TEST PLAY
Vađenje starih ideja i igara iz naftalina i uzimanje para na već viđeno/odigrano nije nikakva novost. Reborn, remake, reboot, ili remaster, reciklaže su prisutne i u drugim granama industrije zabave, koja se ne mršti na takav poslovni model. Međutim, ova taktička igra jedan je od onih retkih primera kada prefiks „re” možemo opušteno da tolerišemo, pa čak i pozitivno REagujemo na njega. Jedan od najznačajnijih TRPG naslova i obavezno štivo za ljubitelje žanra Tactics Ogre premijeru je doživeo davne 1995. godine na SNES-u i predstavlja jedan od najznačajnijih taktičkih RPG naslova svih vremena. Od tada, pa do danas već je imao svoje reizdanje na konzoli Sony PSP, na kojoj je pikselizovana i lepa grafika, uz blage korekcije, i dalje izgledala slatko i primamljivo, čak i na relativno malom ekranu. Priča o vitezovima, herojima i velikim kraljevstvima izgleda lepo i danas, mada je primetno da ništa nije „crtano” od nule, već je primenjen upscale sa filterima koji su preteranim umekšavanjem oduzeli delić autentičnog izgleda. Ovo se, naravno, ne odnosi na menije i ostale elemente koji su „sveži”. Ako niste ranije igrali neku od prethodnih verzija TO-a, slobodno ne obraćajte pažnju na rečeno. Sve je previše simpatično da bi vam išta smetalo. Što se tiče same igračke mehanike, ona i danas „pije vodu” i sjajno je videti koliko uspešno odoleva vremenu. „Gejmoftronsku” priču igre i njenih likova odmotavate kroz niz „misija”, odnosno, borbi koje se odigravaju na „nagruvanoj” šah-tabli. Hexova nema, sve se dešava na mreži kvadratne osnove. Svako polje nosi određene modifikatore, a postoji i vertikalnost, odnosno, neka polja su viša od drugih i to utiče na borbu. Postoje i polja na koja jedinice ne mogu da stanu, a visina i prepreke ne utiču samo na kretanje jedinica, već i na mogućnost korišćenja nekih od napada. Dodatni taktički element su klase vaših jedinica. Tu su klasični ratnici, ranged jedinice, healeri, magovi, monstrumi i sve ostalo što jedan RPG treba da ima. Svaka jedinica leveluje nezavisno, pa one koje zapostavljate i ne šaljete u boj kaskaju sa XP-om za ostatkom razreda. Maksimalni nivo jedinica ograničen je fazom priče u kojoj se nalazite, pa ne možete da grindate XP i igru pređete „na mišiće”. Jedinice, takođe, mogu da se prebace iz klase u klasu, uz posebne resurse koje možete da kupite, a lepo je što tada ne gube nivo, tako da armiju high lvl jedinica možete relativno glatko da reorganizujete u novi sastav koji vam više odgovara. U zavisnosti od klase, jedinice se različito kreću, dok domet varira u zavisnosti od opreme koju nose. Ako imate strateško-taktičku žicu, uživaćete u pregršt varijabli usled kojih je svaka partija i borba interesantna na svoj način. Osim kretanja,u svom krugu, svaka jedinica ima i mogućnost da izvede još jednu akciju u vidu napada ili bafovanja/debafovanja ostalih jedinica na terenu. Da stvari budu još malo komplikovanije, pali neprijatelji iza sebe ostavljaju loot, ali da bi ga pokupili, morate da dođete na taj kvadrat. Po mapi se nasumično pojavljuju i kartice čijim sakupljanjem stičete privremene (vrlo retko i trajne) bonuse ili minuse na karakteristike vaših ili neprijateljskih boraca. Karte možete da ignorišete, ali ako ih neprijatelj pokupi, stiče prednost. Sve to pruža dodatne slatke muke i tera vas da birate između optimalnog kretanja i sakupljanja bonusa. Između borbi regrutujete nove jedinice, kupujete nove komade opreme i prodajete nepotrebno. Tu su i consumable drangulije koje mogu da promene tok bitke. Naravno, dostupno je fino cinculiranje sa opremanjem i pripremanjem likova i to je čitava mini-igra za sebe. Međutim, ne morate biti baš previše opterećeni time, jer igra nije preteška, a novina je mogućnost vraćanja poteza, te nema potrebe za besomučnim snimanjem pozicije. Ako vam je priča puna politike i drame zanimljivija od borbi i gameplaya, možete da pustite AI da igra umesto vas, dok pijuckate topao čaj tokom decembarske večeri. U pitanju je, svakako, obavezno štivo. Simpatičan i lep kockasto-pikselizovani slatkiš za zimske dane. Prijatno! Potrebno: A8-7600 / Core i3-3210, 8 GB RAM, Radeon R7 240X / GeForce GTX 730 / Intel UHD Graphics 630, DirectX 11, Windows 10 64-bit Poželjno: A10-7870K / Core i5-4440, 8 GB RAM, Radeon RX 460 / GeForce GTX 950 / Iris Xe Graphics G7, DirectX 11, Windows 11 64-bit Ova igra je: taktičko-strateški RPG Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Switch Veličina: 15 GB Studio: Square Enix Izdavač: Square Enix Adresa: i.sk.rs/358818 PEGI: 12 90
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||