![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Motiv „Rata svetova” u čuvenoj radio-emisiji Orsona Velsa o invaziji sa Marsa digao je na noge pola Amerike. Kasnije su nastali filmovi, mjuzikl i TV serija o kojoj se malo zna. 1978. godine, poznati muzičar Džef Vejn otkupio je nominalna prava i na osnovama romana snimio najprodavaniji album u svojoj karijeri. Muzičke numere povezane su sonornim glasom Ričarda Bartona, koji prepričava ključne segmente romana. Na kraju dvadesetog veka, decenijama stari rukopis ponovo je zaživeo u elektronskim medijama, ovog puta u obliku igre za PC računare. Izrade igre latio se renomirani „Rage” (Incoming), u saradnji sa Džefom Vejnom, čija muzika (remiks numere „The Eve of War”) prati igru (Vejn je kao suvlasnik imao pravo veta na izradu igre, pa je to iskoristio da se svojom muzikom uključi u projekat). The War of The Worlds predstavlja real-time strategiju u C&C stilu koja svojim kvalitetom zaslužuje mesto u samom vrhu ovog žanra. Radnja se odvije u Engleskoj, na smiraju devetnaestog veka. 1898. godine, bežeći sa svoje umiruće planete, populacija Marsovaca započela je invaziju na Zemlju. Prva na udaru je Britanska imperija, najmoćnija svetska sila tog vremena. Igra ne prati striktno radnju romana, tako da njen tok zavisi samo od igrača. U igri je moguće preuzeti komandu nad osvajačkim snagama sa Marsa ili stati u odbranu Zemlje. Postoji samo jedna kampanja, bez predefinisanih misija. Tok igre je potpuno nelinearan, a razvoj situacije zavisi od odnosa snaga na terenu. Nijedna od strana nema neku početnu prednost, a uspešnost igranja, kao i u drugim RTS igrama zavisi od kontrole i balansa istraživačkog, proizvodnog i vojno-strateškog domena. Bez obzira koju ste kampanju izabrali cilj je isti - uništiti protivničku glavnu bazu. Kroz sjajnu kombinaciju strateških i akcionih komponenti, uz izgled u Total Annihilation stilu, ova igra garantuje dužu zabavu. Tok događaja pratite preko dve mape. Ratna mapa omogućava uvid u stanje resursa, proizvodni proces i sve druge menadžerske poslove, kao i kretanje borbenih jedinica. Borbena mapa donosi vrlo lep renderovan pejsaž u kome su svi elementi predstavljeni 3D objektima, a gde preuzimate neposrednu kontrolu nad izgradnjom objekata i odvijanjem bitke. Kad obe strane uspostave tvrđu kontrolu nad linijom fronta, počinje iscrpljujuća borba. U početku se akcije zasnivaju na taktici „udri i beži” u pograničnoj zoni. Kad se jedna od strana oseti dovoljno moćnom, počinje veliki obračun. Teritorija koju kontroliše igrač podeljena je na nekoliko sektora pri čemu svaki od njih ima svoju bazu. Kad protivnik osvoji bazu, automatski gubiti mogućnost odbrane i napadanja sa te teritorije. Ključ uspeha je, kao i u sličnim programima, kontrola resursa. Svaka strana ima po tri vrste resursa, za ljude to su olovo, nafta i ugalj, a za „Velike Zelene” bakar, teški elementi i ljudska krv (!). Prirodne izvore možete eksploatisati samo sa teritorija na kojima imate komunikacionu bazu. Mašine i objekti namenjeni obradi resursa predstavljaju najvitalnije elemente koje treba braniti po svaku cenu. Brzina protoka vremena određuje se preko skale u gornjem desnom uglu ekrana, pri čemu treba biti pažljiv sa ubrzavanjem vremena pre početka bitke. Kroz nekoliko alarmnih poruka (koje uključujete preko menija) bićete informisani o stanju svojih jedinica i kada ste zaokupljeni drugim poslovima. Interfejs je lep i intuitivan, sa vrlo malo ekranskih opcija, čime je čitav ekran predviđen za mapu (u rezoluciji 800x600 sa 16-bitnom paletom to stvarno lepo izgleda). Raznovrsnost vozila, jedinica i objekata sasvim zadovoljava savremene kriterijume. Tehnološka razvijenost predstavlja glavno oružje Marsovaca, ali s druge strane daleko mobilniji ljudi mogu za kraće vreme proizvesti više borbenih mašina. Što se jedinica tiče, ljudima nedostaju pešadijske formacije, što pomalo začuđuje (mada, kakve bi bile šanse mali pešadinaca prema ogromnim monstruma sa susedne planete?). Od velike važnosti su i odbrambene jedinice i oruđa koja se postavljaju na graničnim zonama (mine, ograde i slično). Njihova proizvodnja relativno kratko traje, ali mogu osetno usporiti napredovanje neprijatelja kad zagusti. Grafika i zvuk su, uz ideju i interfejs, glavni aduti igre, a prigovori se mogu uputiti na sporost učitavanja i neprijatna usporenja koja se pojavljuju kad se na ekranu nađe veći broj objekata. Lep dizajn, bogate renderovane mape, 3D objekti, različiti ambijenti tokom borbe (dan i noć) i odlična AI rutina kao šlag na torti čine dobitnu kombinaciju uz koju The War of The Worlds možemo preporučiti svim ljubiteljima strateških igara u realnom vremenu. Još ako volite H. Dž. Velsa... Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |