Dungeon Siege 2: Broken World | Tajming nije mogao biti gori. Trava se još nije pošteno oporavila otkako je Titan Quest protutnjao bojnim poljem, a Broken World na megdan stiže jašući engine koji sada još samo njegovi tvorci smatraju lepim. Dungeon Siege polako gradi reputaciju serijala koji na papiru ima sve potrebne sastojke da postane megahit, ali ga večna slava uporno nekako zaobilazi. Kvaliteta ne fali, kvantiteta takođe, sve je zategnuto, ispolirano i umiveno, ali nekakve varnice jednostavno nema. Ovo se možda bolje oseti tokom igranja nego što se može pretočiti u reči. Ista stvar važi i za ovu ekspanziju.Broken World nudi oko deset sati tranžiranja monstera, novu pričicu i šaku pristojnih noviteta. Posle kataklizmičnog finala s kraja Dungeon Siegea 2, svet Arane je u rasulu, a vaš trijumf nad Valdisom izgleda više kao Pirova pobeda. Ispada da vam je izmakao jedan od crnih magova koji, po prirodi posla, pokušava da prizove nekakvo drevno zlo i uništi svet. U međuvremenu, okolna fauna se dodatno izvitoperila, taman toliko da izazov bude veći, a stari znanci steknu poneku novu karakteristiku. Neki od protivnika sada eksplodiraju kada umru, drugi su brži ili zadaju više damagea po udarcu, a treći su otporni na određen tip oružja. Kretanje od nule ne dolazi u obzir: moguće je ili importovati svog junaka iz originala ili odabrati jedan od šest gotovih likova. Opcija za kreiranje friških avatara postoji, ali u tom slučaju morate prvo da pređete Dungeon Siege 2. Pošto se ponuđeni likovi nalaze na 39. nivou, verovatno je bolje da uvezete starog heroja koji će u većini slučajeva imati više iskustva i bolju opremu (naravno, ovde se podrazumeva da iz nekog razloga već godinu dana držite instalaciju DS2 na disku). U suprotnom, težina igre bi mogla neprijatno da vas iznenadi. Nije loša ideja da se obrati dužna pažnja na raspored članova družine i njihovu opremu kako vas horde jačih protivnika ne bi preplavile. Pejzaži kroz koje ćete se kretati nisu toliko upečatljivi kao što su bili u originalu, što se posebno odnosi na generičke pećine. Tražili ste, dobili ste – zbog velikog interesovanja fanova, dodati su patuljci kao nova rasa. Zahvaljujući specifičnostima sistema „levelovanja” u DS2, odabir ove rase se svodi više na estetski momenat nego na praktične razlike u pristupu igranja. Takođe su uvedene dve nove hibridne klase, Blood Assassin i Fist of Stone. Prva kombinuje baratanje dalekometnim oružjem i ofanzivnim magijama, dok druga miksuje nature magiju i borbu prsa u prsa. Obe ove klase su prilično zanimljive i, što je još bolje, dostupne su i u originalnoj avanturi. DS2 engine svoje korene vuče još iz 2002. godine, što se jasno odražava na kvalitet grafike. Svakojaki svetlosni efekti tek delimično maskiraju isprane teksture i uglaste face, ali zato često smetaju da se jasno razaznaju dešavanja na ekranu. Đorđe NAGULOV | | |