TEST PLAY<>
082000<><>

Combat Mission: Beyond Overlord

Žanr poteznih strategija je gotovo nestao, načinivši mesto RTS hibiridima nacifranim 3D grafikom. Obeshrabrene malom prodajom, velike firme su se povukle, ili rasformirale svoje dizajnerske timove, pa je sve ostalo na malim programerskim firmama. „BattleFront” je jedna takva grupa. Jeste da su mali i neugledni, ali su izdali najbolju poteznu strategiju 2000. godine.

Combat Mission obrađuje period posle iskrcavanja Saveznika u Normandiju, i bitkama koju se se desile u tom vremenskom periodu. Iako su tada Nemci bili saterani u ugao, borili su se duplo žešće, nanevši neke od najtežih gubitaka Saveznicima. Za to vreme, Saveznici su imali premoć u snabdevanju, oružju (brojčano, ne i kvalitativno) i popuni. Sve ove činjenice, kao i mnogo drugih detalja je pažljivo utkano u ovu stratešku simulaciju. Tri ključna elementa Combat Missiona su 3D bojno polje, istovremeno povlačenje poteza i realna vidljivost neprijatelja (true line of sight). Zajedno, ova tri elementa kreiraju vrlo realnu i lepu strategiju.

Inicijalno, imate na raspolaganju sedam kampanja i/ili 45 solo misija koje možete odigrati u ulozi Saveznika (Amerikanci, Britanci, Francuzi, Kanađani i Poljaci:)) ili Nemaca. Ukoliko vam je to malo, uz igru ide i editor, koji vam dozvoljava da do detalja postavite bojno polje i trupe koje ćete upotrebiti. Pored svega toga, na Internetu možete naći kolekciju korisničkih mapa, koje uopšte ne zaostaju za onima koje imate u igri.

Kako se potezi istovremeno odgiravaju, prvo će te vi, pa onda AI odigrati, tj. izdati naredbe, da bi se onda bitka odvijala pred vašim očima. Tokom tog perioda moguće je pauzirati, premotati unapred ili unazad ili pregledati celu bitku detaljno, da biste videli gde ste pogrešili. Isto tako, pošto je bojište u 3D-u, možete zumirati ili rotirati kameru do mile volje. S obzirom da imamo posla sa najboljom grafikom u jednoj poteznoj strategiji, mnogo ćete vremena provesti gledajući kako vaš Tigar rastura Šermana u param-parčad. Kako se potezi povlače simultano, nećete moći kao pre (u npr. Panzer Generalu) da pošaljete jeftinu jedinicu u izviđanje, a ostatak snaga za njom, znajući da će AI prvo gađati najistureniju jedinicu. AI je definitvno ozbiljan protivnik (ne kao čovek, ali ume da bude izrazito nezgodan), ne vara, tj. ne zna gde su vaše trupe, ali odlično izviđa i izvodi vrlo gadne kontraudare. Po samom sistemu igranja Combat Mission je nasličniji Steel Panthersima, jer su bojišta i jedinice slične veličine. Komandovaćete vodovima ili manjim jedinicama, ali nikada nećete preći formacijski nivo bataljona. Ako vam se to čini malo, sačekajte dok se upustite u planiranje napada. Tada će vam svaka jedinica izgledati neverovatno velika i važna. Snajperi, antitenkovske jedinice, pešadija, razne vrste tenkova i pomoćnih vozila, sve će vam to biti na raspolaganju. Motorizovana pešadija će imati dve vrste karakteristika, jednu kada je u vozilu, a drugu kada je iskrcana. Naravno, i komande se razlikuju od jedinice do jedinice. Pored standardnih (trči, kreći se, stani...) postoje i dosta egzotične (sakrivanje, zaseda). Za tenkove postoji poseban set specifičnih komandi (hull down-spusti kupolu). Drugi vrlo bitan element je moral. Jedinice sa velikim moralom će lako nadvladati nadmoćnijeg protivnika, izdržati baraž ili napredovati, dok će regruti u istim uslovima panično zatabanati prema pozadini. Zato treba povremeno rotirati ili odmarati jedinice. Vrlo bitnu ulogu igraju komandanti (squad leader) čije prisustvo podiže moral i borbenu efektivnost jedinice. Njihov gubitak ćete sigurno osetiti u sledećoj bici. Ulogu komandira imaju i štabovi (headquoters) koji pored bonusa jedinicama mogu da služe i kao osmatrači za artiljeriju.

Da bi ste napali neprijatelja prvo morate da ga nađete. Još bolje bi bilo da znate brojčanu jačinu, naoružanje i druge karakteristike. Za razliku od ostalih igara, ovde ćete se mukotrpno baviti skupljanjem informacija. Izviđanje će biti sastavni deo vašeg borbenog angažmana. Čak ćete dobijati izveštaje da su vaše jedinice čule neprijatelja. Dok ne identifikujete jedinicu, ona će biti predstavljena generičkim simbolima.

Grafika i zvuk možda nisu na nivou Quakea 3, ali su zato vrlo umešno odrađeni. Spuštajući se na nivo vojnika, možete tačno videti koje brdo štiti vašu pešadiju, da li je rov za tenk dovoljno dubok i da li su vaši bazukaši zauzeli najbolje mesto. Eksplozije, dimna zavesa, kao i sama vozila su veoma lepo modelirani. Ipak, povremena preklapanja tekstura i slični grafički bagovi kvariće kompletan doživljaj. Za vreme izvođenja poteza zvukovi će vas oduševiti. Od daleke tutnjave pozadinske artljerije, do rike Tigrovog motora, sve zvuči veoma realno.

Combat Mission pripada novom talasu poteznih strategija koje dizajniraju nezavisni izdavači, sa ciljem da se dopadnu pravim stratezima, a ne ljubiteljima Deer Huntera. Za sve dodatne informacija pogledajte zvaničnu web stranicu (www.battlefront.com/products/worldwar/cm).

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Diablo II
Deus Ex
Shogun: Total War
Vampire: The Masquerade - Redemption
Icewind Dale
FLY! 2K
Terminus
Combat Mission: Beyond Overlord
Šta mislite o ovom tekstu?
Star Trek: Klingon Academy
Empire of the Ants
Dark Reign 2
The Dukes of Hazzard

MINIMUM:
Pentium/200 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a

90

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera