SpellForce 2: Shadow Wars | Ekipa iz nemačkog studija Phenomic je pre dve godine izdala SpellForce: The Order of Dawn, igru koja je objedinila elemente RPG avantura i real-time strategija. Naravno, pošto se radilo o velikom poduhvatu za jedan relativno nov tim programera, Spellforce je i pored dobre zamisli imao popriličnih problema s gomilom bagova i nerealnim hardverskim zahtevima. Pojavilo se dosta zakrpa pa zatim i dva mission packa tako da se igra na kraju oblikovala u jedan prihvatljiv produkt koji je sa aspekta ideje bio veoma ambiciozan i velikim delom dobro rešen, ali je ipak imao manju količinu neizbežnih greški, što vezano za engine što za korisnički interfejs i samo upravljanje. Phenomic je ovog puta uzeo u obzir feedback velikog broja fanova koje je igra i pored svih nedostataka stekla i sve to lepo zapakovao i izdao u obliku drugog dela, SpellForce 2: Shadow Wars.Igrač, kao jedan od pripadnika naroda Shaikan, ima cilj da spreči uništenje zemlje Eo od strane armije koja sebe naziva Pact i koja je nastala sklapanjem saveza između jednog dela naroda Tamnih Vilenjaka i misteriozne rase Senki čiji je jedini cilj uništenje svih živih bića. Interesentna stvar vezana za narod Shaikan jeste njegova istorija. Nastali su kao eksperiment alhemičara Malacaya i specifični su po tome što kombinuju svoju krv sa krvlju zmajeva, što im daje veliku snagu i jedan vid besmrtnosti. Jedini problem je to što se ne klanjaju nijednom bogu tako da se pridružuju raznim stranama u sukobima u zavisnosti od situacije, ali imaju i običaj da u kritičnim trenucima izdaju svoje saveznike. Zato ćete na početku imati problema da steknete poverenje ostalih frakcija priklonjenih svetlu i da obnovite stare saveze. Prva stvar koja se primećuje jeste veoma lepa grafika i, za razliku od prethodnog dela, igra i sa boljim grafičkim podešavanjima ide sasvim glatko. Prema rečima autora, ovaj deo će biti više RPG i više RTS od prethodnog. Ipak, interfejs i kontrole su pojednostavljeni, što omogućava lako navikavanje i igranje čak i za ljude koji nisu imali prilike da igraju prvi deo. Kao i ranije, na početku kreirate svog avatara, birajući pol i izgled. Napredovanjem kroz igru imaćete mogućnost da učite neke od 100 osobina koje su na raspolaganju, ali pošto svaki heroj ima mogućnost da nauči samo 30 osobina, bićete primorani da se specijalizujete u određenom smeru. Ovo nije problem jer imate mogućnost da kroz igru sakupite još četiri saputnika tako da možete lepo da organizujete vašu grupu. Sami nivoi će biti veći od onih u prvom delu. Izdavanje komandi je pojednostavljeno (što ne znači da je osiromašeno jer je prethodni deo bio nepotrebno zakomplikovan), a i mikromenadžment je pretrpeo manje izmene. Glavna promena je smanjivanje broja resursa koji se koriste sa sedam na tri što umnogome olakšava njihovo sakupljanje i ostavlja vam više vremena da se koncentrišete na treniranje vojske i uništenje protivnika. Za završetak osnovne kampanje biće potrebno 40-50 sati, dok će vam kooperativna kampanja oduzeti 20-30 sati. Treba napomenuti i to da mape nisu iste u ove dve kampanje. Vladislav HERBUT | | |