PRVI UTISCI
Definicije i teorijska objašnjenja čovekovog destruktivnog nagona, kao i usađene, ali i svesno skrivene težnje čoveka ka (samo)destrukciji i čudnom, uvrnutom zadovoljstvu koje u nama bude scene razaranja, čerečenja i uništenja, nepresušna su tema kako naučnih, tako i svakodnevnih debata. Još je Frojd pokušao da u čoveku definiše i prepozna njegov destrudo, čovekovu težnju za uništenjem života kao antitezu libidu. Posebno su zanimljivi stavovi umetnika, kao što je Pikaso, na primer, koji ovoj temi nisu prilazili sa osuđivačke strane, uzimajući u obzir moralnu komponentu, već su destruktivnu narav i izopačenost čoveka uzimali kao preduslov bilo kakvog kreativnog procesa u njemu. Bilo kako bilo, u objašnjenju i za razumevanje ovog fenomena zaista ne moramo da idemo toliko daleko i da iščitavamo opuse filozofa koji su se bavili ovom i sličnim temama. Dovoljno je samo bliže posmatrati dete koje u najranijim fazama svog razvoja jasno pokazuje svoje destruktivne afinitete, bilo da je u pitanju svesno i namerno povređivanje druge dece ili uništavanje igračaka, bilo da je konzumiranje tzv. satisfactory contenta sa brojnih multimilionskih Youtube kanala u kojima svedočimo hiljadama klipova u kojima bageri, traktori, automobili i autobusi gaze limenke, flaše, bombone ili šta već. Prateći navedeni timeline, brzo stižemo do video-igara kao sledeće stanice za proizvodnju sadržaja koji će utažiti našu žeđ za uništenjem. Tu na scenu stupa Instruments of Destruction. Interesantan koncept, ali bez neophodnog audio-vizuelnog spektakla prilikom scena razaranja Tehnički posmatrano, igra čak i u beta fazi svog razvoja već zadovoljava primarne nagone, mada prostora za peglanje svakako ima. Nakon ovog dugog uvoda, već pogađate da ova igra naginje pukom sandboxu, iako pred vas stavlja nekolicinu nivoa sa zadacima, čisto forme radi. Vaš zadatak je da na svakom od pomenutih nivoa, a ograničeni samo početnim budžetom, maštom i kreativnošću, napravite instrument uništenja kojim ćete sravniti sa zemljom sve na mapi. Ironično, svrha igre okreće naglavce Pikasovu tvrdnju sa početka teksta i, zapravo, podrazumeva eksploataciju čovekove kreativnosti u svrhu destrukcije koja se nameće kao konačni cilj.... Autori IoD-a posebno igraju na kartu realistične fizike koja gameplayu dodaje još jedan stepen realnosti i užitka, pogotovo kod kreiranja vašeg vozila. Zaista, najviše vremena provešćete u optimizovanju i balansiranju između funkcionalnih i korisnih strana vaše tvorevine (ali ne i estetskih). Prilikom kreiranja vozila moraćete da obratite pažnju da ono bude dobro izbalansirano, jer se lako može prevrnuti u najbliži jarak; svaki teret koji stavite na jednu stranu vozila podrazumeva stavljanje kontratega sa druge strane itd. Igra zalazi u sitna crevca i kada je u pitanju kompletna mehanika i motorika vašeg vozila, tako da vam se na raspolaganje stavlja fine tuning i obraćanje pažnje na detalje, kao što su snaga i pravac zamaha kuke ili ugao pod kojim će se okretati točkovi, kao i jačina motora koja celu skalameriju pokreće. Igra implementira popriličan broj elemenata koje možete instalirati na svoje vozilo, tako da ostavlja dosta prostora za mehaničke geekove da sa svojim ljubimcima naprave šta god požele. Čišćenje ostrva (nivoi su koncipirani kao mini-ostrva na kojima su građevine koje treba da porušite) tu predstavlja samo egzekuciju i optrčavanje počasnog kruga nakon što ste svoju kreaciju završili. Autorka ovih redova smatra da igra audio-vizuelno zaista nije najkvalitetnija, što pripisuje činjenici da je IoD delo samo jednog čoveka. Sem toga, iako je u pitanju Early Access, malo je verovatno da će dizajn i izgled same igre biti ispolirani do puštanja u prodaju. Bitno je da igra sa ovakvim konceptom treba da sadrži element audio-vizuelnog spektakla, pogotovo prilikom rušenja mostova ili tornjeva. Nažalost, toga ovde nema pa ćemo za tako nešto morati da sačekamo neki AAA naslov koji kopira ideju Lukea Schniedera, ali sa mnogo jačim budžetom.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||