![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samostalno kreiranje igre AAA kategorije
SK: Predstavi se našim čitaocima. Roberto: Zovem se Roberto Koci, imam 30 godina, radim kao freelance DTP prelamač. Pasionirani sam programer i igrač sa višedecenijskim stažom na oba polja. Neoženjen i single: sebi ne dozvoljavam emocionalne distrakcije dok ovaj projekat ne privedem kraju. SK: Alien Dominion radiš već više od dve godine? U kojoj meri si zadovoljan postignutim? Roberto: S obzirom na to da sam od nule kreirao sopstveni 3D engine (što je najveći deo posla), finiširao tehničko-konceptualne aspekte igre i solidnu dozu modela objekata i brodova, rekao bih da je najteži deo posla gotov. U ovoj fazi izrade mi je potrebna pomoć vezana za proširivanje baze objekata, teksturiranje, dizajn single-player misija i rad na multiplayeru. Tehničkih prepreka nema, ali ovo ne mogu da uradim sam. To jest mogu, ali onda neću završiti pre 2010. godine. SK: Daj nam malo detalja o zapletu i sadržini igre. Roberto: Alien Dominion je svemirska simulacija „lake” kategorije u kojoj igrač preuzima ulogu bivšeg vojnog pilota koji u ulozi plaćenika dolazi u novootkriveni sektor zajedno sa kolonistima, korporacijama i piratima. Godina je 2784, za svemirska putovanja koristi se odavno razvijena tehnologija zvezdanih kapija; bitka za planetarne resurse između suprotstavljenih frakcija poprima žestoke razmere, dajući priliku igraču da nađe „uhlebljenje” ispunjavajući veliki broj misija, od kojih dobar deo ima random, neskriptovani i opcionalni karakter (odgovor na distress signal trgovačkog broda u dubokom svemiru, na primer). Nalik na Freelancer, igra ima osnovni storyline i fiksne misije koje ga dalje razrađuju. Uporedo sa napretkom kampanje, igrač će postati jedan od ključnih faktora u borbi protiv misteriozne rase aliena koji su dotični sektor eonima ranije „bezecovali” za sebe, označavajući pojedinačne planete marker-artefaktima. Jedan od tih beacona će u toku kampanje biti pronađen i na Zemlji, što će borbi za prevlast čovečanstva dati sasvim novu dimenziju. SK: Koliko vremena će prosečnom igraču biti potrebno za kompletiranje igre? Roberto: Planiram da kampanja ima epski obim i dužinu. Minimum 40 sati za obavezne misije i mnogo više ukoliko igrač želi da se posveti opcionalnim sadržajima. SK: Jesi li našao potencijalnog izdavača koji bi te „uzeo pod svoje” i finansirao rad na finalizaciji projekta? Roberto: Trenutno sam u fazi polupregovora sa nekoliko stranih izdavačkih kuća koje su pokazale interesovanje da ulože novac u Alien Dominion. Ukoliko bih uspeo da obezbedim dovoljno finansijskih sredstava, mogao bih da se kompletno posvetim radu na igri, osnujem sopstveni studio, zaposlim 4–5 ljudi i budem gotov za manje od godinu dana. SK: Po čemu se Alien Dominion izdvaja od sličnih igara? Šta bi izdvojio kao dominantnu karakteristiku igre?
SK: Koje programske alate koristiš? Roberto: Engine sam uradio u C++, za modeliranje je zadužen 3D studio Max, za teksture Adobe Photoshop. Najveći deo posla u ovoj fazi radim uz pomoć context editora koje sam sam napisao. SK: Šta planiraš da radiš kada igra izađe na tržište, a na tvoj račun počnu da kaplju milionski iznosi? Roberto: Ha, ha, ha. Nekoliko meseci odmora na egzotičnom ostrvu biće pravi lek za istanjene živce... Miodrag KUZMANOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |