KOMPJUTERI I FILM Lepota nesavršenog
Devetog novembra, nakon tri godine čekanja i neprestanog negodovanja fanova (uglavnom varijacije na temu: „Zašto to ne može brže?”), druga sezona animirane TV serije „Arcane” započela je emitovanje na striming servisu Netflix. Kao i original tri godine ranije, devet epizoda druge sezone postavljeno je na servis u tri dela, od po tri epizode, tokom tri subote u novembru. Neko bi rekao da je to idealan način da ljubitelji ovog serijala, a i kvalitetne animacije i dobrog pripovedanja imaju dovoljno vremena da uživaju u epizodama, pogledaju ih drugi ili peti put i podele svoje utiske sa celim internetom. Nakon finala, u ustima je ponovo ostao gorko-slatki ukus. Sa jedne strane, veličanstvena priča Jinx i Vi, odnosno gradovima Piltover i Zaun je zaokružena, ali svakako ne mora da bude završena. Sem toga, ljudi u studiju Riot i njihovi kolege iz francuske animatorske kuće Fortiche svesni su, kao i brojni fanovi igre League of Legends, da u Runeterri postoji još mnogo junaka i lokacija na čijim pričama mogu da se izgrade nove sezone TV serijala. Nažalost, stvaranje takvog nastavka zahteva rad od bar još tri godine. Dok se pripremamo za to novo, dugo čekanje, možemo da se zapitamo zašto je „Arcane” toliko dobar i zašto njegovim autorima treba tri godine za animaciju devet epizoda TV serije? Specifičan način animacije odgovoran je za to što stvaranje devet epizoda jedne sezone traje čak tri godine... U šali može da se kaže da je sve počelo daleke 2009. godine, kada je Riot objavio igru League of Legends, u okviru prvog talasa samostalnih MOBA naslova koji su se pojavili usled popularnosti custom mape za WarCraft III,Defense of the Ancients (ili, kraće, DotA). U zbilji, sve je počelo tri godine kasnije, 2012, kada je LoL postao toliko popularan, da je Riot počeo sa produkcijom pratećih video-klipova sa junacima iz igre. Tokom razvoja jednog od njih, kompozitor Kristijan Link (Christian Linke) naišao je na video-spot za pesmu „La Gaviota” grupe Limousine, čija upečatljiva animacija ga je dovela do njenih autora, pomenutog studija Fortiche koji je u tom periodu sticao reputaciju stvarajući kako spotove za bendove kao što su Gorillas, tako i animirane serije (kao što je „Rabbids Invasion”). Tako je nastala prva saradnja Riota i Fortichea, animirani spot „Get Jinxed” sa, pogađate, Jinx u glavnoj ulozi. Taj spot i dan-danas ostaje jedna od najpopularnijih kratkometražnih LoL animacija. Sledeće godine, Riot i Fortiche nastavljaju saradnju radom na animiranom spotu za pesmu „Warriors” grupe Imagine Dragons. Taj spot je prvo ostvarenje u kom se nazire specifičan spoj 3D i 2D animacije koji će biti doveden do savršenstva u „Arcaneu”, a i na osnovu te saradnje će kasnije nastati numera „Enemy” iz uvodne špice za seriju. Godine 2015, nakon niza uspeha sa sinematicima i kratkim animacijama, Kristijan i njegov kolega, dizajner Aleks Ji (Alex Yee) kuju plan o većoj narativnoj platformi za LoL, o ozbiljnom projektu koji će publici dati detaljniji uvid u jedan specifičan segment Runeterre i prikazati probrane junake iz igre u mnogo ozbiljnijem svetlu. Prvi pokušaji da ubede osnivače Riota, Brendona Beka i Marka Merila, u svoj plan nisu urodili plodom. To i ne čudi toliko kada se uzme u obzir da je predmet razgovora bilo stvaranje animirane serije sa najvećim budžetom u istoriji (prva sezona „Arcanea” koštala je Riot više od 160 miliona dolara). Ipak, upornost sa Kristijanove strane otvorila je „mala vrata” za produkciju serije progresivno ambicioznijih demonstracionih snimaka, prvo samo unutar Riota, a zatim i uz pomoć ljudi iz Fortichea. Sve je kulminiralo kolor klipom borbe između Vi i Jaycea, što je, konačno, ubedilo Brendona i Marka da daju odobrenje za pokretanje projekta. Tako, bez znanja javnosti, počinje rad na „Arcaneu”. Link i Ji pišu scenario, a u saradnji sa glavnim animatorima iz Fortichea (Paskal Šaru, Žerom Komb i Arno Delar) stvaraju vizuelni stil serije. Autorima je bilo bitno da njihov svet, iako animiran, ima elemente nesavršenog, mračnog i stvarnog. Takođe, u tom trenutku, u Forticheu je bilo zaposleno manje od 30 animatora, a za stvaranje cele sezone TV serije biće potrebno angažovanje bar dvesta dodatnih stručnjaka. Sem toga, bilo je neophodno naći kako specijaliste za 3D modeliranje i animaciju (pre svega, u programu Autodesk Maya), tako i one koji više naginju ka slikanju i efektima izvedenim 2D animacijom. Upravo zbog takvog pristupa gotovo svakom kadru, „Arcane” karakteriše specifičan stepen „animirane realnosti”, a ona je posledica smišljenog odstupanja od automatizacije. Tako, iako publika gleda animirane kadrove, njihova podsvest registruje „ljudsko” odsustvo simetrije, kao i kretanje kamere koje liči na ono iz igranog filma, kada je sve snimljeno fizičkom kamerom koju u rukama drži stvarni snimatelj. Dok su Paskal i Arno režiseri svih epizoda prve sezone, Žeromova specijalnost bili su upravo ti precizni pokreti kamerom, kao i kombinovanje 3D i 2D tehnike na zanimljiv način. Dodatna stavka u stvaranju specifičnog izgleda serije je odsustvo motion capturea (automatizovano prenošenje pokreta ljudskih glumaca na animaciju likova). Naime, ova tehnika čini pokrete vernijim stvarnosti, ali istovremeno ograničava animaciju. Zato su prilikom animacije „Arcanea” korišćeni keyframeovi, ručno crtani na osnovu referentnih snimaka ljudskih pokreta. Nažalost, kada se ne koristi mo-cap, nego ručno animirani keyframeovi, proces animacije traje mnogo duže. Kombinacija posvećenosti svim navedenim detaljima kod ljudi iz oba studija, kao i činjenica da čak ni sa trista ljudi u animatorskom timu to i dalje ne može da se poredi sa mini-armijama zaposlenih kod „teškaša”, poput Pixara, Disneya, Dreamworksa ili Illuminationa, uslovila je veoma spor napredak prilikom nastanka devet prvobitnih epizoda. Veoma brzo, Fortiche povećava svoj tim na 100 ljudi, ali animacija prve epizode i dalje traje čak deset meseci. Početkom 2018. godine, Riot, čak, privremeno, pauzira produkciju zbog nezadovoljstva kvalitetom scenarija, pa u tom periodu nastaju još dva popularna LoL video-spota, „Rise” i „Pop/Stars”. Upravo tokom rada na tim spotovima Fortiche usavršava animacione tehnike i stil koji će biti primenjen pri animaciji kasnijih epizoda sa 3D komponentama animiranim brzinom od 24 slike u sekundi, a 2D efektima i pozadinama animiranim brzinom od 12 slika u sekundi. Paralelno, Riot je u Los Anđelesu angažovao iskusne savetnike i producente, poput Monike Mejser i Melinde Dildžer, kao i scenariste, kao što su Amanda Overton i Nik Ladington, koji su pomogli da se utegnu i produkcija i priča. Poslednji delić slagalice bio je potez novog CEO-a u Riotu, Nikoloa Laurenta, koji već tada donosi odluku da se pokrene pretprodukcija za drugu sezonu. U oktobru 2019. godine, prilikom proslave desete godišnjice LoL-a, Riot je konačno obznanio javnosti da razvijaju „Arcane”. Publika je, naravno, bila oduševljena onim što je prikazano, ali bilo je neophodno još dve godine rada u Forticheu i Riotu pre nego što je svih devet epizoda kompletirano i bilo spremno za prikazivanje na Netflixu. Trud i uloženo vreme, ipak, nisu bili uzaludni, pa je serija trenutno postala hit, a nedugo zatim, objavljeno je i da počinje rad na drugoj sezoni. U trenutku pisanja ovih redova, „Arcane” je najgledanija serija u istoriji Netflixa (i ubedljivo najbolje ocenjena) i iako je priča započeta pre tri godine zaokružena drugom sezonom, univerzum LoL-a je plodno tlo na kom može da nikne još mnogo serija ili filmova sa jednako impresivnim pričma i junacima. Na nama je samo da se nadamo da će se uspešna saradnja Riota i Fortichea nastaviti još godinama. Šta je, naposletku, tajna „Arcaneovog” uspeha? Kao prvo, potrebno vam je da imate dobru igru sa bogatim svetom koju voli i igra armija ljudi. Zatim, neophodno je da je neko u samoj kompaniji fanatični zaljubljenik u igru, koji želi da više ljudi vidi svet i likove iz igre njegovim očima. Sem toga, potrebno je da taj fanatik pronađe mali animatorski studio čiji osnivači vole da eksperimentišu sa različitim tehnikama i stilovima, da bude svestan kada mu je potrebna pomoć sa pripovedanjem i angažuje iskusne ljude da mu tu pomoć pruže, a sve to da isprate odgovorni, spremni da celom timu daju dovoljno novca i vremena da sve te ideje sprovedu u delo. Na kraju, bez obzira na to koliko svako od nas želeo da se ovako kvalitetne serije pojavljuju brže i češće, neke stvari su, ipak, toliko lepe da se čekanje na njih i te kako isplati.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||