Tekstovi sa našim videom
Tekstovi sa našim videom
TEST PLAY
God of War Ragnarök
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. decembar 2022.

Era PlayStationa 4 iznedrila je nekoliko ekskluzivnih igara kojih će se ljudi sećati do kraja sveta, besmrtnih veličina koje su definisale duh vremena. Ali, koji je prvi među tim serdarima i vojvodama; da li postoji konsenzus po tom pitanju? Uncharted 4 i Bloodborne neumitno su nebeski naslovi, koje mnogi stavljaju na tron i klanjaju im se. Za mene je to God of War, igra koja je, ipak, malčice besmrtnija. Napominjem da The Last of Us nije u konkurenciji, jer se, tehnički, radi o igri koja zahvata čak tri konzolne generacije.

Akciona komponenta igre je nedvosmisleno bolja, jer je broj opcija koje imate na raspolaganju veći...

God of War (2018), savršena igra u svakom pogledu, završio se na najzanimljivijem mestu, ostavivši mnoga pitanja otvorenim. Epilog sage o Kratosu i Atreusu, nakon pet dugih godina, konačno je tu, naravno, u formi PlayStation ekskluzive. Nema sumnje da će igra, kao i prethodnik, jednog dana biti skladno portovana na PC, ali taj dan verovatno nije blizu. God of War Ragnarök je nepotopivi Kido Butai, koji treba da zapečati Sonijevu prednost u prvoj fazi bitke za aktuelnu konzolnu generaciju. Te jedinstvene prednosti imperijalni Japan se neće uskoro odreći.

U odnosu na prethodnu igru, God of War Ragnarök odlazi dalje u širinu, dužinu i dubinu. Iako su igre identične po formi, Ragnarök donosi prostranije, otvorenije zone i više opcionih zanimacija koje se u njima kriju. Možda je to moglo da bude još šire i otvorenije, ali istovremeni razvoj igre za PlayStation 4 i 5 morao je da ima nekakve kompromise. Sada ćete imati priliku da posetite svih devet svetova (nine realms) nordijske mitologije, od kojih skoro svaki krije po jedan open-world segment.

Tematska osnova nove igre jeste eskalacija sukoba s Aesirima, pre svega s Odinom, vrhovnim mastermajndom, kao i Torom, čije ste sinove, Modija i Magnija, ubili u samoodbrani. Kad smo već kod sinova, koknuli ste i Baldura, čija vas majka Freja takođe goni, makar na početku igre. Kratos želi da izbegne rat s Asgardom i poštedi svog sina Atreusa bogoubistvenog horora svoje mladosti, ali želje su jedno, a sudbina drugo. Atreusovo odrastanje i pubertetski angst koji ga prati sada su u glavnom fokusu odnosa oca i sina, koji obeležava i drevno proročanstvo o Atreusovom poreklu i sudbini. U domovini pokojne majke Atreus je poznat kao Loki, ali ta korelacija je svakom modernom igračkom umu doživotno zagađena Marvelovim interpretacijama. „Naš” Loki nije Loki Toma Hidlstona, niti Ragnarökov Tor ima bilo kakve tematske veze sa Torom Krisa Hemsvorta, osim Mjolnira za pojasom.

Akciona komponenta igre je nedvosmisleno bolja, jer je broj opcija koje imate na raspolaganju veći. Na samom početku igre, pored Levijatan sekire, imate i oštrice haosa (Blades of Chaos), a u drugoj polovini igre dobićete i specijalno samoreplicirajuće koplje koje Kratosu omogućava da bude podjednako efikasan u daljinskoj i bliskoj borbi. Kratosovo drvce talenata je, kao i ranije, načičkano komboima i novim udarcima, bez pasivnih unapređenja koja postoje kod Atreusa i Freje. Da, i gospođa čijeg ste ludog, tetoviranog boga-sina poslali u Valhalu biće deo vaše borbene postave i rotiraće se s Atreusom u nekim misijama.

Možda će ono što sledi nekome zvučati kao spoiler, ali realno nije, jer se svi znaci telegrafišu od samog početka. Dakle, u igri nećete ekskluzivno voditi Kratosa - na određenom broju nivoa igraćete kao Atreus, rešavajući bitna pitanja svog identiteta koja vaš otac nije spreman da prihvati. Atreusovi nivoi su značajni zbog daljeg profilisanja njegove ličnosti i uloge koju ima u hipotetičkom kraju sveta, Ragnaröku. Atreus je sposoban strelac koji ima podjednako gadan melee napad, tako da vam ćaletova sekiracija i gunđanje neće nedostajati.

Značajan segment prethodne igre bile su odlične terenske zagonetke, kojih sad ima nekoliko puta više. Prostrane zone kriju više inicijalno zatvorenih putanjica, koje ćete otvoriti kada se za to steknu uslovi, odnosno, kad dobijete specifične strele za Atreusa/Freju i koplje za Kratosa, koje će vam ponajviše proširiti vidike. Najviše vremena ćete provesti otključavajući Nornir kovčege koji kriju jabuke i rogove za rast zalihe zdravlja i besa, a za one koji zaista vole zavlačenje u svaki ćošak, tu su Odinovi gavrani čija eliminacija obezbeđuje posebne nagrade (neki su zaista dobro kamuflirani).

God of War Ragnarök je fenomenalna igra, o tome nema spora, ali je prethodni nastavak, ipak, malkice bolji. God of War (2018) bio je fokusiraniji, orijentisan na jedan cilj, siroviji i suroviji. U Ragnaröku ima previše likova i previše drame, koja na momente deluje razvučeno poput latinoameričke serije. Iako se svaki segment igre i svaki lik uklapa u tvrđavu naracije, nisu svi podjednako zanimljivi. Grom kradu Brok i Sindri, braća patuljci, kovači koji će od početka biti s vama. Dobar je i Tor, predstavljen kao debela, nasilna pijanica, ali Odin, kao glavni negativni mastermajnd, nije previše uverljiv. Njegov osnovni motiv za sve svinjarije koje izvodi nije do kraja ubedljiv, ali to sam, možda, samo ja.

Još jedna stvar koja je, možda, prenaduvana jeste oprema, kao i nadogradivi dodaci za nju i crafting materijali koje ćete sakupljati. Sistem je komplikovaniji nego u prosečnoj Dungeons & Dragons igri i nekim stvarima zaista nije mesto u naslovu koji je, pre svega, miks akcije i naracije. Od preciznog min-maxovanja opreme realne koristi imaće samo igrači koji će Ragnarök igrati na najtežem nivou.

U igri ima mnogo više pisanog predanja, priča i fragmenata koje usput nalazite. Ako ste voleli „Nordijsku mitologiju” Nila Gejmana, ovde ćete naći tonu sličnog sadržaja i malo poznatih „činjenica” o Aesirima, njihovim naravima, spletkama i kosmogoniji. Ako niste ljubitelj pisane reči, nema problema, Ragnarök donosi sate i sate dobrih dijaloga. Za najbolju priču zadužen je Mimir, to jest, njegova glava koju ste u prethodnoj igri pribavili tek na polovini priče. Sada je s vama od samog početka i, verujte, da postoji oskar za sporednu ulogu u igrama, Mimir bi odmah osvojio dva.

Nakon desetkovanja grčkog i nordijskog panteona, šta je sledeće za Kratosa? Neće kaurin valjda udariti na Alaha? Žive avramske religije su verovatno prevruć krompir za Santa Moniku, kao i politeističke jeresi, poput hinduizma i šintoa, koje imaju milione sledbenika. Rimski panteon, takođe, zvuči neuverljivo, jer su njegovi ključni bogovi kopije grčkih (npr. Jupiter je „inspirisan” Zevsom). Zoroastrijanizam ili tangrizam možda? Totalno nepodesno za marketing, jer ciljna publika nikad nije čula za njih. Astečke i majanske religije, u kojima uloge tumače Kvecalkoatl, Kukulkan i Tlalok? Previše animizma, premalo ličnosti koje se mogu eksploatisati u dramske svrhe.

Možda će Kratos biti penzionisan, a fokus prebačen na Atreusa/Lokija i kompletna ideja deicida stavljena ad-akta? Ni ovo poslednje ne zvuči preterano realno, jer je mladac kuvana noga koja ne može da se poredi sa svojim ludim ocem. Ljubitelji japanštine se još sećaju frke koja je usledila pošto je Solid Snake zamenjen Raidenom u jednom Metal Gearu pre dve decenije i kusur... Ko bi normalan rizikovao sličan beksleš? Kao što je ideja penzionisanja Geralta u sledećem AAA Witcheru imbecilna, isto važi i za God od War bez Kratosa. Ali, vreme će pokazati šta studio iz Santa Monike planira da uradi za svojom zlatnom kokom.

Kad kompletirate igru, stvari se ne završavaju, jer vam se otvaraju novi horizonti. Dobićete priliku da tražite ostatke jednog kraljevstva koje biva uništeno u finalu igre i da konačno stavite tačku na nekoliko bitnih otvorenih pitanja. Tu je i crucible u Muspelheimu, gde se možete oprobati u zaista zaguljenim borbenim izazovima, a umesto valkira iz keca, sada ćete tragati za grobovima berzerkera i njihovim nemirnim duhovima koje valja pacifikovati. Možda ćete poželeti da pronađete i uništite svih četrdeset osam Odinovih gavranova i otključate sve sanduke u njihovom spiritualnom carstvu? U svakom slučaju, nakon četrdeset sati osnovne igre, iz post-kredits finala možete da izvučete još desetak sati solidne zabave. Bilo bi lepo kad bi nas Sony i Santa Monica u jednom trenutku počastili i DLC-om, ali za sada ne treba zadržavati dah po tom pitanju.

Potrebno: Sony PlayStation 4

Poželjno: Sony PlayStation 5

Ova igra je: nastavak epske akcione avanture o Kratosu i sinu mu Atreusu

Platforma: PlayStation 4/5

Veličina: 84 GB

Studio: Santa Monica Studio

Izdavač: Sony Interactive Entertainment

Adresa: i.sk.rs/358787

PEGI: 18

92


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
DECEMBAR 2023
Microsoft Windows 11 23H2
Sveže oprani Prozori
Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude...
Asus ROG Maximus Z790 Formula
Hladna zimi, hladna leti
Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča...
Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9
Ovogodišnji „ vršioci dužnosti”
Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina...
Asus ROG Ally Z1 Extreme
Saveznik je stigao!
Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka...
Estetska vizija Pavela Surovog
Arhetipsko kulturno nasleđe i AI
Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku?
Razvoj traktorskog snopa
Svemirski čistač
Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike...
Samsung Galaxy Tab S9 FE+
Povoljan kvalitet
Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg...
Borba YouTubea protiv adblockera
Reklamokalipsa YouTubea
Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima...
Regulacija kripto-trgovanja
Kripto-tržište u paklenoj kuhinji
Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres...
Alan Wake II
Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja...
The Talos Principle 2
Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći...
Call of Duty: Modern Warfare III
Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama