Imperium Romanum je službeni nastavak Glory of the Roman Empire, cezarolike city-building simulacije koja onomad nije uzburkala previše duhova. Prejednostavna mehanika i mali broj faktora koji su uticali na razvoj i prosperitet vaših naseobina igru su posredno namenili publici koja se prvi put sreće sa ovakvim tipom igara. Glory je patio i od nedostatka pravog rimskog šmeka, pre svega zbog „neutralne” grafike koja nije donela pravu vizuelnu distinkciju između rimske i imaginarno-generičke arhitekture nekog istorijskog simulatora grada/civilizacije. Jedina stvar po kojoj ljudi pamte dotičnu igru jeste podela na muške i ženske poslove vaših podanika, što je delovalo simpatično, sveže i autentično.Nastavak se, sudeći po vrlo sadržajno limitiranoj demo-verziji, trudi da ispravi neke od nabrojanih mana, istovremeno donoseći unapređenja u tehničkim, pre svega audio-vizuelnim aspektima. Pored uvođenja valute, poreza i mogućnosti da na izgradnju objekata utičete investicijom denariija, igra poseduje složeniji ekonomsko-lokacijski model na koji su navikli svi ljubitelji igara Pharaoh i Caesar, kao i mogućnost za izgradnju objekata nalik na mostove, utvrđenja, palisade i veći izbor vojnih građevina. Prisutan je veći broj borbenih jedinica (nalik na konjicu), a borbeni sistem usložnjen je manuelnim „deploymentom” i većim brojem opcija za kontrolu jedinica. Pored bolesti i varvara, u sistem negativne protivteže prosperitetu uveden je i kriminal. Igrački modovi dopunjeni su sa nekoliko opcija: timeline mode daje kampanju sa istorijskom podlogom, a „interaktivni” mod nudi mogućnost da vučete nekakve karte sa random zadacima koje morate ispunjavati. Nažalost, demo-verzija nudi samo dve tutorijal misije u kojima ne možete iskusiti ove dve modifikacije gameplay modova (osim, u izvesnoj meri, sistema izvlačenja „karata”, odnosno „tableta”). Miodrag KUZMANOVIĆ | | |