NA LICU MESTA<>
092006<><>

QuakeCon 2006

U znaku Enemy Territory – Quake Wars

Specijalno za „Svet kompjutera” iz Teksasa

Naš izveštač u razgovoru sa Džonom Karmakom
Festival kompjuterskih igara QuakeCon koji se održava u Dalasu (Teksas) svake godine u čast firme id Software obuhvata takođe i turnire, demonstracije revolucionarnih kompjuterskih tehnologija i promociju najnovijih igara. Osim formalnih dešavanja, na QuakeConu se svake godine okupi više od šest hiljada kompjuterskih entuzijasta koji umrežavanjem svojih kompjutera u jednu od najvećih LAN konfiguracija na planeti daju poseban smisao čitavom događaju.

Ovogodišnji, 11. po redu QuakeCon protekao je u znaku veoma značajnih tehnoloških otkrića. Što se tiče samih igara, id Software je prikazao Enemy Territory – Quake Wars. Radi se o igri koja se može opisati kao evolucija i sinteza igara Wolfenstein Enemy Territory i Battlefield 2. Igra je bila dostupna za igranje na mnogim štandovima i njeno prisustvo je napravilo pravu senzaciju među posjetiocima. Dugački redovi sve vreme održavanja QuakeCona (četiri dana) bili su dovoljan pokazatelj eksplozivne igrivosti ove igre.

Enemy Territory – Quake Wars obogaćuje priču Quake serijala tako što vas smešta u usko definisane misije čije je online igranje fokusirano na timski rad i specijalizaciju. Igra je napravljena uz pomoć modifikovanog Doom 3 enginea uz saradnju firme id Software i bivšeg mod tima koji je radio na Wolfenstein Enemy Territory – Splash Damage. Modifikacije koje su uočljive na prvi pogled jesu veće mape, mnogo veći broj detaljnih i uništivih modela, vozila futurističkog izgleda, veće korišćenje fizike i trenutni vrhunac u oblasti korišćenja tekstura – proizvod izumitelja velikog broja tehnologija u programiranju, Džona Karmaka – tehnologija megatexture. U suštini, tehnologija megatexture eliminiše ponavljanje manjih tekstura na mapi što je bila jedna od velikih mana prve verzije Doom 3 enginea koji nije mogao da bude korišćen za pravljenje mapa većih terena. Megatexture omogućava korišćenje jedne ogromne teksture veličine 32.000 x 32.000 piksela koja pokriva čitav teren omogućavajući ne samo prisustvo velikog broja vizuelnih detalja već i kombinovanje zvučnog koda na specifičnim lokacijama mape. Na primjer, hodanje preko jednog djela megateksture (kamenje) uzrokuje formiranje različitih zvukova u poređenju sa hodanjem na drugom djelu iste teksture (trava). Tehnologija Megatexture je veoma efikasna u radu na širokom spektru nivoa kompjuterskih performansi zahvaljujući brzoj kompresiji i dekompresiji.

 
Osim prezentacije Enemy Territory – Quake Wars na QuakeConu je i ove godine bio prisutan štand firme Ageia koja proizvodi procesore koji obrađuju kod fizike u igrama. Za razliku od prošle godine, Ageia je ovog puta osim tehničkih demoa ponudila i nekoliko igara koje uspješno koriste fiziku putem Ageia PhysX PCI kartice u veoma velikom obimu – Bet on a Soldier, Cell Factor, Ghost Recon Advanced Warfighter itd.

Ageina kartica se pokazala kao veoma efikasna ne samo kao dodatak u korišćenju fizike u igrama (sudari velikog broja modela, fluidi, gravitacija) već i u funkciji rasterećivanja i samim tim ubrzanja glavnog i grafičkog procesora.

Intel je na ovogodišnjem QuakeConu napokon dokazao svoju prevlast nad firmom AMD koja je godinama dominirala u primjenjivanju procesorskih tehnologija u igrama. Prezentacija arhitekture i demo najnovije generacije procesora sa duplim jezgrom (Intel Core 2 Duo Extreme X6800) barem u ovom trenutku preletio je iznad najmodernijih dostignuća firme AMD (više o ovoj temi pisali smo u prošlom broju kada smo u redakciji testirali Intel Core 2 Duo).

Osim dostignuća na polju kompjuterskih igara, ove godine su mobilni telefoni zauzeli veoma visoko mjesto na QuakeConu. nVidia je prikazala novi niz 3D akceleratora za mobilne telefone koji su trenutno u opticaju u Japanu i Južnoj Koreji. Radi se o grafičkim čipovima koji omogućavaju ne samo pojavljivanje nove generacije 3D igara na mobilnim telefonima već i gledanje filmova na LCD ekranima koji će ovog puta omogućavati 32-bitnu paletu boja (16,7 miliona boja). Ono što je prošle godine bilo dostupno samo na PSP-u uskoro će biti dostupno na mobilnim telefonima. Fountainhead Entertainment (jedna od kompanija u vlasništvu id Softwarea) predstavila je dvije igre za mobilne telefone na kojima je Džon Karmak lično radio. Doom RPG i Orcs & Elves su dvije veoma dobre igre koje su takođe i uspješna adaptacija starog Doom enginea, preko deset godina starog koda koji je, koristeći 2,5 dimenzije, uspješno implementirao FPS žanr. Iako su obe igre bazirane na veoma limitiranom načinu igranja putem poteza – ovo je revolucionarni primjer koraka dalje od dvodimenzionalnih igara koje su programirane već nekoliko godina u Java jeziku za većinu mobilnih telefona. Doom RPG i Orcs & Elves su rađeni u tehnologiji BREW (Binary Runtime Environment for Wireless), novom jeziku (baziranom na C++) koji je znatno brži od Java jezika u svojoj primjeni na mobilnim telefonima.

Karmak se obratio posjetiocima ovogodišnjeg QuakeCona svojim tradicionalnim jednočasovnim govorom. Teme su bile vezane za programiranje na više procesora i razlike u očekivanjima u poređenju rada sa sinhronizovanim i nesinhronizovanim jezgrima. Karmak je opisao logičnost programiranja na Xbox 360 platformi i ispoljio je određenu dozu sumnje vezanu za efikasno programiranje na Playstationu 3, bazirajući svoje mišljenje na iskustvu vezanom za Playstation 2, kao i za trenutnu arhitekturu koja je dostupna javnosti u vezi sa Playstationom 3. Karmak je govorio i o svom radu u oblasti raketnih tehnologija (Armadillo Aerospace) za istraživanje svemira. Sve to je jasna indikacija njegovog uticaja na mnoge generacije igrača i kompjuterskih entuzijasta u proteklih 15 godina.

Dragan Vasičin iz Zrenjanina osvojio je prvo mesto i njegov wallpaper je krasio sve zvanične displeje
U velikom takmičenju za zvanični wallpaper QuakeCona 2006, Dragan Vasičin iz Zrenjanina je osvojio prvo mjesto i njegov veoma originalno dizajniran wallpaper je krasio sve zvanične displeje na glavnoj bini, monitorima turnira, kao i veliki broj monitora posjetilaca u BYOC (Bring Your Own Computer) sali.

QuakeCon je bio i mjesto velikih i malih turnira koji su ukupno nosili vrijednost 100.000 dolara, koje je obezbjedila nVidia kao jedan od najvećih sponzora.

Osim posjetilaca iz SAD na QuakeConu se svaki godine pojavi veliki broj posjetilaca širom planete (čak iz preko 52 zemlje). Oko 200 dobrovoljaca učestvuje u različitim funkcijama vezanim za formiranje festivala i sve logističke detalje vezane za njegovu realizaciju. QuakeCon je uvjek bio i ostao namjenjen narodnim masama. Za razliku od sajma E3 koji je bio fokus medija dugo godina, QuakeCon ima realnu šansu da postane još veći događaj svjetskih razmjera.

Saša POČEK

 
 AKTUELNOSTI
Osveta besnog pileta, Morski vukovi: Lov na blago

 DOMAĆA SCENA
Roberto Koci („Alien Dominion”)

 NA LICU MESTA
QuakeCon 2006
Šta mislite o ovom tekstu?
Manga i anime u Srbiji

 TEST JOY
Genius MaxFire Blaze2

 STARO ZA NOVO
Oblivion: Unofficial mods
GTA: Long Night

 JA, IGRAČ
Keep me hanging on
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera