PRVI UTISCI
Instruments of Destruction
Ana KRSTIĆ
1. april 2022.

Definicije i teorijska objašnjenja čovekovog destruktivnog nagona, kao i usađene, ali i svesno skrivene težnje čoveka ka (samo)destrukciji i čudnom, uvrnutom zadovoljstvu koje u nama bude scene razaranja, čerečenja i uništenja, nepresušna su tema kako naučnih, tako i svakodnevnih debata. Još je Frojd pokušao da u čoveku definiše i prepozna njegov destrudo, čovekovu težnju za uništenjem života kao antitezu libidu. Posebno su zanimljivi stavovi umetnika, kao što je Pikaso, na primer, koji ovoj temi nisu prilazili sa osuđivačke strane, uzimajući u obzir moralnu komponentu, već su destruktivnu narav i izopačenost čoveka uzimali kao preduslov bilo kakvog kreativnog procesa u njemu. Bilo kako bilo, u objašnjenju i za razumevanje ovog fenomena zaista ne moramo da idemo toliko daleko i da iščitavamo opuse filozofa koji su se bavili ovom i sličnim temama. Dovoljno je samo bliže posmatrati dete koje u najranijim fazama svog razvoja jasno pokazuje svoje destruktivne afinitete, bilo da je u pitanju svesno i namerno povređivanje druge dece ili uništavanje igračaka, bilo da je konzumiranje tzv. satisfactory contenta sa brojnih multimilionskih Youtube kanala u kojima svedočimo hiljadama klipova u kojima bageri, traktori, automobili i autobusi gaze limenke, flaše, bombone ili šta već. Prateći navedeni timeline, brzo stižemo do video-igara kao sledeće stanice za proizvodnju sadržaja koji će utažiti našu žeđ za uništenjem. Tu na scenu stupa Instruments of Destruction.

Interesantan koncept, ali bez neophodnog audio-vizuelnog spektakla prilikom scena razaranja

Tehnički posmatrano, igra čak i u beta fazi svog razvoja već zadovoljava primarne nagone, mada prostora za peglanje svakako ima. Nakon ovog dugog uvoda, već pogađate da ova igra naginje pukom sandboxu, iako pred vas stavlja nekolicinu nivoa sa zadacima, čisto forme radi. Vaš zadatak je da na svakom od pomenutih nivoa, a ograničeni samo početnim budžetom, maštom i kreativnošću, napravite instrument uništenja kojim ćete sravniti sa zemljom sve na mapi. Ironično, svrha igre okreće naglavce Pikasovu tvrdnju sa početka teksta i, zapravo, podrazumeva eksploataciju čovekove kreativnosti u svrhu destrukcije koja se nameće kao konačni cilj....

Autori IoD-a posebno igraju na kartu realistične fizike koja gameplayu dodaje još jedan stepen realnosti i užitka, pogotovo kod kreiranja vašeg vozila. Zaista, najviše vremena provešćete u optimizovanju i balansiranju između funkcionalnih i korisnih strana vaše tvorevine (ali ne i estetskih). Prilikom kreiranja vozila moraćete da obratite pažnju da ono bude dobro izbalansirano, jer se lako može prevrnuti u najbliži jarak; svaki teret koji stavite na jednu stranu vozila podrazumeva stavljanje kontratega sa druge strane itd. Igra zalazi u sitna crevca i kada je u pitanju kompletna mehanika i motorika vašeg vozila, tako da vam se na raspolaganje stavlja fine tuning i obraćanje pažnje na detalje, kao što su snaga i pravac zamaha kuke ili ugao pod kojim će se okretati točkovi, kao i jačina motora koja celu skalameriju pokreće. Igra implementira popriličan broj elemenata koje možete instalirati na svoje vozilo, tako da ostavlja dosta prostora za mehaničke geekove da sa svojim ljubimcima naprave šta god požele. Čišćenje ostrva (nivoi su koncipirani kao mini-ostrva na kojima su građevine koje treba da porušite) tu predstavlja samo egzekuciju i optrčavanje počasnog kruga nakon što ste svoju kreaciju završili.

Autorka ovih redova smatra da igra audio-vizuelno zaista nije najkvalitetnija, što pripisuje činjenici da je IoD delo samo jednog čoveka. Sem toga, iako je u pitanju Early Access, malo je verovatno da će dizajn i izgled same igre biti ispolirani do puštanja u prodaju. Bitno je da igra sa ovakvim konceptom treba da sadrži element audio-vizuelnog spektakla, pogotovo prilikom rušenja mostova ili tornjeva. Nažalost, toga ovde nema pa ćemo za tako nešto morati da sačekamo neki AAA naslov koji kopira ideju Lukea Schniedera, ali sa mnogo jačim budžetom.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama