Sudden Strike 3: Arms for Victory | Novi Sudden Strike, posle zillion meseci odlaganja, uskoro konačno dolazi na tržište. Developeri se kunu u revolucionarnost svih aspekata novog nastavka popularne strateške franšize, ali od toga nema (neće biti) ništa. Demo nas je konačno uverio u potrebu da se na neke serijale jednom za svagda stavi velika, debela tačka.Sudden Strike 3 dolazi u 3D izvedbi koja je podjednako ružna kao sprajt grafika iz ranijih nastavaka. S obirom na to da ovaj serijal tradicionalno pikira na masovne bitke i nisku hardversku zahtevnost, valjda nije bilo prostora ni za kakvu šminku koja bi igru izvela iz sveta ružnog, nepreglednog i nadasve odvratnog. Puna verzija igre trebalo bi da sadrži čak pet obimnih kampanja sa većinom zaraćenih strana iz WWII, od čega je u demou dostupna samo jedna misija. Invazija američke i britanske armije na Siciliju ovde je predstavljena kao sulud, nasumičan i nekoherentan poduhvat. Sudden Strike 3 vojnike i oklopna vozila tretira gore nego što je Staljin tretirao nemačke zarobljenike, kao robu koja je niža od potrošne, automatski vam pumpajući off-map pojačanja kad vam se snage na terenu istanje. Ovde jednostavno nemate prostora za bilo kakvu strategiju, obilazne manevre i slične taktičke kerefeke – neprijatelj je dobro ušančen, i jedno što možete da uradite jeste da bacate talas za talasom pešadije, mukotrpno uništavajući jednu poziciju za drugom, gubeći stotine vojnika u svakom jurišu. Naš finalni skor na ekranu sa statistikama posle misije bio je prilično porazan: hiljadu i kusur mrtvih vojnika (uz isto toliko neprijateljskih žrtava) baca senku ludosti na ovu, istorijski veoma „čistu” operaciju bez previše izgubljenih glava. Možemo samo da zamislimo na šta će ličiti pacifička kampanja i misije iskrcavanja na ostrva, koje su obećane u punoj verziji. Da li ćemo pri desantu na Ivo Džimu izgubiti dva ili tri miliona ljudi? Svesni nedostataka u kretanju i pozicioniranju, autori su uveli drastično pojačane (i po intenzitetu i kvantitativno) off-map artiljerijske i bombarderske udare koje će vam komanda obnavljati u pravilnim vremenskim razmacima. Ovo na prilično banalan način uspeva da vam zadrži pažnju taman toliko da ne deinstalirate demo, omogućavajući kakav-takav napredak na mapi. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |