![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Dočekasmo najzad i oficijelni „nastavak”. Reč nastavak stoji pod navodnicima zato što Total Annihilation: Kingdoms, sem nekoliko elemenata, nema ničeg zajedničkog sa starijim bratom. Ono što se poklapa, to je kvazi-trodimenzionalna morfologija terena i full 3D jedinice koje vam stoje na raspolaganju, pa donekle i engine (koji je pretrpeo modifikacije radi ograničene upotrebe efekata 3D akceleracije). Zaplet i protagonisti su dijametralno suprotni, a umesto galaktičke balade o sukobu dobrih i loših robota, ovde imamo pravi festival mača i magije. Sve kreće od odluke Imperatora zemlje Darien, čarobnjaka Garakajasa, da svoje carstvo podeli na četiri provnicije, od kojih bi svaku dao na upravu jednom od potomaka (dvoje su poklonici svetla, a dvoje fanovi mraka). Harmonična situacija je trajala sve do onog trenutka kada je imperator iznenada nestao, što su zla sestra i gori brat (Triša i Loken) iskoristili za iznenadni napad na kraljevstva najbližih srodnika. Dalji razvoj situacije zavisi od vas, odnosno, od vaše sposobnosti da pomognete svakome od njih pojedinačno. Iako poseduje četiri skoro sasvim različite rase, TA: Kindoms ima samo jednu kampanju, tokom koje ćete naizmenično preuzimati ulogu gazde jedne od sukobljenih strana, makljati se sa drugima, i linearno graditi priču koja vrlo brzo postaje interesantna! (Iako moja malenkost ne spada u vatrenog ljubitelja zmajeva & tamnica, mora se priznati da je fabula urađena majstorski, sa fenomenalnim obrtima, bogata tenzijom i brojnim lirsko-epskim crticama koje, za promenu, ne deluju naivno.) Između svake misije sleduje FMV sekvenca solidne dužine, urađena u obliku srednjevekovnog murala sa prizorima bitaka i dešavanja vezanih za priču, dok vam baršunasti glasovi iz pozadine odmotavaju klupko zapleta. Svaka od rasa (kraljevstava), u skladu sa svojom ideologijom i geografskim poreklom poseduje i unikatne jedinice kao sopstveno obeležje: vojska Aramona bazirana je na klasičnim vitezovima, konjanicima, strelcima i artiljerijom; pomorsko kraljevstvo Veruna ima predominatnu mornaricu na uštrb kvalitetnih kopnenih boraca; Zhon, ta slavna zemlja zveri koristi najrazličitije oblike šumskih karakondžula (ovo kraljevstvo uopšte ne poseduje građevine, već jedinice štancuju neke vrste „krotitelja” zveri). Konačno, tu je i zla provincija Taros, koja svoje armije popunjava zombijima, kosturima i svim zamislivim oblicima „undead” rezervista. Kroz solidnih (iako lakih) 48 misija ćete imati sasvim dovoljno prilike da ih dobro upoznate. Jedini resurs bitan za igru je „mana”. Nju skupljate postavljanjem magičnih obeliska (lodestones) na za to predviđenim mestima (nešto kao metal extractori iz Total Annihilationa). Neprestano se obnavlja, a dinamika priliva zavisi jedno od broja (a kasnije i vrste) obeliska koje uspešno ekspolatišete. Svaka građevina i zverka inicijalno zahteva investiranje određene količine, koja je proporcionalno veća zavisno o stepena „opakosti” kreature (nažalost, jedino po ceni jedinice možete da zaključite o njenom kvalitetu, pošto nikakva statistika o vrsti i snazi napada ne postoji). Vizuelno gledano, te jedinice su posebna priča: u pitanju su ultra-kompleksni 3D objekti, čija animacija i izgled nemaju nikakvu konkurenciju među standardnim RTS igrama. Kvalitet najviše dolazi do izražaja kod mnogobrojnih „letelica”, od kojih se po lepoti izdvajaju zmajevi, orlovi i grifoni. Malo je reći da su fenomenalni! Na našu veliku žalost, sve ove lepe stvari će igračima sa ovih prostora ostati u domenu zamišljenog. Zašto? Iz prostog razloga, zato što trenutno na tržištu ne postoji konfiguracija na kojoj će Kingdoms raditi pristojno! Verovali ili ne, na Pentiumu 2/450 MHz, sa 128 MB RAM-a i dve Voodoo 2 kartice u SLI režimu, igra se vuče kao crv čim se na ekranu nađe dvadesetak iole komplikovanijih jedinica! (na usenetu smo našli momka koji poseduje overklokovani Pentium 3 (550 MHz), 256 MB RAM-a i Rivu TNT 2 ULTRA, i koji kaže da sve još uvek ne izgleda onako kako bi trebalo!!!). Autori igre za performanse okrivljuju DirectX 6, koji po njima, jako loše manipuliše velikim teksturama. Šta je zaista posredi, pokazaće vreme. Ako posedujete spravu približnu ovoj iz donjeg info-boxa, slobodno zaboravite na TA: Kindoms. Duplo jači procesor sa minimum 4 puta više memorije jedino dolazi u obzir! Nazdravlje. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |