TEST PLAY<>
062001<><>

Gangsters 2

Početak zanimacije sa Gangsterima 2 nije obećavao neku specijalnu zabavu: radikalno izmenjena filozofija i mehanika igre, pojednostavljeni interfejs i real-time strateški pristup imaju malo toga zajedničkog sa kompleksnom upravljačkom simulacijom koju je predstavljao prvenac. Izgleda da se takva kompleksnost nije svidela prevelikom broju igrača, koji su se (prema rečima samih autora) konstantno spoticali o rogobatni, složeni i loše dokumentovani interfejs. Gansterima je zamerano i odsustvo kontrole van faze planiranja, pomalo apstraktni ciljevi igre i potreba za natprosečnom pažnjom pri projekciji radne nedelje i rasporedu ljudstva. Jedino što im niko nije osporavao jeste neodoljivi šarm.

Momci iz „Hothouse Creationsa” su pri razvoju nastavka sve to uzeli u obzir i stvorili drugačiji, ali objektivno, mnogo pristupačniji, zabavniji i upravljivi hibrid. Tako da je naše prvobitno razočarenje bilo samo posledica nekoliko planski pojednostavljenih sati igre, namenjenih upoznavanju sa galerijom opcija koje ćete postepeno uzimati u obzir. Kada se situacija ozbiljnije zakuvala, na površinu je izbila bogata, složena i lepa srž igre.

Literarna podloga je klasična mafijaška vendetta. Umesto u kožu etabliranog gangstera iz originala, ulećete u lakovane cipelice mladog Džoija Bejna, koji po povratku iz vojske saznaje da mu je otac preminuo usled akutnog trovanja olovom. Momak odlučuje da preuzme porodični biznis, povrati kontrolu nad očevom organizacijom u rasulu i ultimativno smakne Frenkija „Stoneface” Konstantina, kapoa velikog kartela koji je započeo krvavi lanac. Put od rodnog Bafalo Folsa do glavnog grada okruga Nju Temperans biće dugačak, težak i veoma rizičan. Grad za gradom, banda za bandom i konstantna borba za teritoriju stoje između našeg junaka i osvete.

Umesto jedne velike nelinearne mape, Gangsters 2 poseduje klasičnu kampanju sa zadatim brojem misija. Igra je koncipirana kao suma malih ciljeva (gotovo questova), koji u globalnoj perspektivi odmotavaju fabulu i tok radnje usmeravaju u zacrtanom smeru. Početni zadaci su relativno jednostavni. U prvoj misiji treba da u roku od 48 sati pronađete i eliminišete neposredne izvršioce ubistva svog oca, bez mnogo razmišljanja o ekonomiji, regrutaciji novih članova bande i logistici uopšte. Ciljevi i metodi izvršenja progresivno će se usložavati do stepena kada ćete morati da vodite računa o bukvalno svim aspektima života i rada „familije”: investiranju u legalni i ilegalni biznis, organizovanju akcija, podmićivanju policije i sudstva, planiranju rata protiv suparničkih gangova i određivanju pravih ljudi za određene zadatke („Luca Brasi sleeps with the fishes...”).

Teritorija koju kontrolišete u okviru određenog grada podložna je mnogo dinamičnijim promenama nego u prethodnom nastavku. Protivničke „biznise” možete preuzimati na silu i koordiniranim akcijama za nekoliko minuta preuzeti veliki deo urbanog kolača u određenom naselju (u prvim Gangsterima teritorija je predstavljala zonu koju uspešno reketirate, i koja se kao takva jako sporo menjala). Zona koju kontrolišete, osim mogućnosti za veću zaradu podrazumeva i lojalnost subjekata koju su tu nastanjeni. Ako kontrolišete okolinu policijske stanice i redovno podmićujete šefa, momci u plavom će efektivno raditi za vas – hapsiti i napadati protivničke pulene i zažmuriti na ilegalnu pecaru koju možda vodite u komšiluku.

Sistem kontrole nad bandom je neposredan. Umesto planiranja i efekata koji su zavisili od individualnih atributa svakog ganstera, ovde ćete ih u neposrednom, real-time maniru usmeravati da rade tačno određenu stvar – poslaćete ekipu da bombom raznese protivnički kupleraj, drugoj ćete narediti patrolu oko svog štaba, trećoj da preotima teritoriju... U slučaju bilo kakve opasnosti, momke u svakom trenutku možete pregrupisati i vratiti nazad u bazu (u prvom delu nisu odustajali od borbe bez obzira na potencijalno nepovoljni ishod). Ovakav tip kontrole postao je moguć redizajnom sistema manipulacije ljudstvom: u svakom trenutku možete imati maksimalno osam poručnika (gangstera), od kojih svaki može da vodi četvoricu anonimnih momaka („muscle”).

Četrdeset ljudi pod neposrednom komadom, uz iznajmljene čuvare i patroldžije oko određenih lokacija (koji rade automatski) je jedina armija na koju možete računati. Pri uspešnom kompletiranju svake misije, dobićete određenu količnu experience poena koje možete iskoristiti za „budženje” karakteristika svakog od osmorice ključnih faca u organizaciji, čime ćete dodatno modifikovati bandu po sopstvenim željama (i kukati ako vam ubiju pažljivo odnegovanog poručnika).

Gangsters 2 je igra sa kojom treba imati strpljenja. Prevaziđite eventualno početno razočarenje i zagrebite ispod površine, uvidećete da se radi o kvalitetnom i zaraznom proizvodu koga nećete lako iskašljati iz sistema.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Myst III: Exile
Conflict Zone
Gangsters 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Asterix Mega Madness
Microsoft Train Simulator
Half-Life: Blue Shift
Europe Racer
Offroad Redneck Racing
Echelon
Eurofighter Typhoon
Leadfoot: Stadium Offroad Racing
Power Spike Pro BEACH Volleyball
Last Half of Darkness
Roland Garros 2001
Fly! II
Star Trek: Voyager Elite Force - Expansion Pack
Pearl Harbor: Zero Hour
Necronomicon: The Dawning of Darkness

MINIMUM:
Pentium 2/266 MHz, 64 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 3/500 MHz, 128 MB RAM-a

85

Softver ustupio „NT soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera