TEST PLAY
F.I.S.T. - Forged in Shadow Torch
Dragan KOSOVAC
1. oktobar 2021.

Postoje igre čiji su izgled, gameplay i sam koncept tako primamljivi da čim postanete svesni da taj naslov postoji, odmah želite da ga zaigrate. F.I.S.T. - Forged in Shadow Torch jedna je od takvih igara, jer u njoj vodite humanoidnog zeca, naoružanog ogromnom robotskom pesnicom! Ova metroidvania nastala je u kineskom indie studiju TiGames i dok se na momente nazire nedostatak iskustva sa stvaranjem naslova ovakvog kalibra, mnogo upadljiviji su razumevanje i ljubav ka ovom specifičnom žanru igara.

Igara vremenom postaje sve bolja, jer su njeni autori imali hrabrosti da postave stepen izazovnosti iznad proseka

Radnja je smeštena u veoma čudno okruženje Torch Cityja, tehnološke distopije naseljene antropomorfnim životinjama, zvanim „furtizensi” (u slobodnom prevodu - krznati građani). Šest godina ranije, nacija robotizovanih pasa, zvana Machine Legion, osvojila je Torch City. Potlačeni furtizensi sada žive kao građani drugog reda, ali njihov pokret otpora polako raste. Zec Rayton je veteran sukoba sa Legionom, koji je digao ruke od borbe i odbija pozive da se pridruži pokretu otpora. Ipak, kada njegov najbolji prijatelj Urso završi kao žrtva racije Iron Dogsa, Rayton kreće u akciju da ga spasi, makar morao da se obračuna sa svakim članom Machine Legiona u gradu. Srećom, na raspolaganju mu je moćno oružje - mehanička pesnica koju Rayton nosi na leđima.

Osnova igre prati prepoznatljive smernice metroidvania kanona. U ulozi Raytona istražujete Torch City, dok se smenjuju akcione i platformske deonice. Kako vreme odmiče, unapređujete postojeće i otključavate nove borbene poteze za svoju pesnicu, a kasnije i bušilicu i dupli električni bič. To, istovremeno, olakšava obračunavanje sa protivnicima, ali omogućava i razbijanje barijera raspoređenih po mapi, te postepeno otključavate sve veći i veći deo igračkog sveta. Dodatni regioni mape otvaraju se i odmotavanjem priče, a nelinearnost je zagarantovana potrebom da se s vremena na vreme vratite u zone koje ste prešli ranije, kako biste istražili sada dostupan deo grada. Pošto su punktovi za brzi transport raspoređeni prilično škrto, kretanje kroz poznate regione mape ume da deluje kao dosadno, veštačko produžavanje trajanja igre.

Sama borba je solidna i prilično dinamična. Od početne kombinacije slabijeg, a brzog i sporijeg, a jačeg napada, vremenom ćete dobiti prilično solidan arsenal poteza koji se aktiviraju specifičnim kombinacijama tastera. Bacanja, „charge” udarci i filmske završnice ošamućenih protivnika daju borbi solidnu dimenziju taktičke dubine. Ipak, balans ostaje upitan jer igra na mahove voli da zatrpa većim grupama slabijih protivnika, kada je često najbolje rešenje kombinacija izbegavanja protivničkih i spam vlastitih, brzih napada. Srećom, obračuni sa bossovima su istovremeno izazovni i veoma lepo balansirani.

Na osnovnom, površnom nivou, F.I.S.T. funkcioniše sasvim lepo i predstavlja solidnu zabavu, ali kako vreme odmiče, sve više vas nešto kopka u podsvesti, kao da bi sve moglo ili trebalo da bude malo bolje. Igra ima nekoliko kamena spoticanja, a sa dva poveća igrači se sreću na samom početku. Na prvom mestu je sam izgled igre. Prelepo okruženje koje kombinuje elemente dalekoistočnih metropola sa početka prošlog veka i technopunka na momente deluje previše prazno, kao da mu fali maaalo više ambijentalne animacije. Sa druge strane su lica krznatih žitelja ove igre, koja kod nekih likova izgledaju solidno, a kod drugih kao da se radi o otpatku iz stop-motion animacije Vesa Andersona. Dodatno početno iskušenje je i to što prvih pola sata, dok malo ne obogatite arsenal napada i ne steknete mogućnost korišćenja mape, često nije najjasnije šta treba da se radi.

Srećom, F.I.S.T. je jedna od onih igara koja vremenom postaje sve bolja, jer su njeni autori imali hrabrosti da postave stepen izazovnosti iznad proseka i daju igračima mogućnost da podignu svoju umešnost na neophodni nivo, dok arsenal vašeg lika paralelno raste. Sitne zamerke ne mogu zaustaviti zeca sa robotskom rukom na leđima.

Potrebno: Core i5-6400 / FX-8320, 8 GB RAM, GeForce GTX 960 / Radeon R9 280, Windows 10

Poželjno: Core i5-6400 / FX-8370, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580, Windows 10

Ova igra je: metroidvania u specifičnom okruženju

Platforma: Windows, Playstation 4/5

Veličina: 25 GB

Studio: TiGames

Izdavač: bilibili

Adresa:
game.bilibili.com/FIST-EN/

PEGI: 7

82


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama