotrebljiv. Programabilne tastere koji podrazumevaju dizanje šake sa WASD kombinacije neće koristiti ni jedan highend igrač multiplayer FPS-a ili MMORPG-a, osim ako ne poseduje mali prst dužine 15 cm. Pravo mesto za ekstra tastere, po mom mišljenju(koje ima snagu aksioma), bilo bi ispod razmaknice u dometu koji možete dostići palcem, ili ispod funkcijskih tastera u gornjem delu, ali ovaj prirodni, ergonomski i logični sistem ne koristi gotovo nijedna firma. Možda zato što im dizajneri nisu zagriženi igrači? Upotrebnu vrednost programabilnih tastera tokom nedelju dana sam testirao u World of Warcraftu i nekoliko online shootera (pre svega, u Frontlines: Fuel of War), namerno prolongirajući „ekspoziciju” sa ciljem pražnjenja ustaljenih navika iz sistema. Rezultat? U slučaju WoW-a, pokušao sam da keybind kombinacije drugog „upotrebnog” ešalona mapiram na tastere sa leve strane, ali njihova upotreba ni posle 20+ sati igranja nije delovala prirodno: jednostavno, Alt (ili Shift) + tasteri od 1 do 6 i dalje omogućavaju neuporedivo brži pristup komandama nego dizanje ruke i pritisak na taster koji je fizički dominantno izdvojen. Ojačanja najčešće korišćenih tastera nema smisla komentaristati u detalje, iz prostog razloga što za pripremu ovog teksta nisam imao osam godina, tokom kojih bi tasteri mogli da skviknu ili ispadnu. Slučaj mog starog i vernog plastikanera, koji posle tačno toliko godina još nema nikakve probleme sa WASD + space + cursors, sugeriše da ta Saitekova novina i nije previše korisna, osim ukoliko ste pri igranju zaista agresivni, ili imate derište koje voli da razbija stvari i lupa po tastaturi kada popije metak online. Stvar koja mi se bez rezerve sviđa kod ove tastature jeste USB + audio bypass, pre svega zbog specifične konfiguracije mog stola i prastarog Chieftec kućišta koje nema prednje USB i audio panele. Laka i brza promena zvučnog sistema, odnosno, isključivanje zvučnika i ubadanje slušalica sa mikrofonom, što ne zahteva zavlačenje sa zadnje strane stola, zaista pozdravljam, kao i mogućnost da ubodem USB flešić bez istovetne gimnastike. Sve ovo je, naravno, veoma situaciono i individualno, ali se u mom slučaju pokazalo kao izuzetno korisno. Korisnici koji poseduju analogni 5.1 zvučni sistem neće biti previše zadovoljni običnim stereo bajpasom, ali preko hleba nema smisla tražiti i pogaču. Backlight, diskretno svetlo koje sa donje strane obasjava tastaturu, ovom proizvodu daje specifičan šmek, bivajući korisnim za igrače koji se igraju u mrklom mraku (a svoje bindinge ne drže u malom mozgu). Gornji deo tastature (iznad funkcijskih tastera) poseduje touchpanel, koji pored kontrole audio volumena ima komande za prelazak u „Cyborg režim”, kada opcije za biranje boja i različito osvetljenje delova tastature postaju dostupne. Mogućnost da vam leva strana svetli crveno a desna zeleno prilično je (individualno) diskutabilna, ali Cyborg režim ima jednu veoma značajnu prednost: njegovim aktiviranjem taster Windows prestaje da radi. Svako ko se u bilo kom obliku igra online ovo će zdušno pozdraviti: znam likove koji su Windows tastere čupali kleštima posle devetnaestog, „alt-tabolikog” minimizovanja Counterstrike partija koje ih je koštalo pobede. Saitekovo rešenje je elegantno i funkcionalno. Opšti (i finalni) utisak o tastaturi? Za prosto kucanje, surf ili slične non-gaming potrebe nema je smisla nabavljati; igračima će biti delimično korisna zbog jednog ili više navedenih atributa, ali daleko od toga da superiorne rezultate nećete moći da postignete sa bilo kojom drugom tastaturom; osećaj koji dobijate pritiskom na tastere vrlo je sličan tastaturi koju je posedovao Atari ST: non-klik hod tastera bez jasno definisanog kraja hoda svakog pojedinačnog tastera neki ljudi obožavaju, dok ga drugi preziru... Nekome će retro dizajn Saitek Cyborg keyboarda biti dovoljan razlog za njenu nabavku: sa upaljenim backlightom u Cyborg režimu, stvarčica liči na komandnu tablu inteligentnog automobila iz „Knight Ridera”, famozne serije koja se proslavila Dejvida Haselhofa. Meni ova tastatura stvara snažni osećaj zlatnih osamdesetih: kada je uzmem u ruke, u glavi dobijam flešbek diskoteka u kojima trešte WHAM i A-HA, naramenica u sakoima sa zavrnutim rukavima, epizoda Star Treka i šarenih Trajkordera sa igrom svetala živih boja... Cyborg Mouse
Telo miša izrađeno je od glatke, matcrne plastike koja se dobro ponaša i u znojavim šakama. Jedinu zamerku konstrukciji dajemo u pogledu prevelike osetljivosti na prljavštinu (pepeo cigareta koji povremeno padne na mouse pad) i koja zahteva veću „higijenu” podloge zarad izbegavanja osećaja laganog grebanja i poskakivanja. S druge strane, miš je bio dovoljno precizan i prilikom test-korišćenja na golom stolu, listu papira i starom tekstilnom mousepadu, što svedoči o robusnosti i nemušičavosti pri upotrebi na različitim podlogama. Za razliku od tastature, na Cyborg Mouse sam se adaptirao u roku od desetak minuta: višegodišnje korišćenje Logitecha MX500 potpuno prirodno sam izbacio iz sistema. Saitek, globalni lider na polju igračkih periferija, a pogotovu highend kontrolera za simulacije letenja, sa ova dva proizvoda uspešno je debitovao i na segmentu tržišta sa mnogo „opasnijom” konkurencijom, oličenom u firmama nalik na Logitech ili Razer. Razumne cene Cyborg tastature i miša (80 i 50 evra, respektivno) za nijansu su niže od direktnih takmaca, posedujući istovetnu funkcionalnost i razlikujući se u čisto kozmetičkim detaljima. Miodrag KUZMANOVIĆ | ||||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |