TEST PLAY<>
031999<><>

Pinball Arcade

Društvu izdavača kvalitetnih fliperskih simulacija nedavno se pridružio i slavni „Microsoft”. Pinball Arcade ni u kom slučaju nije još jedna klasična simulacija nekada najpopularnije zabave u luna parkovima. Pre svega, ovaj program se mora odvojiti od arkadnih igara kakve su Balls of Steel ili Tilt!, koje ne simuliraju stvarne mašine i koriste elemente kakvi se u realnim okolnostima nikada ne bi našli. Takođe, nije odgovarajuće ni eventualno poređenje sa simulacijama poput Pro Pinball serije firme „Empire Interactive” koja donosi samo fiktivne table. „Microsoft” je u ovom slučaju preduzeo sasvim novu strategiju napravivši svojevrstan paradoks - Pinball Arcade se može smatrati do sada najoriginalnijim fliperom za PC računare, premda je urađen kao kompjuterska kopija postojećih tabli!

U pitanju je kolekcija od sedam licenciranih tabli koje prate evoluciju flipera u Americi. Kroz ovu „interaktivnu lekciju iz istorije flipera” upoznaćete najslavnije mašine firme „Gottlieb”, jednog od najvećih svetskih proizvođača flipera. Najstarija tabla datira još iz 1931. godine, kada je Dejvid Gotlib (David Gottlieb) dizajnirao prvi aparat pod imenom Baffle Ball. Ostatalih šest tabli prate naredne dekade koje su donele inovacije u dizajnu i načinu igranja flipera, koji su se tokom ovog perioda drastično izmenili.

Izrazita raznovrsnost ponuđenih flipera ponajviše se ogleda u jedinstvenom osećaju koji prati igranje svakog od njih. Svaka tabla ima svoje specifičnosti i potpuno drugačiju strategiju igranja, tako da je jedini uniforman princip ne dozvoliti loptici da prođe između ručki. Različite tehnike igranja detaljno su objašnjene u uputstvu koje se nalazi u sastavu igre. Brojne korisne instrukcije pomoći će vam da razvijete pravi osećaj tokom igranja, a objašenjena je i po neka caka za „čupanje” teških loptica. Sem toga, svaki od flipera je detaljno prodiskutovan i ilustrovan, a najkorisnije je objašnjenje sistema bodovanja na osnovu koga ćete lako formirati strategiju za igru.

Table zauzimaju čitav ekran u rezoluciji od najmanje 800x600 tačaka (sem ako vaš monitor nije limitiran na VGA rezoluciju), sjajno su dizajnirani i potpuno pregledni. Fizički model je doteran do tančina, pa se ni u jednom momentu ne može videti neki paradoksalni pokret ili neprirodna putanja loptice. S druge strane, kretanje loptice se u najvećem broju slučajeva brzo „provali”, pa se relativno lako mogu oformiti „šeme” za postizanje bodova (na kraju, to je i osnovni princip na svakom fliperu). U svakom slučaju, interakcija loptice sa elementima table savršeno je precizna i sa te strane nemamo zamerki.

Grafika je fotorealistična, sve table su maksimalno doterane i nema nijednog detalja koji je loše nacrtan. Najveći adut sa tehničke strane predstavlja sjajna muzička podloga koja prati starije flipere i predstavlja popularnu muziku iz perioda u kome je fliper napravljen, što ukupni doživljaj čini kompletnim. Zvučni efekti su isto tako preneti sa originalnih mašina i dobrog su kvaliteta. Još jedan element uzdiže ovu igru iznad konkurencije, a to je realističnost u dizajnu kartica za odbrojavanje bodova na starijim aparatima (čak morate čekati da se brojač resetuje na nulu pre nego počnete sa novom igrom, baš kao na stvarnim fliperima). Upravljački interfejs je standardan za ovu vrstu igara, a pored tastature podržani su i džojstik, odnosno džojped.

Sve table predstavljaju savršene kopije realnih „Gottliebovih” flipera koji su na neki način predstavljali prekretnicu u razvoju ovih aparata u periodu dugom oko pola veka (Baffle Ball kao prvi prototip flipera, Humpty Dumpty kao prvi fliper sa ručkama i Haunted House kao prva tabla sa tri ručke). Baffle Ball je napravljen davne 1931. godine i predstavlja tablu bez ručki. Cilj je smestiti lopticu u pregrade koje donose različit broj bodova, što se radi podešavanjem jačine izbačaja (inače, ovo je bila omiljena zabava Amerikanaca tokom velike ekonomske krize). Humpty Dumpty (1947) pored ručki donosi i rupe za izbacivanje loptice i kružne staze, a izluđivaće vas veliki razmak između ručki zbog koga ćete gubiti mnogo loptica. Knock Out (1950) je posebno interesantan jer uvodi „arkadnu” komponentu u pozadinu (animiran boks-meč čiji tok zavisi od vaše umešnosti i bodovnog salda). Slick Chick (1963.) donosi nove elemente u vidu rampi, kartica i centralne rupe preko koje možete dobiti nagradnu lopticu. Spirit of 76 (1976.) obeležili su Džon Glen i Dejvi Kroket kao prvi popularni likovi koji su poslužili kao „protagonisti” jednog flipera. Haunted House (1982.) je prvi fliper sa tablom u tri nivoa koji je doneo i neke novine u sistemu bodovanja. Cue Ball Wizard (1992,) jedan je od najsloženijih flipera u istoriji koji ima „misije”, tj. zadatke koje treba ispuniti. Kao što vidite, izbor tabli je prilično bogat i šarolik.

Ako želite da naučite nešto više o istoriji flipera i tehnikama igranja ili jednostavno tragate za novim iskustvom u ovom žanru igara, Microsoft Pinball Arcade je pravi izbor. Ako, pak, ne spadate u red iskrenih ljubitelja simulacija flipera, nećete se pokajati ni ako je zaobiđete.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Alpha Centauri
Profitania Deluxe
Robosaurs Versus the Spacebastards
Apache Havoc
Falcon 4.0
Cluedo: Murder at Blackwell Grange
Pinball Arcade
Šta mislite o ovom tekstu?
Quest for Glory V: Dragon Fire
King’s Quest 8: Mask Of Eternity
Starcraft: Brood War

PLATFORMA:
Pentium/90 MHz, 16 MB RAM-a

Oficijelni softver dobili smo od firme „Microsoft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera