International Superstar Soccer 3 |
Svojevremeno najperspektivniji serijal fudbalskih simulacija na konzolama, „Konamijev” International Superstar Soccer (poznatiji po skraćenici ISS), zapetljao se u osrednju arkadnu simulaciju. O tome svedoči i treći nastavak, jamačno najlošije izdanje do sada. Od potencijalno najozbiljnijeg Fifinog konkurenta dobili smo personifikaciju svega lošeg u igri prerađenoj s konzole. ISS 3 je bukvalno preslikan s PlayStationa 2, sa svim manama, lošim upravljačkim sistemom, dugim pauzama za učitavanje i konfuznim menijima koji kao da su osmišljeni da iznerviraju igrača koji očekuje da se opusti i na miru odigra nekoliko utakmica (izuzetak je zanimljiva opcija za kreiranje sopstvenog igrača, od koje ipak nema mnogo koristi).
Poslovično problematičan, kontrolni sistem u ovoj igri je nejasan, neprilagodljiv i odudara od svega što bi se moglo nazvati normalnim. Što se igre tiče, ISS 3 ostavlja utisak nedovršenosti. Iako je u pitanju arkadna simulacija, mnogi elementi igre su preterano pojednostavljeni: dodavanje je problematično i protivnik može lako da preseče loptu čak i kada upošljavate najbližeg saigrača (jačinu dodavanja nasumice određuje računar), AI suparničkih igrača toliko je loš da vaši napadači pred protivničkim golom mogu da rade šta ima je volja. Postići gol iz blizine nije nikakav problem, dok ćete s veće udaljenosti lakše pogoditi pticu u letu nego mrežu. Oduzimanje lopte protivniku je takođe konstantan izvor frustracija, jer je izuzetno teško pogoditi trenutak kada treba da startujete na loptu tako da ne završite sa žutim kartonom pred nosem. Jedino što će vas tokom utakmice povremeno odobrovoljiti su raznovrsni i dobro animirani pokreti igrača. Grafika je daleko ispod standarda koje postavlja FIFA, što se naročito odnosi na neprihvatljivo nisku rezoluciju od 640x480 tačaka i inertnu kameru koja ne može da prati loptu nakom jačih šuteva. Vrhunac tehničkih problema je katastrofalno loša optimizacija, koja se manifestuje drastičnim usporavanjem animacije i „seckanjem” kada se na ekranu nađe veći broj igrača. Taj problem je evidentan i na jačim računarima, čak i kada se sroza kvalitet prikaza. Imajući u vidu činjenicu da „Konami” nikada nije pokazivao previše interesovanja za PC tržište, od ove igre se nije očekivalo previše. I pored toga, ISS 3 nije ni na pragu najskromnijih očekivanja i kao takav ne zaslužuje pažnju. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |