TEST PLAY<>
022003<><>

Highland Warriors

Oni vole zvuk gajdi, velike mačeve i karirane suknjice (zbog slobode pokreta i lakoće pokazivanja zadnjice neprijatelju, naravno), a u slobodno vreme takmiče se u bacanju omanjih bandera i pokazuju neviđen apetit ka punjenim ovčijim iznutricama. Pogađate, govorimo o škotskim ratnicima, popularnim gorštacima.

Borba škotskih klanova za nezavisnost proteže se od prvih sukoba sa Piktima početkom devetog veka do finalnih bitaka sa Englezima početkom četrnaestog veka. Posednji period ove borbe proslavljen je filmom „Braveheart” te i nije toliko čudno da su dizajn i atmosfera Highland Warriorsa prilično inspirisani ovim filmom. Ipak, ovaj RTS nemačkih kompanija „Soft Enterprises” i „Data Becker” obuhvata mnogo širi period škotske istorije nego što je prikazano u slavnom filmu, i pre, i posle smrti legendarnog Vilijema Volisa.

Priča se odmotava kroz kampanju od trideset misija u kojoj igrač, jednu po jednu, vodi sve četiri frakcije koje se javljaju u igri, klan MekKej, zatim Engleze, klan Kameron i na kraju klan MekDonald. Kao što je i za očekivati, Englezi imaju tehnološki najnaprednije jedinice, što naravno ima svoju cenu. Takođe mudar vođa engleske armije iskoristiće podatke o neprijatelju koje mu pružaju špijuni. Svaki od tri škotska klana ima potpuno različiti pristup neprijatelju. Sušta suprotnost Englezima su klasični, arhetipski gorštaci koji pripadaju klanu Kameron. Jedinice ovog klana su najjednostavnije i najjeftinije u igri, ali ako borcima klana Kameron nedostaju finese, to nadoknađuju sirovom snagom i svojom brojnošću. Snaga klana MekDonald leži u njihovim trgovačkim veštinama. Zbog kontakta sa Englezima tehnološki su napredniji od ostalih klanova, a svoju malobrojnost nadoknađuju regrutovanjem stranih plaćenika. Pri stvaranju poslednjeg klana dizajeri igre su sasvim odstupili od istorijskih činjenica jer se klan MekKej oslanja na mistične moći. U redovima ovog klana nalaze se jedince poput druida i čarobnjaka.

Ekonomski aspekt igre zasniva se na šest resursa: hrani, zlatu, drvetu, mâni, i metalnoj i kamenoj rudi. Sakupljanje resursa obavljaju seljaci koji mogu da se specijalizuju za jednu od ovih dužnosti što daje interesantnu taktičku stranu ekonomskom delu igre. Tako npr. farmer može postati specijalista za kopanje zlata ili cepanje drveta što će mu omogućiti da taj jedan resurs skuplja mnogo efikasnije, ali kada će biti neupotrebljiv za ostale dužnosti. Slično radnicima i vojnici unapređuju svoje karakteristike sticanjem iskustva što vas podstiče da ih što duže držite u životu. Vojsku možemo provizorno da podelimo na pešadiju, kojicu, strelce i magijske jedinice i svaka grupa ima svoje prednosti i mane na bojnom polju, mada se ponekad čini da su strelci prejaki u odnosu na ostale. Prisustvo heroja u RTS-ovima je sada već normalna pojava, no heroji u Highland Warriorsima su slavne istorijske ličnosti kao što je sam Vilijem Volis koji poboljšava napadačke sposobnosti svojih saboraca ili engleski kralj Edvard I čije prisustvo na bojištu uliva strah u kosti protivnika, tera ih u bekstvo (i pretvara u lak plen za velške strelce sa dugim lukovima).

Veoma lepo implementirano je i menjanje godišnjih doba u okviru samih misija što pored uživanja za oko ima mnogo dublje posledice po samu igru. Tako je po snegu sakupljanje resursa otežano, sve jedinice su sporije i slabije u borbi, a pojedini delovi mapa poput planinskih prolaza prohodni su samo leti što može biti posebno nezgodno tokom velikih opsada kada vam je pojačanje preko potrebno.

Tehničkom aspektu igre, kao što je često slučaj kod igara koje viđamo u poslednje vreme, nedostaje doslednost kvaliteta. Upravljački interfejs još je jedna svetla tačka ove igre, radi veće preglednosti bojnog polja možete sami da proizvoljno rasporedite sve ikone na ekranu po svom ukusu. Što se grafike tiče, Higland Warriors će vam oduzeti dah. Predivno 3D okruženje sa detaljnim objektima, jedinicama i građevinama sa pokretnim delovima su jednostavno neverovatni, a potpuna sloboda rotacije kamere i zumiranja dozvoliće vam da svaki detalj pogledate iz neposredne blizine. Sem očiglednih strateških svrha ovo pokretanje kamere posebno dolazi do izražaja u brojnim in-engine sekvencama koje viđamo tokom svake misije.

Problemi nastaju kada se u toku bitke na ekranu nađe veći broj jednica što izgleda previše napreže „Soft Enterprisesov” engine Atlas, pogotovo na sporijim mašinama. Zvuk nije impresivan kao grafika, ali nenametljiva muzika sasvim lepo uvodi u očekivano epsko okruženje. Sa druge strane simpatični glasovi sa originalnim škotskim akcentima i ambijentalni zvukovi sa svakom većom bitkom, nažalost, polako postaju sve monotoniji. Još jedna čudna stvar je veštačka inteligencija koja jedinicama daje određeni stepen autonomije, tako je AI ponekad zadivljujuće kompetentan, a ponekad tragičan.

Dragan KOSOVAC

 
Impossible Creatures
Freelancer
Rise Of Nations
Highland Warriors
Šta mislite o ovom tekstu?
SimCity 4
Europa 1400: The Guild

MINIMUM:
Pentium II/400 MHz, 128 MB RAM-a, 16 MB VRAM-a
OPTIMUM:
Pentium IV/1.4 GHz, 256 MB RAM-a, 64 MB VRAM-a

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera