Heroes of Might & Magic V: Hammers of Fate | Pre nešto manje od dva meseca dobili smo peč za HoMM V koji je konačno ispeglao propuste koji su promakli čak tri puta ranije i doneo map editor. Sada smo sa prvom oficijelnom ekspanzijom dobili sedmu frakciju, automatizovani generator mapa i, naravno, nastavak epske priče o žiteljima Ashana.Pošto je izbavljena iz zarobljeništva, ali ne i od uticaja Kha-Beletha, kraljica Izabel počinje sa progonom svih stanovnika Grifinske imperije koji se ne uklapaju u njen novi plan. U Imperiji počinje građanski rat, a pobunjenici sklanjaju svog prestolonaslednika, princa Andreja, kod svojih severnih suseda, patuljaka. Istovremeno u podzemlju, Thralsai, vođa gotovo potpuno istrebljenog klana Soulscar, sprema osvetu protiv Raelaga. Shodno ovoj priči, Hammers of Fate donosi kampanju sa petnaest misija podeljenih u tri poglavlja. Prvo vodite Imperiju, zatim patuljke i na kraju mračne vilenjake. Od samog početka kampanje vidi se koliko su u Nivalu uznapredovali u korišćenju ove platforme za ispredanje odlične priče. Dizajn misija je i dalje svež i interesantan. U skladu sa temom građanskog rata, Imperija sada ima dva seta unapređenih jedinica – sa jedne strane staru postavu iz originalne igre, a sa druge su Izabeline „poboljšane” trupe. Iako Enforcer, Crosbowman, Battle Griffin, Vindicator, Zealot, Champion i Fallen Angel koriste iste modele kao njihovi pandani, samo sa novim skinovima, njihove drugačije statistike i specijalne sposobnosti daju im poseban identitet. Nažalost, ili verovatno na sreću zbog balansa, ove jedinice nisu dostupne igračima u multiplejeru. Najveći dodatak igri jeste patuljački Fortress, nova frakcija sasvim skladno uklopljena među ostalih šest. Njihovim herojima, Runemagovima, specifična veština jeste Runelore. Ova veština omogućuje jedinicama pod Runemagovom kontrolom da koriste rune. Rune su u osnovi kratkotrajna borbena unapređenja za jedinice, a za njihovu aktivaciju ne koristi se mana, već resursi. Kao što se magije uče u Mage Guildu, tako se rune uče u Runic Shrineu, takođe do petog nivoa. Što se tiče Fortressove postavke, to je u principu očekivana mešavina melee jedinica, gađača, konjice (koja istina jaše medvede) i magova. Ono što zapada u oči jeste da Fotress apsolutno nema letače, čak i njihovi vatreni zmajevi pešače u bitku. Srećom, Thaneovi svojim teleportom donekle nadoknađuju ovaj propust. Sa tehničke strane, prvo treba pomenuti generator mapa. Iako koristi šablone i samim tim nije potpuno nasumičan, ovaj generator stvara odlične igrive mape. Takođe se čini da je AI dobio malo unapređenje. Za kraj, uz istu hardversku zahtevnost kao pre, iz nekog razloga mape se sada učitavaju osetno duže nego u originalnoj igri, a čekanje sedam kompjuterskih protivnika da završe poteze na XL mapi skoro da može da se meri poglavljima knjiga koje čitate u tom periodu. Bilo je potrebno skoro pola godine da Heroji V postanu kompletna igra. Ko je u tom periodu uložio malo truda da ovlada igrom dok je Nival ispravljao solidan broj propusta, može odmah da se prepusti čistom uživanju. Ako pak niste mogli da podnesete grube ivice originalnih Heroja V, sada ćete se oduševiti – pred nama je naslov koji može da se igra kao Heroes III u svom najslavnijem periodu. Jedini problem koji sada ostaje jeste organizovati ljude i dovoljno slobodnog vremena za novu sesiju Heroja. Dragan KOSOVAC | | |