STARO ZA NOVO<>
022007<><>

Far Cry Matto Mods

Konstantno odlaganje projektovanog datuma za tržišnu premijeru Crysisa (sada lebdi u limbu trećeg kvartala 2007) proizvodi talase gotovo bolne anticipacije svakome ko je video neki od famoznih gameplay trailera. Opuštene vilice i padanje sa stolica uzrokovano grafikom i vizuelnim efektima koji prelaze granicu naučne fantastike predstavljaće drugu revoluciju ovog tipa za koju je odgovoran Crytek, nemački tim programera u svetoj misiji pomeranja našeg praga osetljivosti na lepo. Njihov prvenac, Far Cry, 2004. godine podigao je sličnu dozu prašine, glatko oduvavši konkurenciju oličenu u Doomu 3 i Half-Lifeu 2. Cry Engine 1 i posle dve i po godine ima sve atribute za gotovo dominantan status u svetu brzih, fleksibilnih i atraktivnih 3D enginea. Izuzetno pristupačan moderskoj zajednici zbog moćnog sandbox editora koji je Crytek ponudio kao besplatan download, ovaj engine je postao vrlo popularan među kreatorima dodatnog sadržaja za Far Cry.

Među obiljem modova koji kvalitetom variraju između „podnošljivih” i „relativno uspelih” postoji nekoliko pravih bisera, od kojih se, po našem mišljenju, glavom i ramenima izdvajaju Matto modovi (3 i 4) koje je uradio jedan čovek. Matthias Otto je, po sopstvenom priznanju, u njihovu kreaciju i peglanje uložio gotovo dve godine svakodnevnog rada, kreirajući neoficijelne ekspanzije za Far Cry koje su po kvalitetu produkcije, skriptinga i obimu sadržaja veoma bliske kvalitetu originala. Ako ste mislili da se avanture Džeka Karvera završavaju dizanjem u vazduh laboratorije ludog nemačkog naučnika, think again.

Oba moda polaze od premise da je Džek regrutovan u CIA i da za potrebe agencije radi ono što najbolje zna. Matto 3, kao svojevrsan prolog mod (može se završiti za 45 minuta), našeg junaka baca na neki drugi ostrvski arhipelag gde teroristička organizacija pod nazivom A.R.M. poseduje istraživački centar za napredno naoružanje. Infiltracija i šibanje sa isključivo ljudskim protivnicima (mutirane zveri nisu deo priče) završava se kada Džeka na kraju balade nepoznata ruka sa Desert Eagleom napuni olovom i ostavi da krvari na ulazu u Weapons Lab. Matto 3 je brz, eksplozivan i težak, ali ne donosi ništa što već nije viđeno u originalnoj igri, sa izuzetkom nekoliko set-piece skriptovanih borbi urađenih u bullet-time tehnici nalik na Maxa Paynea.

Matto 4 odlazi nekoliko koraka dalje u odnosu na trojku. U pitanju je kompletna kampanja koja se sastoji od sedam ogromnih nivoa izdeljenih na klasične checkpoint celine, koja pored suvisle priče donosi i obilje filmova urađenih u engineu igre, AI protagoniste koji će se u određenim deonicama boriti pored vas, četiri tipa novog oružja (pištolj Walther P99, sačmara Benelli M3, automatska puška Steyr Aug i automat Heckler & Koch MP7 koji možete „dual wieldovati”) i veliki broj skriptovanih borbi i scena. Na samom kraju moda dobićete i energetsku pušku A.R.M X850-XY (oko koje se ceo zaplet i vrti): stvarčica podseća na BFG iz Dooma, prilično je ubojita, ima dva vatrena moda i zoom targeting u kojima vam sama označava ciljeve (poput standardnog Far Cry dvogleda).

Osnovni kvalitet Mattoa 4 jeste bogata produkcija koja se u modovima standardnog kvaliteta gotovo nikada ne viđa. Po formi i strukturi sadržaja koji baca pred igrača, po načinu kako mu dozira izazove i kako ga nagrađuje posle njihovog prevazilaženja, Matto 4 se (kao što smo rekli) vrlo malo razlikuje od osnovne single-player kampanje Far Crya. Svi atributi profesionalnog i oficijelnog proizvoda koji bi se mogao prodavati u kutiji su prisutni, sa izuzetkom cene. Zaista je pravo čudo kako je autor samostalno uspeo da napakuje sve što mod pruža, a da pri tom nije poludeo ili digao ruke od neplaćenog posla. No, ukoliko je ovo radio da bi obogatio CV radi eventualnog zaposlenja u igračkoj industriji, onda ga razumemo.

Osnovne mane Mattoa 4 spadaju u prilično laku kategoriju. Pre svega, tu je nekoliko pravopisnih grešaka u cut-scenama sa dijalozima (bićete ih svesni samo ako imate uključene titlove) i nekoliko nivoa čiji naziv ima istu nepravilnost. Druga mana je poluamaterski voice acting za koji je zaslužan konkurs koji je na Web sajtu autor ponudio posetiocima. Džek Karver, koji je u originalu zvučao kao geek zaposlen u „Svetu kompjutera”, sada zvuči kao mešavina Džerija Sajnfelda i Arnolda Švarcenegera, pri čemu se autor iz petnih žila trudio da prikrije nemački akcenat. Ovo je zapravo vrlo simpatično, pogotovo zbog povremenog (nedotupavnog) humora koji provejava kroz njegove rečenice, neveštog nabacivanja koleginici-agentu i smušenih komentara na razne situacije. Ukoliko igranju moda pristupite opušteno, u ovome čak možete i da uživate.

Matto 3 i Matto 4 možete downloadovati sa adrese fc-kartografen.de.vu, a pored njih će vam biti potrebna i puna verzija Far Cryja patchovana na 1.3 ili 1.4. Instalacija je „no-brainer” i svodi se na skidanje *.exe fajla i pritiskanje tastera Next.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
Press Play on Tape

 TEST JOY
Sony PlayStation 3 Premium
Logitech ChillStream
Saitek Impact USB X7-33U
Speed-Link Strike2

 STARO ZA NOVO
Far Cry Matto Mods
Šta mislite o ovom tekstu?

 JA, IGRAČ
Ringleader of the Tormentors

Matto 3:
Veličina:
60 MB
Adresa:
farcry .filefront .com /file /Matto3;43116
Matto 4:
Veličina:
392 MB
Adresa:
fc -kartografen .de .vu
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera