Malo ko se danas seća originalnog Mortyra, jednog od prvih anti-Wehrmacht shootera nove generacije. Iako je na tržištu debitovala godinu ili dve pre Return to Castle Wolfensteina i Medal of Honora, iako je bila bazirana na zanimljivoj ideji, iako je bila prijatna za oko, igra naprosto nije bila dovoljno dobra sa sadržinske i gameplay strane. Ovaj poludovršeni shooter bio je uniformno popljuvan od strane svih relevantnih kritičara, ostavši upamćen samo kroz gorepomenutu referencu.Sven Mortyr, saveznički komandos norveškog porekla, beše poslat u prošlost da spreči pobedu Hitlerove Nemačke koja je, korišćenjem okultno/naučnofantastičnih metoda, uspela da porazi saveznike... Alternativna, mračna sadašnjost koju ste na kraju prvog Mortyra suzbili u samom korenu nije sasvim nestala s istorijske pozornice, što faktički daje poluplauzibilno opravdanje za nove avanture istog heroja. Ne znamo kako su autori rešili ovaj temporalni paradoks, s obzirom na to da demo verzija igre ne daje ni naznaku predistorije prošlog angažmana niti nagoveštaj nekog flashbacka koji bi objasnio šta se zapravo desilo. Uglavnom, opet ste na tragu nemačkog superoružja u čiju je kreaciju uključen i vaš otac, kao nemački zarobljenik i nevoljni saradnik. Prema rečima autora, finalna verzija će doneti 11 ogromnih nivoa u kojima ćete prokrstariti ratom zahvaćenom Evropom, obići nekoliko ključnih bojišta (Poljska, Grčka...), boriti se on-foot i koristiti nekoliko vrsta prevoznih sredstava, između ostalog i eksperimentalni nemački helikopter „Kolibri” koji nikada nije ušao u operativnu upotrebu. Demo verzija nudi jedan od 11 finalnih nivoa, u kojem vaš avion obaraju iznad Poljske, prisiljavajući vas na padobranski skok usred nemačko-ruske linije dodira na Istočnom frontu. Probijanje kroz rovove i šibanje s Nemcima začinjeno je s malo diverzija u pozadini (miniranje artiljerijskih položaja) i stupanje u radio-vezu s elementima Crvene armije kojoj ćete pomoći u označavanju nekih ciljeva. 3D engine koji pokreće Mortyr 2 je originalno delo programerskog tima (Mirage Interactive), a prvi utisak o njemu glasi: potpuni prosek. Potrebna količina poligona je tu, pixel-shader efekti su prisutni, kao i složeno dinamičko svetlo, ali celoj stvari ipak nešto nedostaje. Izgleda da smo inicijalno razočaranje derivirali iz dva problema: kriminalno loše urađenih eksplozija (i lošeg zvuka koji ih prati) i svojevrsne krutosti i nefleksibilnosti animacije, čega se lako postaje svestan gledajući skriptovane pokrete nemačkih tenkova koji gaze preko rovova i zauzimaju položaj. Kad smo već kod skripta, autorska inspiracija igrom Call of Duty je više nego evidentna: nivo iz demoa se nekako previše trudi da izgleda kao prvi američki nivo CoD-a, sa sve rovovima, saginjanjem, podmetanjem eksploziva pod topove, predefinisanim pojavljivanjem protivnika i kakofonijom na sve strane. Uz odsustvo pravog šmeka, naravno. Prilično smo skeptični u pogledu kvaliteta finalne verzije. Obistinjavanje ili opovrgavanje sumnji trebalo bi da doživimo početkom decembra, kada igra konačno dolazi. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |