![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Nintendo Wii
Reč je, naravno, o novom tehnološkom čudu kompanije Nintendo, najstarijeg i (još uvek) najznačajnijeg igrača u industriji elektronskih igara. Nesuđeni Revolution, prekršten u Wii tek u poznoj fazi razvoja, promuvao se između dva kolosa neopaženo, pokupivši simpatije ne samo dobrog dela igračke populacije već i onih ljudi kojima elektronske igre nisu u vrhu liste životnih prioriteta. Konzola za casual gejmere kojoj ni hardcore igrači neće odoleti ima dve osnovne prednosti – nisku cenu i do sada neviđen upravljački sistem koji igranje video-igara pretvara u jedno nesvakidašnje iskustvo. Nije preterano reći da smo svedoci začetka nove epohe u razvoju digitalne zabave. Nešto između Nintendov Wii je drugačiji u svakom pogledu, čak i kada je dizajn u pitanju. Konzola neobično malih dimenzija već na prvi pogled uliva poverenje, naročito kada se postavi uspravno na stativ, da poput Monolita i Klarkove „Odiseje” privlači poglede znatiželjnih primata. Isporučuje se u paketu s neophodnim kablovima (činč i skart, kabl za 480p nije u paketu), stativom, uputstvima i bežičnim kontrolerima – jedan ima oblik daljinskog upravljača (Wiimote), a drugi (Nunchuk) izgleda kao fejzer s malim analognim džojstikom na vrhu. Sve komponente su pedantno i „gusto” zapakovane – toliko da ih više nikada nećete spakovati kako treba (a i zašto biste to činili?). Tridesetak sekundi biće dovoljno da sve povežete i bez uputstva, a još toliko vremena da se naviknete na kontrolere. Dok sekundara obiđe krug na časovniku, zabava može da počne. Što se medija tiče, Wii koristi karakteristične diskove čiji su gabariti identični klasičnim CD/DVD pločama (12 cm), ali specifična gustina zapisa onemogućava kopiranje u standardnim drajvovima (kapacitet je negde između DVD i HD-DVD medija). Optički disk konzole može da čita i GameCube diskove (8 cm), čime je obezbeđena puna kompatibilnost sa starim sistemom (značajno za početak, zbog većeg broja raspoloživih igara). DVD reprodukcija za sada nije moguća, a prvi primerci konzole koja će imati ovu mogućnost očekuju se tek u poslednjem kvartalu ove godine. Što se piraterije tiče, u trenutku pripreme ovog broja napravljena su dva mod čipa koja omogućuju igranje kopija i čitanje DVD medija, ali, po svemu sudeći, nijedan neće raditi s konzolama koje su proizvedene nakon januara 2007. godine, kada je promenjen čip-set u samoj konzoli (D2B Panasonic). Pazi, luster! Zašto se o Wii(li)ju govori kao o revolucionarnom proizvodu, postaje jasno već nakon prvih nekoliko Wii Sports igara koje se isporučuju u standardnom paketu. Dok su igre za Xbox 360 i PlayStation 3 još uvek zasnovane na mehanici koja se suštinski nije menjala više godine, Wii nudi nešto novo – igre koje će vas podići iz stolice, naterati da potrošite višak kalorija i silno vas zabaviti. Zapravo, igre su fizički zahtevne onoliko koliko to igrač želi, to jest koliko se „unese” u atmosferu. U tenisu, recimo, lopticu možete udarati laganim zamahom ili punim pokretom koji simulira pravi udarac, što je, iskustvo je pokazalo, češći slučaj (nekih članovi redakcije svoju test drive epizodu završili su s bolovima u ramenu i delovima sitnog hardvera u kosi). U boksu ćete simulirati udarce i eskivaže boksera (zahteva angažovanje celog tela i nema zabušavanja), a u virtuelnoj kuglani ćete oponašati pokrete kuglaša, držeći Wiimote kao kuglu u ruci. Doživljaj je naročito snažan kada se igra u društvu jer saigrači predstavljaju dodatnu stimulaciju i upotpunjuju atmosferu. Sve u svemu, Wii je ergonomski superioran jer osim većeg obima pokreta igraču omogućuje da zauzme položaj koji mu najviše odgovara i da, što je najvažnije, odlepi zadnjicu sa stolice.
I za baku i deku Što se korisničkog interfejsa tiče, Nintendo je konstruisao pravi „fool proof” sistem koji će skapirati i oni koji nikada ranije nisu videli računar. Kompletno korisničko okruženje organizovano je u tzv. kanale (Wii Channels), jasno odvojene celine (menije) koje se odnose na pojedine funkcije konzole: reprodukciju diskova (Disc Channel), kreiranje sopstvenog avatara koji se pohranjuje u memoriju kontrolera kako bi se lako prenosio na drugu konzolu (Mii Channel), pregledanje i uređivanje fotografija sa SD kartica (Photo Channel), otvaranje Internet lokacija na koje ste pretplaćeni i surfovanje u Opera browseru (kupuje se kroz sistem kredita) itd. Osim kanala, na glavnom ekranu postoji Wii Message Board, varijanta rokovnika s listićima za kratke poruke koje možete ostavljati ukućanima i kalendarom u kojem se automatski upisuju dnevne aktivnosti (npr. koje igre i koliko dugo ste igrali). Povezivanje konzole s računarom u ad-hoc režimu nije moguće (ili barem nama nije pošlo za rukom), a ako u kući nemate WLAN infrastrukturu, Nintendo nudi USB 2.0 LAN adapter za lakše umrežavanje. Osim toga, preko WiFi veze Wii se može spojiti s džepnom konzolom Nintendo DS. O eventualnim nedostacima konzole još uvek je prerano govoriti. Postoji bojazan da će 3rd party igre, naročito one koje se paralelno razvijaju za više platformi, patiti od neprilagođenog kontrolnog sistema i neminovno lošijih tehničkih karakteristika, tako da će, bar u prvo vreme, „Wiicentrične” igre voditi glavnu reč. U prevodu, to znači da će onima koji nisu spremni da se oproste od zvučnih PC/PS3/360 naslova Wii poslužiti samo kao dodatna konzola, next best thing za razgibavanje s prijateljima ili zamajavanje roditelja i sitne dečurlije. Zaključak je nedvosmislen: Wii je u potpunosti ispunio očekivanja i neće biti nikakvo čudo ako ga statistika uskoro promoviše u najprodavaniju igračku konzolu u istoriji. Gradimir JOKSIMOVIĆ |
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |