
Ustrojstvo urbanog saobraćaja u dalekoj budućnosti neizostavan je deo vizije tvoraca modernih SF filmova. Način na koji su ulice futurističkih metropola zamislili autori filmova „Blade Runner” i „Fifth Element” posebno je interesantan, jer podrazumeva antigravitaciona vozila koja se kreću po vazdušnim koridorima u nekoliko nivoa, između velelepnih solitera ukrašenih neonskim reklamama. Nakon New York Racea (SK 01/2002), prve simulacije vožnje smeštene u takvo fiktivno okruženje, iz „JoWooda” dolazi i igra koju krasi slična ideja, ali složenija konstrukcija.
Beam Breakers igrača stavlja u kožu pridošlice koji u Neo Yorku, najvećoj metropoli XXIII veka, traži svoje mesto pod suncem, obavljajući poslove za pripadnike lokalne bande. Svoj uspon na lestvici kriminala zasnivaćete na uspešno obavljenim poslovima čiji će se karakter tokom igre menjati – počećete kao raznosač pica u sporom vozilu, a završiti u visoko rizičnim jurnjavama s policijom i pripadnicima protivničkih bandi. Za privikavanje na kontrolni sistem predviđen kratak Tutorial, u kome su objašnjeni osnovni principi vožnje, poznati svakome ko je barem jednom zaigrao neku arkadnu simulaciju vožnje. Od standardnih opcija prisutne su još i pojedinačne trke i slobodna vožnja, koja će poslužiti kao uvertira za kampanju, sačinjenu iz velikog broja kratkih misija rastuće težine. S tehničke strane, Beam Breakers neće oduševiti, ali ni razočarati, mada je bilo prostora za više pozadinskih detalja i bogatije teksture koje bi bolje dočarale glamur ulica Neo Yorka. Slično se može reći za zvuk i kontrolni sistem, koji nije bitnije evoluirao od onog u New York Raceu. Iako je prvobitno bilo najava da će se među upravljačkim uređajima naći i miš koji bi umnogome olakšao orijentaciju vozila u prostoru, kontrole su ipak svedene na tastauru i nekoliko najosnovnijih komandi. Fluidnost animacije očuvana je i na slabijim konfiguracijama, a postoji i dovoljan broj opcija za modifikaciju kvaliteta prikaza, kako bi se izvukao koji frejm više. Dobra ideja i ambiciozno zamišljen sistem misija, koga su programeri „Similisa” uspešno predstavili još u Driveru, u ovom slučaju nisu dobili kompletnu realizaciju. Jednoličnost, površan interfejs i sterilna atmosfera lišena bilo kakvih inovacija učinili su Beam Breakers opcijom za zabavu na kratke staze. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |