![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
4. poglavlje: Monsters
Abnaksusova kuća nalazi se na lokaciji „City Green”. Zakucaj na vrata i uđi. Pričekaj nekoliko trenutaka dok se ambasador ne pojavi, a zatim razgovaraj sa njim o svemu. Saznaćeš za legendu o bogu koji je pao sa neba u more. Poseti Brajana Vesthausa. On će ti reći da je čuo da negde žive krilati ljudi. Idi do hrama i tamo popričaj sa Tobijasom. Na mapi će se tada pojaviti lokacija „Enclave” na kojoj se nalazi gradska biblioteka. Izađi iz hrama i idi do pijace. Trgovcu mapama pokaži otpremnicu koju je potpisao Vesthaus i dobićeš novi zadatak. Pošto sada konačno imaš lokalni novac, možeš da odigraš igru sa čašama. Naravno, zabavljač će pokušati da te prevari i zato uradi sledeće: kada on od tebe zatraži da odabereš čašu ispod koje je skriven novčić, klikni odvijačem na sve tri čaše. Ona koja se pomeri je prava. Odaberi je i dobićeš nagradu – kalkulator. Vrati se u krčmu i potraži Tun Lulek kojoj treba da isporučiš mapu. Saznaćeš da je ona u gradu i da traži posao. Idi do starog mornara i zatraži da ti ispriča priču o „bogu koji je pao sa neba”. Saznaćeš za postojanje strašnih morskih bića po imenu „Mermens”. Sada je vreme da posetiš gradsku biblioteku. Idi do lokacije „Enclave” i siđi niz stepenište. Razgovaraj sa sveštenikom i od njega zatraži da pogledaš knjige. Na raspolaganju će ti biti mnogo knjiga (pokrivaju mnoge teme koje si do sada načeo), ali samo je jedna veoma bitna. To je knjiga koja govori o letećim bićima. Pogledaj je i saznaćeš za ostrvo Alais. Kada završiš sa čitanjem knjiga, idi na dokove i traži od kapetana da te preveze na Alais. On će te odbiti iz tri razloga: ne duguje ti ništa, ne može da pokrene brod jer nema vetra i nedostaje mu navigator. Starog mornara upitaj kako da se ukrcaš na brod. On će ti reći da doneseš njegovu Pticu. Idi do zabavljača i trampi Pticu za odvijač. Popričaj sa Pticom i saznaćeš njeno ime – Vrana. Odnesi je mornaru i on će ti reći da se u razgovoru sa kapetanom pozoveš na njega. Vrati se do kapetana i reci mu da stari mornar želi da naplati stari dug. Tako si rešio prvi problem. Pogledaj mapu i videćeš lokaciju „Road North”. Idi tamo i uđi u šumu. Na samom ulazu stići će te Vrana koja će od sada postati tvoj stalni saputnik. Kad god ti je potrebna njena pomoć, dovoljno je da odsviraš kratku melodiju na flauti. Zađi dublje u šumu i srešćeš malog Ben–Bandua. On će ti se požaliti da traži izgubljenog brata. Kada on ode, razgovaraj sa Vranom. Pokušaj da pređeš most, ali ćeš videti da je srušen. Vrati se jednu lokaciju nazad i naići ćeš na staricu. Prihvati da joj pomogneš i doprati je do kuće. Uđi unutra. Kada bakica ode, pogledaj zeleni orman. Uzmi metlu i pomoću nje obori orman na zemlju. Pojaviće se Bandu–uta, izgubljeni Ben–Banduov brat. Popričaj sa njim. Pokupi lobanju sa stola i koristeći je razbij staklo na prozoru. Uzmi Bandu–uta i pomozi mu da prođe kroz prozor. U tom momentu starica će se vratiti i pretvoriti se u čudovište. Kada te ono pojuri, pomeri klimavu dasku pored stola. Izađi iz kuće. Napolju će te dočekati Ben–Bandu. Prati ga do njegovog sela. Tamo prvo razgovaraj sa starešinom, zatim sa Vranom, Bandu–utom i Ben–Banduom. Nakon toga uđi u rupu (Spirit Dig) i lezi na krevet. 5. poglavlje: There and Back Again Ujutro izađi iz rupe i ponovo se obrati starešini sela. Reci mu da su te u toku noći posetili duhovi njegovog plemena. On će u tebi prepoznati lik o kome govore proročanstva njegovog naroda i daće ti prvi deo diska. Probudi Vranu i uputi se prema močvari. Pređi most i nastavi desno (ne obaziri se na činjenicu da ćeš uz put izgubiti otpremnicu). Na proplanku uzberi ružičasti cvet. Popni se uz brdo i ugledaćeš leteći zamak. Siđi u podnožje, priđi statui i dodirni je. Desno ćeš videti grm sa plodovima. Pokušaj da priđeš grmu, ali ćeš početi da toneš. Pozovi Vranu i zatraži da ti donese jedan plod. Pomešaj plod sa ružičastim cvetom i mešavinu iskoristi na statui. Ona će nakratko oživeti. Tu ćeš saznati priču o zlom alhemičaru koji živa bića pretvara u kamen, a njihove duše skladišti u posebnom kristalu. Kada se stepenice spuste, uđi u zamak. Pogledaj statuu malog gargojla i stavi mu novčić u ruku. Statua će se okrenuti. Ugasi oba plamena (duni u njih) i videćeš kako će se jedna vrata „probuditi”. Priloži još jedan novčić i, kada se statua ponovo okrene, pokupi so i biber. Veliki gargojl drži peščani sat. Okreni sat i videćeš kako se stepenice podižu. Popni se uz njih pre nego što se vrate u početni položaj. Pokušaj da uzmeš list papira koji leži ispred ogledala, ali će te u tome sprečiti tvoj sopstveni odraz. Pokucaj na susedna vrata i otkrićeš novi peščani časovnik. Okreni ga, brzo idi levo i pređi preko malog mosta pre nego što nestane. Nastavi dalje levo i naći ćeš se ispred novih vrata. Upotrebi biber na njima i ona će se otvoriti. Uđi u podnožje tornja. Pokušaj da se popneš uz stepenice koje vode u toranj i pojaviće se čarobnjak. Popričaj sa njim i izazovi ga na dvoboj. Daj mu kalkulator. Posle animacije popni se na vrh tornja. Najpre pokupi četiri čarobna sastojka. Prvi se nalazi iza zavese, drugi stoji na polici, treći ćeš naći kada pomeriš lobanju, a četvrti leži pored kotlića. Pregledaj ih pažljivo i na osnovu njihovih osobina možeš zaključiti sledeće: plavi sastojak je led (odnosno katalizator), zeleni sastojak je paukova mreža, žuti sastojak je svila, a beli sastojak - oblaci. Pogledaj knjigu magija i videćeš da je stranica iscepana. Ipak, recept za nevidljivost ti je dostupan (oblaci + mreža + led). Dakle, stani ispred kotlića i u njega sipaj sledeće sastojke, držeći se tačnog redosleda: beli, zeleni i plavi. Dobićeš napitak za nevidljivost. Vrati se u foaje zamka i priđi ogledalu. Iskoristi napitak nevidljivosti na sebi i pokupi list papira. Ponovo idi do tornja, pogledaj knjigu magija i upotrebi list na knjizi. Sada ćeš moći da napraviš ostale napitke. Najpre napravi napitak koji se sastoji od žutog, belog i plavog sastojka. Popij ga i postaćeš neobično lak. To će ti omogućiti da skočiš visoko i pokupiš još jedan sastojak (crveni – vatra) koji stoji na vrhu velike police. Preostaju ti još tri napitka. Recept za napitak koji stvara vetar glasi: belo, crveno i plavo, eksplozivni napitak se pravi od duple doze crvenog i plavog sastojka, a za „binding” napitak ćeš koristiti zeleni, žuti i plavi sastojak. Pogledaj ružičasti kristal koji sjaji. Upotrebi na njemu prvo „binding”, a zatim eksplozivni napitak. Otvori prozor iza zavese i pozovi Vranu. Popričaj sa njom, daj joj epruvetu sa napitkom koji stvara vetar, i reci joj da ga prospe negde iznad oblaka. Sledeća scena zatiče te na farmi pored grada. Idi na dokove i popričaj sa kapetanom. Reci mu da si porazio čarobnjaka i da si oslobodio vetar. On ti neće poverovati i zato mu pokaži epruvetu sa napitkom koji stvara vetar. Ostaje ti još da nađeš navigatora. Idi do krčme „The Journey Man Inn” i ženi ispred šanka daj mapu. U toku razgovora ponudi joj posao navigatora. Ona će prihvatiti i otići u luku. U hramu popričaj sa Tobijasom. On će ti reći da ti je predodređena sudbina Trinaestog Čuvara (Thirteenth Guardian) i daće ti talisman (Talisman of the Balance). Vrati se do luke i reci kapetanu da si spreman za put. 6. poglavlje: The Chaos Storm Zaviri u bure sa jabukama i pokupi jednu. Popni se stepenicama na most. Pogledaj providnu kuglu i shvatićeš da je to kompas. Prvo popričaj sa kapetanom, a zatim sa Tun Lulek. Pitaj je na koji način funkcioniše kompas. Siđi na glavnu palubu i tog trenutka ćeš saznati da nailazi oluja. U potpalublju pokupi sekiru. Na džaku sa brašnom videćeš crva. Sažvaći jednu bombonu do pola i ljepljivu masu zalepi na džak. Crvić će se ulepiti i moći ćeš da ga uzmeš. Iskoristi ga na jabuci. Vrati se do kapetana, pokaži mu jabuku i reci da su se zalihe jabuka ucrvljale. Kapetan će tada otići. Sada predloži Lulekovoj da je odmeniš na mestu navigatora. Kada ona ode, iskoristi talisman na kompasu. Tun će se ubrzo vratiti. Reci joj da misliš da je brod skrenuo sa kursa i ona će izvršiti korekciju. Takođe, reci joj da se približava oluja. Nakon animacije, vrati se na most i skini talisman sa kompasa. Kapetan će to primetiti i oduzeće ti ga. Siđi u potpalublje i pogledaj sanduk. Pokušaj sekirom da razbiješ katanac. Nažalost, sečivo će udariti u dno broda i... 7. poglavlje: A Deep Blue Mirror
Vrati se u grad i popričaj sa njim. Ispostaviće se da razgovaraš sa kraljicom. Uzmi kristal iz niše u zidu i pokaži ga kraljici. Pokušaj da pokupiš koplje, ali ti to neće biti dozvoljeno. Idi do mesta gde se nalazi školjka i razgrni morsku travu. Naći ćeš drugi kristal. Ponovo pomeri travu i otkrićeš ulaz u pećinu. Uđi unutra i pokupi još dva kristala. Pogledaj oltar. Da bi ga aktivirao, potrebno je da postaviš četiri kristala i tri prstena u tačan položaj. Obrati pažnju na simbole u uglovima oltara. Ideja je da kristale postaviš tako da simboli koji su ispisani na njihovim stranicama odgovaraju susednim simbolima. Prema tome, postupi na sledeći način: prvi kristal (koga si uzeo iz kraljičine odaje) postavi u donji desni ugao i rotiraj jednom, drugi kristal (koga si pokupio među morskom travom) stavi u gornji levi ugao i rotiraj jednom, treći kristal postavi u gornji desni ugao i rotiraj dva puta, a četvrti spusti u donji levi ugao i rotiraj dva puta. Sada je na redu rotiranje prstenova. Prsten najmanjeg obima ostaje na mestu. Sledeći prsten po veličini, koji je označen sličicom „Maerum”, rotiraj dva puta, prsten sa simbolom ptice rotiraj takođe dva puta, a najveći prsten (vatra) rotiraj tri puta. Sve rotacije su su smeru kretanja kazaljke na časovniku. Konačno rešenje prikazano je na sledećoj slici: Kada se oltar aktivira, pećinu će obasjati svetlost. Pregledaj sve crteže na zidovima, uključujući i simbol na zidu u levom delu ekrana. Vrati se u grad i obavesti kraljicu o otkriću. Ona će ti tada dozvoliti da uzmeš koplje. Pokupi ga, doplivaj do skloništa i nastavi desno. Ugledaćeš olupinu broda. Pokušaj da uđeš u utrobu, ali će se pojaviti ogromna riba. Ubij je pomoću koplja. Pregledaj lešinu i pokupi zub morske nemani. Uđi u unutrašnjost broda i pokupi talisman. U pećini sa oltarom upotrebi talisman na simbolu. Otvoriće se mala niša u kojoj ćeš naći polovinu jednog dela diska. Vrati se do kraljice i pokaži joj sledeće predmete: zub, talisman i parče diska. Razgovaraj sa njom i ona će organizovati tvoje prebacivanje na ostrvo Alais. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |