
Većina igrača danas će reći da su potezne strategije žanr koji umire. Sa prodorom treće dimenzije u RTS igre izgleda da je došlo vreme da se i 2D strategije u realnom vremenu povuku sa pozornice. Warlords Battlecry jeste 2D RTS, ali to na znači da je u pitanju neinventivna igra, naprotiv. Battlecry može da se pohvali zavidnom količinom duha i igračkom atmosferom koja često nedostaje u vizuelno raskošnijim 3D naslovima.
Da na početku smirimo fanatične poklonike poteznih Warlordsa, Battlecry ne znači smrt „SSGovih” poteznih naslova, a Warlords 4 je već u pripremi. Ono što povezuje Battlecry sa ostalim igrama iz Warlords serijala je svet u kom se radnja odvija. Priča počinje da proročanstvom o dve suze koje će pasti sa neba i njihovoj izuzetnoj moći koja može da uništi zemlju. Kada dva meteora stvarno donesu moćne kristale sukob sila dobra i zla je neminovan. Priča se odmotava kroz animacije između misija kao i kroz dijalog između likova u toku svake misije, a na sredini kampanje možete da birate da li ćete krenuti stazom svetla ili ćete se prikloniti mračnoj strani. Ono što izdvaja Battlecry iz gomile generičkih strategija u realnom vremenu su heroji. Kao i u poteznim Warlordsima, heroj je na početku fizički slaba jedinica, ali njegova snaga u borbi leži u uticaju na jedinice kojima komanduje. Zavisno od svojih karakteristika i veština svaki heroj poseduje komandni radijus u kom može da baca čarolije i popravlja statistike svim prijateljskim jedinicama. Vaš heroj je takođe i graditelj i može da pravi sve objekte osim zidova i obrambenih tornjeva. Između misija vaš heroj napreduje zavisno od stečenog iskustva. Heroja oblikujete usmeravajući ga u jednu od četiri osnovne i šesnaest podklasa. Razvojem dodatnih veština stičete nove prednosti bilo da se one odnose direktno na borbu ili vam olakšavaju graditeljski deo. Tako npr., ako ste dobar trgovac, sve strukture i jedinice će vas manje koštati, što je veoma korisno jer resursi ne rastu na grani. Zapravo, resursi rastu na poljančetu u obliku rudnika zlata, kristala, kamena i gvožđa koje koristite automatski kada ih konvertujete tj. pridobijete za vašu stranu. Konverzija je veština koja je rezervisana samo za heroje i generale, najnaprednije jedinice svake rase, i na taj način ne samo što dobijate kontrolu samo nad rudnicima već možete i da protivnicima ukradete njihove građevine. Heroj je i jedinica koja raspolaže sa najvećim arsenalom čarolija, do osamdeset tri, podeljenih u devet sfera magije. Čarolije možete naučiti trajno između misija ili u toku borbe u odgovarajućim građevinama. Koje ćete čaralije koristiti zavisi od klase heroja. U Warlords Battlecry postoji čak devet strana. To su ljudi, varvari, patuljci, visoki, šumski i mračni vilenjaci, nemrtvi, minotauri i orci. Svaka strana raspolaže sa karakterističnim kontingentom jedinica i građevina i sve imaju specifične zavisnosti od jednog tipa resursa. Tako vilenjaci najviše troše kristale, a minotauri kamen. Interesantno je da su neke jedinice i strukture prisutne u redovima više rasa. Tako npr. sve strane mogu da regrutuju zmajeve, najsnažniju jedinicu u igri, a samo patuljci i minotauri mogu da naprave krčme koje povećavaju moral jedinicama. Sve u svemu kroz igru se provlači preko četrdeset građevina i preko devedeset jedinica. Određeni broj jedinica su tzv. saveznici i ne možete da ih regrutujete ni u jednoj građevini. To su demoni, anđeli i elementali koje možete magijski da prizovete ili će vam se pridružiti nakon uspešno završenog kvesta. Kvestovi u strategiji u realnom vremenu? Da, kvestovi koje vaš heroj dobija u svetilištima, hramovima, oltarima i piramidama, baš kao i u potezanim Warlordsima. Zadaci variraju od uništavnja određenog broja protivničkih jedinica ili građevina do odgonetanja zagonetki koje, iako na engleskom, nisu previše teške. Kao nagradu ćete osim snažnih jedinica dobijati i resurse i magične predmete koji dodatno popravljaju karakteristike vašeg heroja. Još jedna stvar koja je preneta iz poteznih predaka je ozloglašeno Warlordovsko vektorisanje. Dok je u poteznim igrama ova opcija kvarila balans, u realnom vremenu sasvim solidno funkcioniše. Vektorom pomerate lokaciju na kojoj se pojavljuju jedinice regrutovane u vašim građevinama. Na ovaj način nove jedinice će same doći na „vruća mesta” tj. neće stajati besposlene u bazi. Heroj nije jedina jedinca koja stiče iskustvo. Sve jedinice u igri mogu da napreduju osam nivoa i dobijaju prateće bonuse. Nakon svake misije kompjuter će vam dati osam najsnažnijih jedinica koje možete da uvrstite u svoju pratnju. Te jedinice možete opet da koristite u drugim misijama, a možete i da im date ime po želji. Animacije i replike jedinica su urađene odlično od džina koji se češka dok je gladan do zombija koji pokušava da zadržu glavu na ramenima (bukvalno). Tu su i harpije koje citiraju Šekspira i nestrpljivi ličevi („Toliko smti, a toliko malo vremena”). Pomalo razočarava osrednja muzika koja prati tako dobro urađene glasove i počinje da nervira nakon pola sata igre. Iako su priča i akcija u kapmanji sasvim solidni dugoročna vrednost Battlecrya dolazi od generatora mapa za skirmish protiv kompjutera ili preko mreže. AI je veoma kompetentan, a dva obrambena tornja koje dobijate badava na početku su sasvim dovoljni da spreče raš u prvih deset minuta dok ne stanete na noge. Uz igru se dobija i editor mapa i kampanja za one za željom da ispričaju sopstvenu priču. Pored podešavanja mape, težine i broja protivnika možete da birate između dvanaest uslova pobede. Tako osim opšteg uništenja možete da se takmičite ko će pre da izgradi palatu ili sakupi više resursa u datom periodu. Warlords Battlecry pokazuje da je dobra ideja važnija od praćenja tehnološkog trenda po svaku cenu. S druge strane, čini se da je igra za 2D RTS ipak previše hardverski zahtevna, što je pored monotone muzičke pratnje glavna zamerka ovoj igri. Dragan KOSOVAC | | |