![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||
Činjenica je da upravljačke igre još uvek uspešno odolevaju 3D maniji koja je poslednjih nekoliko godina u potpunosti zahvatila PC igračku scenu, te da se 2D prikaz sporo zamenjuje 3D rešenjima. Osnovna novina koju SimCity 4 donosi tiče se upravo grafičkog prikaza koji je u potpunosti redizajniran, a pokreće ga svež engine pisan tako da zadovolji najmodernije igračke zahteve. Kao rezultat napora programera novi SimCity krasi veoma lepa grafika sa svim odlikama 3D tehnologije, ali sa nekoliko ograničenja. Naime, sam teren urađen je u 3D dok su objekti, korišćenjem specijalne tehnologije, dodatno modelovani kako bi još lepše izgledali jer današnja tehnologija prikaza 3D objekata ne bi mogla da zadovolji zacrtane želje autora. Ovo je pored atraktivnog izgleda donelo i ograničenja koja se ogledaju u nemogućnosti slobodnog rotiranja (predefinisana četiri položaja) i zumiranja igračkog polja (sekvencijalno u pet koraka) kao i drastičnim usporavanjem igranja gomilanjem objekata na ekranu. Ako se bez potpune slobode rotiranja i zumiranja još i može, širenjem grada ćete sasvim sigurno shvatiti da se bez brzine ne može. Igranje postaje suviše naporno čak i na daleko jačim mašinama od preporučene i prvenstveno se odražava na skrol ekrana. Međutim, nivo detalja neće ostaviti ravnodušne ni one sa najvišim standardima, a posmatranje života grada izbliza otkriva koliko je truda uloženo ne bi li sve izgledalo savršeno. Detalji poput rada gradskih ekipa na terenu, igranja dece u parkovima, odigravanja utakmica na sportskim terenima, gradskih pobuna, spektakularnih jurnjava žaca i loših momaka, jurnjave za domaćim životinjama po avliji itd. učiniće da većinu vremena provedete igrajući na maksimalnom zumu. Posebnu poslasticu donosi smena dana i noći jer se po ulicama pali osvetljenje, na automobilima farovi a grad polako počinje da pada u san posle uzavrelog dana. Za razliku od toga, smena godišnjih doba i vremenskih uslova nije prisutna pa će se igranje, bar što se tiče vremenskih (ne)prilika, svesti na idealne uslove. Zbog natrpanosti ekrana detaljima i hardverske zahtevnosti programeri su morali da učine još jedan ustupak kako bi igra radila iole prihvatljivom brzinom. Gradske oblasti su znatno smanjene u odnosu na one iz prethodnih nastavaka i vrlo brzo je moguće da vam ponestane prostora za izgradnju.
Za razliku od prethodnih nastavaka u kojima je bilo moguće odigrati i tematske misije sa striktno definisanim zadacima, SimCity 4 omogućava isključivo slobodno igranje. Možda vam se ovakav pristup učini pomalo dosadnim i nedovoljno izazovnim, ali uveravamo vas da ćete sami sebi biti dovoljan protivnik. Tome u prilog ide i podatak da je igra prilično teška (nema biranja nivoa težine) i dok se ne naviknete na osnovne zakonitosti dešavaće se da po nekoliko puta krenete od početka. Koncept slobodnog igranja ne zasniva se na igranju jedne mape (scenarija) već čitave oblasti na kojoj se nalaze polja koja pojedinačno mogu da predstavljaju gradsku oblast. Na početku oblast je potpuno prazna, bez ijednog seoceta, grada ili bilo kakve druge strukture. Pre početka gradnje ostavljena je mogućnost geografskog doterivanja (peglanja) terena pa se od ravničarskog terena za tili čas mogu napraviti planinski masivi, od pustare oblast prepuna flore i faune itd. Kada na jednoj oblasti postavite grad, mogućnost peglanja terena svodi se na rudimentalni nivo i grandiozne izmene više nisu moguće. Gradovi međusobno mogu da stupe u interakciju što već samo po sebi donosi dovoljno veliki izazov pa vam ni protivnici nisu potrebni. Pored osnovnog Maxislanda postoje još pet oblasti (Berlin, San Francisko, London, Njujork i Fairview) koje su sasvim dovoljne za početno uigravanje dok ne počnu da stižu dodaci koje su programeri u skorije vreme obećali (proverite adresu www.
U svakom momentu igraču na raspolaganju stoje svi relevantni podaci o trenutnom raspoloženju građana i njihovim potrebama koje su grupisane u šest oblasti (okolina, zdravstvena zaštita, sigurnost, saobraćaj, obrazovanje i vrednost zemljišta). Pored toga postoji informacija i o potrebi za specifičnim gradskim zonama u vidu malog dijagrama, a tu je i niz važnih podataka od kojih u mnogome zavisi vaša popularnost među građanima (zagađenje vazduha i vode, nivo radijacije, zaštita od vatrene stihije, energetska pokrivenost terena...). Savete možete da dobijate i od svojih pomoćnika u oblasti planiranja gradnje, finansija, energetike, javne bezbednosti, zdravstvene zaštite i obrazovanja, javnog transporta i očuvanja životne sredine. Međutim, najzanimljiviju stvar predstavlja mogućnost importovanja likova iz The Sims čijim praćenjem tačno možete iz prve ruke da saznate kakvo je raspoloženje među građanima. Neiskusne igrače obradovaće to što je pristup svim navedenim podacima izuzetno jednostavan i konačno više nema potrebe za lutanjem kroz more opcija. Zaštitni znak SimCity serije igara do sada su bile nesreće koje mogu da pogode gradove i izazovu razaranja i paniku među populacijom. One su prisutne i sada u proširenom i još spektakularnijem izdanju nego ranije. Iako ne vidimo razlog da na grad koji ste sa mukom gradili obrušavate bedu, moguće je izazvati pad mateora, pojavu vulkana, tornado, udar groma, zemljotres, napad robota (valjda iz svemira) ili se možete igrati piromana i podmentuti požar. Zanimljivo je što izazivanjem tornada na primer isti možete „šetati” po omraženom vam kraju i brstiti sve što vam se nađe na putu. Tek da vidite šta robot sve može! Jasno je da SimCity 4 zaslužuje epitet velikog hita. Ispeglan izgled, odlična muzička podloga i zvučni efekti, raznolikost i brojnost građevina i neponovljiva atmosfera doprineće da igranje bude zanimljivo u veoma dugom vremenskom periodu. Da nije propusta koji se tiču enginea koji pokreće igru i evidentne težine u ovladavanju sistema zarađivanja novca, ocena bi bila i veća. Ovako, ostaje nam da toplo preporučimo igru svim ljubiteljima mikromenadžerskih ostvarenja, ali i onima koji se u budućnosti spremaju za poziv gradonačelnika! Verzija igre koju smo probali nakon instalacije odnela je 950 MB slobodnog prostora na hard disku, a da bi se pokrenula nije zahtevala CD u CD-ROM uređaju. Vladimir PISODOROV |
| ||||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |